poorten openen zyxel P-2601HN-F1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hoi :).

Als een testje voor het streamen van internet radio ( via shoutcast ), moet ik een poort ( of poorten ) open zetten in mijn zyxel router, het inloggen in de router gaat goed, en ook weet ik waar ik moet zijn, maar heb geen idee wat ik allemaal moet invullen daar, ik kreeg wel info bij de shoutcast programma die ik heb gedownload,welke poorten, en welk ip adres ik ervoor moet instellen. Echter ik blijf errors lezen op de shoutcast monitor ( cannot see your station / computer ) dus schijnbaar heb ik iets nog steeds niet goed ingesteld. Bij een oudere modem was het me wel gelukt ( vraag me niet hoe ), maar dit is voor mij andere koek. Elders kreeg ik van iemand een hoop links van google over portforwarden e.d. hartstikke leuk, maar voor een leek zoals ik snapte ik er behoorlijk weinig van omdat het elke keer anders word uitgelegd in de meest onmogelijke termen..

dus kort gezegt, kan iemand mij hiermee helpen om mijn router ( een zyxel P-2601HN-F1 ) juist te configureren hiervoor ? alvast bedankt :) en als er meer vragen zijn die jullie willen weten, dan hoor ik het graag natuurlijk :)
 
Ik verwacht dat de instructies die hier staan ook wel zullen werken op jouw router, ook al heeft het niet (helemaal) dezelfde type-aanduiding.

Tijs.
 
dacht ik ook op zich, maar het ziet er bij mij iets anders uit.. ik heb het zo ingevuld ( dat ip adres is van shoutcast trouwens)

29m6ds5.jpg
 
Je moet ipv. 127.0.0.1 invullen het ip-adres van je shoutcast server. Dus een 192.168.x.x ip-adres, dat je op de shoutcast server even moet achterhalen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan