Software programmeren voor Linux

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een programmaatje, wat bijna klaar is. Nu heb ik dat in Visual Basic geschreven, maar ik wil het ook graag beschikbaar maken voor Linux (met name Ubuntu) en eventueel ook voor Mac OS (maar dan kan ik het zelf niet testen).

Weet iemand een goede programeer taal daarvoor (met tutorials?). Ik ken er wel een paar waaronder Java en Python, maar verder dan dat kom ik niet. Ook wil ik graag weten wat je er allemaal mee kunt, aangezien ik weet dat Python niet zo krachtig is als Java (toch?).

Verder heb ik in mijn zoektocht op internet dit gevonden. Lijkt me een interessant en handig programma, maar het is peperduur. Zijn hier ook gratis varianten van? (misschien Netbeans of zo?).

Alvast hartelijk bedankt,

mr32 :cool:

Real basic is een basic variant die kan compilen voor windows, verschillende Linux varianten en Mac.

Visual basic is nu eenmaal een taal die bedoelt is voor Windows, dus ik denk niet dat er een compiler is voor Lin/Mac.

Om programma's echt cross-platform te maken moet je naar een taal zoeken die dat kan, zoals een C-variant of, zoals je zelf al zei, een (semi) script taal (Python, Perl) of iets als Java (voordeel van Java: je hoeft het maar 1x te compilen).

Je kan ook gaan voor het web, dan maak je een PHP- of Javascript.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan