LAN en Wireless netwerk aan en uit schakelen op basis van tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1155

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
50
Hallo Forum,

Ik heb een probleem om de toegnakelijkheid van internet te beperken voor 1 van mijn kinderen.
Hij heeft een LAN aansluiting op zijn kamer die rechtstreeks op de Thomson TG712 zit en hij heeft draadloos internet op zijn computer zitten.
Op dit moment is hij hele nachten aan het gamen online waarvoor ik een aantal keren de LAN stekker heb getrokken en draadloos heb uitgezet.
Mijn vraag is of er mogelijkheden in de modem zijn of op andere manier om het netwerk naar die computer uit te schakelen bv op basis van het MAC adres of zo.

Of moet daarvoor iets bij geplaatst worden bij het modem.

Ik kan het in princype niet op de computer doen want hij is zelf behoorlijk vinding rijk en repareert of omzeild de in windows aangebrachte beveiliging vrij gemakkelijk.:evil:
Ik zou iets willen doen bij het modem wat het net werk voor die PC op bepaalde tijden echt aan en uit zet en de kast waarin dit gebeurt zit normaal gesproken op slot.

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben, alvast bij voorbaar bedankt.:thumb:

Groeten
Henk
 
Sommige routers hebben zo'n functie, maar zeker niet alle. Als die van jou dat niet ondersteunt kun je een schakelklok nemen die de spanning van de modem uitschakelt op het gewenste tijdstip. Nadeel is dan wel dat niemand kan internetten. Een router met deze optie kopen kan natuurlijk ook.
 
Probleem op eigen manier opgelost.

Ik heb een extra ethernet switch tussen het modem gezet en zijn computer en hiervan laat ik de 220V voeding op een bepaalde tijd aanschakelen en een paar uur later weer uitschakelen.
Dit werkt goed, mijn modem had heen functies om poorten op tijd te schakelen.

Bedankt voor je advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan