Dataherstel na format

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Iemand belde mij helemaal wanhopig op, omdat na een nieuwe installatie van Windows XP bleek, dat duizenden foto's niet waren gebackupt en de schijf was al geformatteerd. Nu heb ik met GetDataBack de hele mappenstructuur weer tevoorschijn gehaald en zelfs de bestandsnamen. Maar als ik zo'n foto wil openen krijg ik de melding "the source data format is not recognized". Ik heb goede hoop, dat er mog wat te redden is, maar ik weet niet hoe ik met die melding om moet gaan. Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je eerst vanuit GetDataBack een kopie laat maken op een andere schijf/partitie. Kun je ze dan wel openen? Wat voor extensie hebben de foto's?

Ik heb ze op een andere schijf geplaatst. Ze staan in mappen met de oorspronkelijke naam en de extensie jpg. Ook de bestandsgrootte lijkt te kloppen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ACDSee? Is dat niet goed?

Het programma uit de link geeft overigens bij enkele foto's aan, dat deze "bad" zijn, maar op een schijf van 195 GB moeten toch vele goede foto's zitten naast slechts een XP-installatie?

Laatst bewerkt:
Wat was de status van de bestanden voordat je ze terughaalde, zoals aangegeven in GetDataBack?
Het is onverstandig om bestanden die niet als 'goed' worden aangeduid terug te halen samen met bestanden die wél als 'goed' zijn aangeduid, omdat je dan niet weet welke wel goed zijn en welke niet (alles komt door elkaar te staan).

Tijs.

Als ik op je hele foutmelding ga zoeken, kom ik meteen bij veel sites over ACDSee, vandaar mijn vraag.

Wat was de status van de bestanden voordat je ze terughaalde, zoals aangegeven in GetDataBack?
Het is onverstandig om bestanden die niet als 'goed' worden aangeduid terug te halen samen met bestanden die wél als 'goed' zijn aangeduid, omdat je dan niet weet welke wel goed zijn en welke niet (alles komt door elkaar te staan).

Tijs.

Hij geeft de schijf zes keer aan: drie keer met gele balletjes en drie keer met rode balletjes. Ik heb dus maar de bovenste (gele) gekozen en dan zie je een hele mappenstructuur, waarbij opvalt, dat mappen als Mijn Documenten staan gemerkt als "hidden", terwijl dat niet gebruikelijk is.

Ik weet niet hoe ik op bestandsniveau kan bepalen of bestanden goed zijn of niet.

Ik heb het programma hier even niet bij de hand, maar ik meen me te kunnen herinneren dat ook per bestand aangegeven zou (moeten) staan of het kansrijk is om het correct terug te kunnen zetten.

Desnoods test je het even op je eigen pc uit. Restoren hoeft natuurlijk niet op je eigen pc; het gaat om die status-aanduiding.

Tijs.

Ik heb het nu ook even niet bij de hand :) maar ik heb zelf niet gezien of je kunt zien of er een kans van slagen is. Ik heb dus de gehele map gekopieerd naar een externe schijf en op mijn eigen PC geeft die dus het resultaat met bovenstaande melding. Ik begrijp heel goed, dat er een heleboel bestanden beschadigd zullen zijn, maar op 195 GB moet er toch nog heel wat te redden zijn, lijkt me.

Op dit moment draait thuis Easy Recovery. Die is een uur of twintig bezig geweest met scannen en is nu de boel aan het repareren (?) en zet dat ook weer op een externe schijf.

Tot vanavond afwachten dus, maar mogelijk (en dat hoop ik van harte) zijn er nog meer goede tips!

Het vorige antwoord was ook van mij, maar gedaan op de PC van een collega, die dus kennelijk aangelogd stond. Ik heb dat niet in de gaten gehad. :rolleyes:

Easy Recovery, GetBackData en PC Inspector konden de data niet goed terughalen en leverde beschadigde foto's op. Nog een poging gewaagd met Power Data-Recovery en tot mijn verrassing herstelde die wel goed. Dit programma heeft 2500 van de 2900 foto's terug kunnen halen!

Waarbij ik gelijk dus mijn vraagtekens zet bij de drie genoemde programma's, die nauwelijks iets terug konden halen. :(

GetDataBack heeft mij en kennissen diverse keren prima geholpen. De andere twee heb ik zelf nooit gebruikt, maar pcinpector staat over het algemeen goed bekend. Zal Power Data-Recovery eens uitproberen als het nodig is. Mooi dat je het meeste nog hebt kunnen redden.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan