card reader werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
223
Hallo,
Ik heb op onze "familie pc" windows 7 gezet.
Nu heb ik tijdelijk mijn card reader afgekoppelt van mijn moederbord om het verschuiven van de schijfletters te voorkomen. Nu heb ik 'm na de installatie weer aangesloten maar hij werkt niet. Er branden wel lampjes (dus hij krijgt stroom) maar als ik er bijvoorbeeld een usb op aansluit (er zit ook een usb slot in) gebeurd er niks. (bij mijn externe harde shijf niks, een usb stick krijgt kort stroom maar valt daarna weg). Ik heb de chieftec CRD-151. Ik heb al naar een windows 7 driver gezocht maar ik vond alleen een vista driver. Die heb ik gedownload en de installatie gestart. Daar krijg ik een melding dat ik windows XP SP1 nodig heb. De cd die erbij zat werkte ook niet, ik krijg de zelfde melding. Ik heb deze driver echt nodig omdat we er nog al vaak gebruik van maken...
Alvast bedankt!
 
@Example5: Ik heb die driver ook al geprobeerd maar die werkte niet...
@Dorado: Er zijn 3 gele uitroeptekentjes: Een voor m'n geluidskaart (staat bij overige apparaten (heb ik nog niet geinstalleerd maar dat komt nog.)) en 1 staat ook bij overige apparaten met de naam: "Onbekend apparaat" en 1 staat bij Universal Serial Bus-controllers met de naam: "Unknown device"
Ik ga dadelijk even die site uitproberen, maar wel bedankt!
 
Hallo,
Ik heb de site geprobeerd maar bij die apparaat ID's snap ik het niet, ik zie van alles bij de eigenschappen van het apparaat staan, maar welke moet ik voor die site gebruiken die Dorado mij had gegeven? (er staat een link in dat verhaaltje)
Alvast bedankt
 
Hallo,
Ik kreeg een ingeving: aangezien de card reader op het moederbord is aangesloten moet ik misschien de drivers van het moederbord installeren! Dus ik zocht de cd op, maar helaas, er is geen driver bij die werkt met win 7, de driver van XP werkt niet... Op internet gezocht naar de drivers voor windows 7 maar ik vind vanalles over de bios. Is dat wat ik moet hebben?
Dit is type moederbord: AOpen AX4PER-GN
Ik weet het, het is een aardig oud moederbordje...
 
Hoi,
http://www.aopen.nl/download.aspx
selecteer je model enz. daar staan alle drivers van jouw moederbord netjes onderelkaar. ;)
Mocht het desondanks niet werken dan is je moederbord e/o andere hardware wellicht niet geschikt voor Win 7.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb de driver gedownload maar: toen ik de installatie opende zei ie dat windows 7 niet werd ondersteund dus ik sloot de installatie af, maar toen kwam er een schermpje met dat ik voor de aanbevolen instellingen kon kiezen, dus dit deed ik en toen deed de installatie het wel. Achteraf denk ik dat de computer voor compaliteit (of zo iets) voor windows xp heeft gekozen. Maar de computer doet het NOG. Maar nog steeds doet de card reader het niet.... iemand nog een oplossing?
 
Dubbel klik op een apparaat in apparaatbeheer en ga naar het derde tabblad details. In de pulldown box kunnen we dan kiezen voor de term "Hardware-id's". Dit zijn de unieke id's die aan het apparaat zijn toegewezen. Dit ID is als volgt opgebouwd:

BUS \ VEN_[xxxx]&DEV_[yyyy]

  • De waarden achter VEN staat voor de vendor oftewel de fabrikant
  • De waarden achter DEV staat voor het apparaat

Vul deze in op http://www.pcidatabase.com en post deze gegevens zodat we voor jou naar een driver kunnen zoeken.
(vul niet de _ in voorafgaand aan de gegevens):d
 
Hallo,
Ik snapte het nog niet:shocked: dus heb ik een screen gemaakt (staat in de bijgevoegde bestanden)
Hopelijk heb je hier wat aan...
Gr Woellie123
 

Bijlagen

  • probleem.jpg
    probleem.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 97
Met die gegevens gaat het idd nie werken.!
Probeer dan nog eens dit: Ga naar Configuratiescherm -> Hardware en Geluiden -> Zoek hieronder Nieuw apparaat toevoegen. Mss dat deze wizard de benodigde gegevens ten toon spreidt.
Succes.:rolleyes:
 
Hallo,
@dorado: ik kon hardware en geluiden niet in het configuratiescherm vinden alleen dit: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Apparaten en printers Daar heb ik bovenaan gekozen voor nieuwe apparaten toevoegen. Hij is nu aan het zoeken, ik laat het je weten als het heeft geholpen!
 
Hallo,
Sorry voor de late reactie...
Maar het heeft niet geholpen... Hij bleef gewoon eeuwig aan het zoeken.... dus heb ik hem op een gegeven moment maar gestopt.
Iemand misschien nog een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan