Klachten met de nieuw provider Tweak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre2011

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2011
Hallo mensen,

Toch wil ik dit even delen met mensen en misschien zijn er nog meer mensen, Met dit soort van service.

1 maand geleden hebben we een internet aangevraagd bij Tweak een 100/100.
een pakket van 77,- euro per maand.
Op 10-01-2011 hebben we de aansluiting op internet de snelheid komt niet hoger dan
85/75 de TV box die in het pakket er bij in zit heb ik 3 dagen daarna gekregen.

Nu zit ik al 14 dagen zonder TV en ook nog is zonder telefoon.
Dit heeft te maken dat een een abonnementnummer moet hebben voor de TV box.

Hierover word je niet eens op de hoogte gesteld vanuit de firma Tweak met een opgestuurde document of wat anders, De communicatie vanuit dit bedrijf is super slecht.

We hebben al 5 x gebeld met een service nummer 0900-

Er wordt veel belooft dat het abonnement toegestuurd wordt per post, ondertussen wordt het 3 weken dat we geen TV of telefoon hebben van tweak.

Het internet verbinding is ook niet wat het moet zijn.
glas.png

Nu zijn we de eerste maand voorbij en Tweak denk zonder service geld te verdienen.
en haalt voor de 2 maanden van je rekening er af.
een bedrag van 130 € (Dit bedrag is gestagneerd door ons).:evil:

Eerst willen we de service krijgen van onze nieuwe provider Tweak

Geen service, dus ook geen geld!!!

Let er op!! dat je geen slaaf wordt door deze partij de Firma Tweak, te Almere.

ik wilde dit even delen met mensen die in het zelfde schuitje zitten.:mad:

Groeten,

Andre

Laatst bewerkt:
dat van je snelheid kan puur te maken hebben met het feit dat je aansluiting te ver weg is van een kabel doorvoer punt... zo wou ik voordat ik ging verhuizen 20mbs internet nemen maar kwam ik zelfs niet hoger dan 5mbs... puur omdat ik te ver weg zat.

verder heb ik zelf een abonnement bij tweak, een news abonnement welteverstaan en bij mij was de service prima, kreeg op mijn mailtjes altijd binnen een dag antwoord...

ik vrees dat je gewoon pech hebt gehad :p

meeting van een afstand 20 km een verbinding van 100/100

Zo te merken ben ik de klos en De communicatie vanuit Tweak is ook niet wat het moet zijn. je aanmelden bij Tweak gaat vloeiend je contract ligt binnen 1 dag op de deur mat.

verder heeft het nog wel wat meer service nodig dan alleen een contact afsluiten.

Zo ben ik het niet gewend.

Verder zit ik heel dicht bij het verbindings- (huisje hoe je dat ook noemt? ).

De KPN heeft mij dat verteld dat de verbinding er goed was.
Uiteindelijke wordt het afgeknepen de verbinding en het mag geen enkel manier een probleem zijn met glasvezel. je kunt de hoogste snelheid halen van 1 GB per/sec

het lijntje of de glasvezel is niet een gezamenlijke lijn maar een eigen glasvezel

de service center heeft alles in handen.

graag wil ik wel is weten mensen met een 50/50 op welke snelheid behaal je van een afstand van 20 KM, Dit mag geen enkel probleem zijn.

dit is het nu op dit moment met Amsterdam / Almere.:confused:

mijn KM is een rechte lijn naar Amsterdam. ik weet niet hoe deze glasvezel loopt met 50 km. Schijnbaar over Groningen.

glas2.jpg

Laatst bewerkt:
Toch nog even een meeting gedaan in Paris

ik heb nog nooit 100/100 gezien maar wel 85/...

glas3.jpg

Heb verder niks toe te voegen aan je onderwerp (behalve dat er meerdere providers zijn die zwak zijn in communicatie)..

Maar ik herken je Avatar ergens van....... :rolleyes:

Wow 75Mbit is zeker een goede snelheid als je 100Mbit hebt. TV is dan weer ***

Het is wel een vooruitgang als je van een verbinding van 7 Mbit, nu op 85 Mbit zit.

Het moet worden 100/100 Mbit dit staat buiten de TV om, het gaat puur om de internet.
voor een paar euro meer kan je ook 200 Mbit nemen. ik wil eerst zien dat ik wel aan die 100/ kom.

Betalen gaat schijnbaar makkelijker dan een internet verbinding?

Je kan er nooit vanuit gaan dat je de volledige 100Mbit haalt. Er zijn zoveel factoren die de snelheid verminderen.
Een kleine breuk in een kabel kan al redelijk wat problemen opleveren.

Ik begrijp dat je het niet fijn vindt dat je problemen hebt, maar om nou meteen te zeggen dat niemand meer klant van een bepaalde provider moet worden is ook weer te ver gaan.
Een vergelijking is UPC of Ziggo. Er zijn mensen met problemen en die schreeuwen het hardst, echter het grootste deel van de mensen heeft compleet geen problemen of heel sporadisch. Degenen die problemen hebben geven ook het liefst overal aan dat de provider compleet bagger is en mensen het best geen verbinding via hen kan hebben. Ikzelf neem dit soort klaagrede's al niet meer serieus tot de provider tenminste een beetje gevestigd is en er een degelijk onafhankelijk onderzoek naar gedaan is.

Daarnaast had je het gedeeltelijk ook kunnen verwachten dat het niet helemaal vlekkeloos zou gaan lopen. Glasvezel in de particuliere markt is nieuw. Daar zullen problemen mee zijn bij het opstarten.

Andre2011 ik denk dat dit verhaaltje ,Geen service, dus ook geen geld!!!
Nou niet echt een fundament heeft hoor.
De service die met ISP (Internet Service Provider) word bedoeld is de internet verbinding op zich zelf.
En die heb je zoals je dat zelf in je posting vermeld ,"Op 10-01-2011 hebben we de aansluiting op internet de snelheid komt niet hoger dan
85/75"

Het andere is configuratie.
De internet service op zich waar het om gaat is je aangeboden en voor je beschikbaar.

Bij een kabel internet verbinding ,word je met die kabel verbonden met een computer (soort server) van je ISP ,en daar word je op het internet gezet.
Het internet is dus het telefoon netwerk.
Met een telefoon internet verbinding zoals b.v ADSL zit je met een telefoon centrale op het internet ,en is het van belang hoe ver zit van die telefoon centrale af voordat je op het internet gezet kan worden.

Maar die van jou met 100/100 gaat wel zo erg hard door die kabel heen dat als er ergens met die kabel een bocht wordt gemaakt die stroom door de kabel ook met die bocht mee moet wat niet helemaal goed kan gaan en er een beetje stroom verlies is.
Die stroom is een data stroom en heb dus als het ware packet verlies.
Google maar eens naar packet verlies.

Hahaha ach wel nee hoor ik zeg maar wat.:d:d
Het gaat met die snelheid gewoon door de kabel en een kabel internet kent met het gedeelte kabel bijna geen verlies.
Maar de onderdelen die je op die kabel zet heeft dat natuurlijk wel want dat geen transport maar iets wat het verwerken.

Als dat beetje snelheid verlies wat je meschien niet verwacht had het enige zal blijven dan ben een zeer gelukkig mens en blij dat je (meschien) in nederland woont.
En bedoel hiermee dus dat je aan de ene kant de groote bedrijven heb die alleen maar piraten ziet en dat gene wat ze hard kunnen maken omdat het volstrekte onzin is wel kunnen gaan opschrijven in woorden en die woorden via rechters en de regering van de landen als een wet regel er door willen krijgen om zo de ISP als een proxie te laten werken zodat je toegang ,mogelijkheden ,vrijheid ,rechten dus ook je rechten van het land waar je woont zal kwijt raken.
En aan de andere kant heb je geheime beveiligings diensten uit de V.S die alleen maar teroristen ziet en de ISP bedrijven wil dwingen dat er tap word aangelegd om het data verkeer van de klanten te controleren ,waar ze nog niet eens een verklaring voor af leggen omdat ze geheim zijn.
Je kent het wel waar dit verhaal ook mee te maken heeft http://www.collateralmurder.com/

Ik wil eigenlijk nog meer delen dingen als dat er een Gag order word opgelegd wat spreek verbod door de FBI is enz ,maar word daar zelf ook niet echt vrolijk van.
Komt denk ik omdat je het woord slaaf gebruikte ,want slaaf van grote bedrijven en instellingen die er voor zorgen dat je democratische rechten en vrijheden verlies is heel iets anders wel een dreiging die reeel is.

En als je er helemaal niet meer uit kan komen dan vraag gewoon of ze een monteur langs kunnen sturen.

Zo zijn er nog meerder dingen wat de snelheid kan verminderen de router die er bij zit, Zal al veel tegen houden om dat deze een uitgang heeft van 100 Mbit de router die de KPN levert bij deze 100/100 verbinding.
Hier interne heb ik een netwerk liggen van 1 Gbit het hele Multy media systeem is snel genoeg.

Is het eigenlijke mogelijke dat ik de router kan vervangen naar een andere met de zelfde configuratie instelling. Ik heb zelf wel ervaring met glasvezel maar niet met de internet glasvezel.

En ja je heb gelijk voor de particulieren is het al heel wat om een glasvezel te hebben.

Vele van de Nederlanders zitten nog met kabel, ADSL of zelfs telefoon modem!! Het is niet per direct een nieuw product wat glasvezel bestaat al heel wat jaren in het bedrijfsleven.
28 jaar geleden werkte ik zelf met glasvezel voor interne netwerken voor een bank wat gebruikt werd voor een soort van BBSysteem.

dus het is niet helemaal vreemd de glasvezel. wel voor heel wat bedrijven en internet?

verder wordt het nogmaals omgezet naar analoog verbinding, Want mijn netwerk binnen is ook nog analoog en geen glasvezel.
Analoog met een snelheid van 1 Gbit met daar tussen een KPN router van 100Mbit.

Dat ding van de KPN moet er tussen uit of vervangen worden?

Laatst bewerkt:
Ook even een meeting gedaan op deze tijd van de dag.

het gaat langzaam vooruit.

glas4.jpg

Nieuw abbo tweak 200mb/200mb

Ik wil deze communicatie hier delen en houd jullie op de hoogte

Hallo,

Ik heb gisteren een glasvezel modem geplaatst gekregen.
De benodigde set top boxen heb ik niet ontvangen waardoor de oplevering niet compleet is.
Daarnaast heb ik aangegeven in het ondertekende contract dat ik per 1 maart 2010 gebruik wil maken van uw diensten.
Dat laatste, daar wil ik geen probleem van maken.
Ik wil echter geen abbo kosten betalen alvorens de gehele service is geleverd.
Dit is dan inclusief de 200Mb/200Mb internet lijn, waarover het volgende:
Ik heb een nieuwe WNDR3700 router van netgear aangesloten en die is geschikt voor de WAN verbinding van 200MB.
Ik zie en meet echter een 100MB lijn en geen 200MB
Ik heb mijn laptop (dell6510/i7 core/ssd harde schijf/8GB geheugen en gigabit netwerk) rechtstreeks aangesloten op de router met een cat6 sftp kabel
De verbinding tussen de router en het glasmodem heb ik gemaakt door een cat6 sftp kabel aan te sluiten.
Daarna heb ik verschillende tests gedaan zoals meerder bestanden tegelijk downloaden van speedtest.tweak.nl hetgeen resulteerd in een download van 100MB.
Ook heb ik via news groepen bij een eigen payserver simultaan met tweaknews een download uitgevoerd.
Hier zie ik ook een snelheid van 100MB.
Ik heb hier over 2 keer contact gehad met uw servicedesk en nu alle tests uitgevoerd die ik kan uitvoeren.
Ondanks het feit dat uw servicedesk zegt dat ik een 200MB lijn heb wordt de snelheid slechts voor 50% gehaald.
Ik wil graag dat u mij levert wat ik besteld heb en indien de snelheid niet kan worden geboden die mijn is verkocht wil ik van het contract afzien, of een lager abbo afsluiten van 100MB.

Bijgaand een aantal screens van testen.
Hiermee is de lijn snelheid aangetoond.
(plaatjes staan niet online maar dit laten ze zien)
speedtest: dl 67Mb/sec
speedtest.tweak.nl 9Mb/sec
Meerdere usenet providers tegelijk 9,3Mb/sec

Hmmmm probleem gevonden denk ik.
Heb het ze doorgebeld.
Ik heb een Genexis OCG118MX v1.3.0.0c modem gekregen.
En de WAN poort van dat ding is 100MB max.
Tja,...niet zo gek dat ik dan geen 200MB internet heb.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een GB Genexis krijg.

Hoi mcse3737

Er zijn meerder gevallen met het zelfde problemen.let er op dat je niet voor 2x je abonnement moet gaan betalen eerst gebruik en daarna betalen lijkt me logies.
Het klopt de modem is 100 Mbit dus daar kunnen ze dus in jou geval zeker geen 200 Mbit geven.

Leuk is het niet als je al 4 weken zonder TV zit en telefoon.

een compensatie in je contract zullen ze niet gaan doen, je betaald dus het volle bedrag waar ze niet recht op hebben gezien de service.

Je woont zeker in Almere- Buiten? gezien de 200 Mbit. verder vindt ik het erg onstabiel, het internet ligt vaak er uit.
of het is super traag.

verder heb ik contact gezocht via E-mail, gevraag de reden waarom geen TV-box geleverd wordt met adbo nummer en code.
ook wil ik hierdoor als klant op de hoogte gesteld worden met een documentatie per post binnen 7 werkdagen.

Zelfs dat is niet aan de orde, ze houden het stil en geven geen bericht af. Ook willen ze niet persoonlijk je te woord staan onder 4 ogen.
afspraken maken werkt niet, want je krijgt geen feedback van de firma Tweak.

ik heb nu per direct op 26 feberuari een aangetekende brief gestuurd dat ze de spullen mogen ophalen en de niet waargemaakte contract beëindigen.

geen antwoord en geen service kan ik ook niet maken tegen over mijn klanten.

daarin mag Tweak een voorbeeld in nemen

groet,
Andre

Laatst bewerkt:
Nog een Punt bij Tweak,

persoon en privé rechten.

Een wachtwoord die je zelf ingevoerd heb moeten voor niemand zichtbaar zijn of het is een gecodeerde wachtwoordt wat zichtbaar is.
Heel fijn werd mijn wachtwoord met een lacherige stem (Ik weet uw wachtwoord dat kan ik hier zien in het systeem).
Het zijn privé. dingen en dit vond ik wel heel erg vreemd. mijn privé mail was verkeerd geschreven, daarvoor had ik gebeld.

en niet om te horen wat mijn wachtwoord is van mij bij de firma Tweak.

Nu vraag ik me ook nog is af, wat doen ze met je privé gegevens? wat een slappen hap is dat de Firma Tweak.

toch voelt dat niet prettig als ze om een ID kaart copy. vragen voor een nieuwe klant te mogen worden.

Laatst bewerkt:
internet en de snelheid.

1 keer in me leven hebben we een provider gehad die gaf meer snelheid dan wat we besteld hadden.

jammer genoeg lezen we veel als mensen betalen voor 50/50 mag je blij zijn met deze afgeknepen verbinding.

van 45/40, zo is het ook met een 100/100 wat uitkomt op 85/75.

voorbeeld
Dus de 1000 gram koffie die je besteld en betaald voor het hele bedrag voor 850 gram bij Tweak.

de service is er niet

Zoals de koffie boer als je betaald voor 1000 gram en je krijgt 1010 gram of exact geleverde producten gewicht.

de koffieboer geeft nog beter de service naar zijn klanten en de klanten blijven terugkomen.

Bij Tweak lopen ze weg.........!!!!!

Deze topic wordt nu gesloten. Helpmij.nl kan niets aan problemen met bedrijven doen. Men zal daarvoor bij het bedrijf zelf moeten zijn. Helpmij.nl is ook niet graag een "Beklag dump plaats".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan