• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met kwartalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik kwam de volgende formule tegen:

=IF(A1<>0;ROUNDUP(MONTH(J1)/3;0);"")

probleem alleen is dat mijn tijdaanduiding als volgt is:

1902-01-01 12:04:45.000

iemand een suggestie?

Dank je.

de reden van vragen is dat ik een overzicht wil creeren van aantallen per kwartaal.

Ik kwam de volgende formule tegen:
=IF(A1<>0;ROUNDUP(MONTH(J1)/3;0);"")
probleem alleen is dat mijn tijdaanduiding als volgt is:
1902-01-01 12:04:45.000
Wat die A1<>0 hierbij doet, is uit je vraag niet duidelijk, dus die laat ik maar even weg.
Als de datum in J1 staat, probeer dan:
=ROUNDUP(MONTH(LEFT(J1;10))/3;0)
in het Nederlands:
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(MAAND(LINKS(J1;10))/3;0)

een beetje met een kanon op een mug schieten misschien, maar met een draaitabel gegroepeerd op kwartalen kan je, zonder al te veel werk, mooie overzichtjes maken van aantallen, gemiddelden, etc van je gegevens.

een draaitabel is misschien inderdaad beter aangezien ik flink wat raportage moet aanleveren. Ik ga het eens proberen alhoewel ik nog geen idee heb hoe en wat precies mbt de draaitabel.

Ken de site; heel leuk opgezet en gebruik het vaak maar voor een draaitabel heb ik geen idee wat ik nu waar moet plaatsen

voorbeeld.jpg

Ik heb een voorbeeld bijgevoerd om je een idee te geven

warranty started en/of warranty ended in het rij of kolomgedeelte slepen, daarna erop gaan staan en op groeperen klikken en dan de opties (jaar en) kwartaal aanklikken.

Het is mij gelukt om een draaitabel te krijgen; valt achteraf gezien reuze mee.

Dank je voor de hulp.

leuk te horen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan