Schermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

itzme96

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Berichten
32
Hey,

Ik heb 2 jaar geleden of zo een goedkope medion gekocht.

Het probleem is dat ik de beeldscherm resolutie niet fijn vind omdat alles erg breed wordt weergeven.

Hij staat nu op 1024 bij 768, ik heb via beeldscherm instellingen de resolutie proberen te veranderen maar ik kan alleen maar tussen 1024 x 768 en 800 x 600 kiezen.

is er een manier om alsnog deze resolutie te veranderen, met een of ander programma of zo??

Alvast bedankt
 
Welke pc of laptop is het? Drivers van je grafische kaart updaten of misschien zelfs wel gewoon eerst installeren als dat nog niet zo was. Kijk daarom eens (als je ati kaart hebt) bij cytalist control center (of panel)
 
Ik zou niet weten welke pc ik heb en waar ik dit kan vinden, heb op de achterkant al gekeken en zie dan verschillende namen staan maar als ik op google kijk vind ik hele andere modellen.

Het is in iedergeval een pc met de processor en het beeldscherm in 1.

dus alleen een losse muis en toetsenbord.

Heb totaal geen verstand van computers, hoe kan ik drivers van mijn grafische kaart update of installeren?? heb je hier cd's voor nodig of zo want ik heb toen ik deze pc kocht geen extra cd's erbij gekregen.

en cytalist control center/panel heb ik denk ik niet want kan het niet vinden.

Heb even verder gekeken en dit is de pc die ik heb gekocht:
link
 
Laatst bewerkt:
Is het een laptop of een desktop? Laptop (willekeurige):
f7439_20090202223147_laptop.gif


Of een desktop (willekeurige):
hp_desktop_5__97717.jpg


Wat heb jij? En welk merk is dat? Vaak staat het merk al duidelijk op de voorkant, en het type nummer staat bij een laptop vaak onderop en bij een desktop vaak achterop...
 
Als je het lastig vind om drivers te vinden zet je het programma Device Doctor erop.
Deze zoekt de drivers voor je en kan je ze zo downloaden.....
 
Ik heb hem gedownload en z'n scan uitgevoerd, maar als ik op Download Update klik kom ik op deze pagina

hier

en dan moet ik driver genius of zo installeren? dat had ik gedaan alleen dan moet ik om de drivers up te daten registreren en dat kost 25 euro.

klopt dit of moet ik het anders doen?
 
Dan kijk je niet goed want er staat duidelijk VGA_ATI en daaronder de download link !!



Filename: VGA_ATI_8.593.100.6_W7x64W7x86_A.zip

File size: 107,148 KB

Download: Download Driver Installer
 
Laatst bewerkt:
ja dat begrijp ik, maar als ik op Download Driver Installer klik komt dit:

Don't forget to:
Backup your drivers once they are working
Remove old and unused drivers to speed up your PC
Remove invalid drivers to fix errors on your PC
Remember to update drivers regularly
If you're no tech genius download Driver Genius - it does it all!
Your driver download is starting in a few moments to help us balance out our servers, please stand by... Please consider downloading Driver Genius for quicker downloads and to help us support our free service!

en dan moet je dus die driver genius downloaden??

ik zie het al... als je 30 sec ofzow op die pagina wacht komt de download.

heb hem dus nu :) (downloaden duurt nog ff :p)

zal zodra hij klaar is het resultaat hier neerzetten.

(heb trouwens ook niet goed gelezen :p sorry)
 
Laatst bewerkt:
Je kan dan handmatig de drivers gaan zoeken. Je videokaart is een: ATI Radeon™ Xpress 1250 zag ik staan via die link die je ons gaf. Uhm, heb je er nog steeds de vista op staan? Of inmiddels al verandert en er zelf xp of windows 7 opgezet? Ik zocht voor jou even zo:
www.google.nl -> zoek op: ATI Radeon Xpress 1250 drivers (je moet je os er ook even achter zetten!) -> en dan zoek je een website die je vertrouwt. Liefst van ati zelf!

Ik kon via ati (support & drivers) jouw videokaart niet vinden omdat hij blijkbaar niet bij desktop stond...
 
Oke ik zal het even in kladblok zetten zodat ik nooit vergeet hoe het moet :p

ben nu de driver aan het installeren. hoop dat hij werkt.
 
Klopt want dat stond er ook hè

Your driver download is starting in a few moments to help us balance out our servers, please stand by... Please consider downloading Driver Genius for quicker downloads and to help us support our free service!
 
heb de driver geïnstalleerd alleen als ik nu weer doe scannen blijft het er staan... (dat ik moet update)
 
Wat wil je scannen dan? Het is dus een ati kaart. Kijk nu eens of je ati catalyst control center ergens op je pc hebt staan? Zoja zoek dan even binnen dat programma naar het verstellen van de resolutie.
Als je dat programma niet hebt, kijk dan nog eens bij: bureaublad -> rechtermuisknop op bureaublad -> schermresolutie (als dat in windows vista ook zo heet als in windows 7, anders gewoon even iets dat daar op lijkt zoeken) -> en nu kijken welke keuzes je nu hebt! :thumb:
 
dat had ik net geinstalleerd alleen hij staat er niet bij...

zal eens ff nog een keer doen.
 
Kijk dan gewoon eens bij wat ik ook al uitlegde:
Als je dat programma niet hebt, kijk dan nog eens bij: bureaublad -> rechtermuisknop op bureaublad -> schermresolutie (als dat in windows vista ook zo heet als in windows 7, anders gewoon even iets dat daar op lijkt zoeken) -> en nu kijken welke keuzes je nu hebt!:thumb:
 
jikes hij doet het nu, kan nu een stuk meer verschillende resoluties doen.

heel erg bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan