killer555
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 sep 2006
Goede dag,
me broertje is reeds geruime tijd in het bezit van de laptop Acer Aspire 5738G.
Hij zeurde al een poosje dat zijn spelletjes om de haverklap uitvielen (incl. zijn laptop)
van het weekend heb ik er voor het eerst naar gekeken en blijkt het volgende.
De laptop functioneerd uren zonder problemen op het moment dat er gewoon DVD's mee gekeken worden. echter op het moment dat er een spel opstart valt ze met +- 8 minuten uit.
aan de hand van het programmatje Speedfan kwam ik er halverwege achter dat bij het starten van een spelletje de temperatuur van 45 naar over de 100 graden stijgt waarna ze uitvalt.
ik heb vervolgens wat dingentjes geprobeerd.
- alle drivers (+directX) geupdate. (geen resultaat)
- alle niet Microsoft Service's uitgezet. (geen resultaat)
- de laptop opengeschroeft en volledig uitgezogen, erg weinig stof aanwezig (geen resultaat)
- een volledig schone installatie van windows (half resultaat)
op dit moment speelt me broertje met zijn laptop met een koelelement uit de vriezer er onder en de schone installatie weer zijn eerste spelletje dit resulteert er in dat de videokaart rond de 107graden blijft schommelen wat net onder de grens licht om uit te vallen.
volgens mijn broertje was dit al zo vanaf de eerste dag dat hij de laptop kocht.
hebben er mensen sugesties/ideeen hoe hier mee om te gaan?
heel vriendelijk bedankt vast.
me broertje is reeds geruime tijd in het bezit van de laptop Acer Aspire 5738G.
Hij zeurde al een poosje dat zijn spelletjes om de haverklap uitvielen (incl. zijn laptop)
van het weekend heb ik er voor het eerst naar gekeken en blijkt het volgende.
De laptop functioneerd uren zonder problemen op het moment dat er gewoon DVD's mee gekeken worden. echter op het moment dat er een spel opstart valt ze met +- 8 minuten uit.
aan de hand van het programmatje Speedfan kwam ik er halverwege achter dat bij het starten van een spelletje de temperatuur van 45 naar over de 100 graden stijgt waarna ze uitvalt.
ik heb vervolgens wat dingentjes geprobeerd.
- alle drivers (+directX) geupdate. (geen resultaat)
- alle niet Microsoft Service's uitgezet. (geen resultaat)
- de laptop opengeschroeft en volledig uitgezogen, erg weinig stof aanwezig (geen resultaat)
- een volledig schone installatie van windows (half resultaat)
op dit moment speelt me broertje met zijn laptop met een koelelement uit de vriezer er onder en de schone installatie weer zijn eerste spelletje dit resulteert er in dat de videokaart rond de 107graden blijft schommelen wat net onder de grens licht om uit te vallen.
volgens mijn broertje was dit al zo vanaf de eerste dag dat hij de laptop kocht.
hebben er mensen sugesties/ideeen hoe hier mee om te gaan?
heel vriendelijk bedankt vast.