TomTom voor op de Fiets kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrjw1905

Banned
Lid geworden
23 nov 2010
Ik zou graag een TomTom voor op de fiets willen kopen, maar ik kan er geen vinden op internet.
Het liefst dan ook water dicht en van het merk TomTom.

Alvast bedankt!:thumb:

Ik weet dat je om TomTom vraagt, maar ongevraagd zou ik je toch ook het volgende mee willen geven : Klik
Dit is het paradepaardje van Garmin. (Ik heb 'm zelf sinds augustus 2009, ik wandel er alleen mee). Eventueel zonder camera nog iets goedkoper. (Dan niet de 550T maar de 550).
Met een door Garmin ontwikkelde fietssteun eenvoudig op de fiets te monteren.
Wat waterdichtheid van de 550(T) betreft: Garmin garandeert dat het ding een uur lang in een emmer water kan liggen en daarna gewoon doorfunctioneert. Spatwater van regen is dus sowieso geen enkel probleem.

Scrol in de link even naar beneden en lees de combi aanbiedingen voor o.a. op de fiets.

Laatst bewerkt:
dit is zeker een goede route planner, maar is er misschien ook een wat goedkopere?
zo rond de 250 euro.

Jazeker. Klik in de link op fietsnavigatie en je vindt uitleg + modellen.

Bijvoorbeeld de : Klik

Daarbij is het misschien handig voor je om te weten dat Garmin een beetje dé wereldleider is op gebied van outdoornavigatie, daar waar TomTom zich meer op het rijdend verkeer richt. Magellan heeft zijn best gedaan, maar redt het niet t.o.v. Garmin.

Mocht je besluiten tot een Garmin apparaat, koop 'm dan vooral bij de winkel die ik linkte. 'Notter' is in Nederland dé autoriteit op navigatie gebied. Uitstekende winkel met uitstekende service! Motorrijders, wandelaars en fietsers uit het hele land bezoeken een van hun drie winkels. Neem ook eens een kijkje op hun navigatieforum.

Zij leveren vanzelfsprekend ook TomTom. Kijk eens rond op hun website.

Laatst bewerkt:
Laat je niet verleiden tot aankoop van een navigatie apparaat in het buitenland. Mijn eerste outdoor apparaatje (Geko 301) liet ik door een militair meebrengen uit het buitenland. Prima apparaatje, maar toen ik 'm een keer van wat grotere hoogte op het beton liet stuiteren en het display kapot ging, kon ik geen garantie aanspraak doen in Nederland. De importeur gaf 'niet thuis'. Dat Garmin desondanks een prima merk is mag blijken uit het feit dat ik het ding toen rechtstreeks naar de Europese importeur heb gestuurd (in Ierland) en dat ik een week later -kosteloos- een splinternieuwe kreeg! Die ging vergezeld van een excuusbrief dat 't ding kapot was gegaan tijdens een val, want ze moesten een val kunnen overleven vond Garmin.............

Hoi,

Ik heb dit topic even naar de juiste sectie verplaatst. In het vervolg even opletten waar je jouw vraag moet stellen.

Of er van TomTom goeie navigatie systemen voor op de fiets zijn dacht ik niet, maar zelf gebruik ik een Garmin Vista HCx, daarmee kan ik perfect navigeren tijdens het fietsen en wandelen, ook de batterijduur is prefect, 25 uur met 2 batterijen, hier kun je er meer over lezen; http://www.gps.nl/garmin_etrex_vista_hcx.html

Ik heb hem samen met de OnRoute fietskaart en kan daarmee prima routes maken en tochtjes loggen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan