• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beep bij als een optel cel een bepaalde waarde is gepasserd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sotocom

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2011
Heren,
Ik zoek nu al een paar uurtjes, maar kan nog niet het juiste vinden.
De bedoeling is dat de waarde van enkele cellen worden opgeteld en dat de totaal cel bij het overschrijden van de waarde een Beep of ander signaal laat horen.
Het gaat hier bij extra om het laten horen, dar deze totaal cel niet in het beeld zichtbaar is.

Mvrg.
Rudy

Is het niet beter om een berichtje te tonen? Dat blijft tenminste staan totdat je het weghaalt. Een geluidje is biep en weg.

Cobbe

Cobbe,
Daar ben ik het wel met je eens.
Maar de Som staat ik cel A100 of zo, en de invul cellen zitten tussen de cel a2 en a10,
de Som cel is dus niet zichtbaar og je moet continu op en neer scrollen.
De Som cel krijgt bij een bepaalde waarde al wel een kleur, maar wil het als opschrik effect hoorbaar maken, dat ze gaan kijken waar ze de fout hebben gemaakt.

Rudy

Je kunt de volgende code gebruiken:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If [a1000] > 10 Then Beep
End Sub

Het getal 10 kun je natuurlijk aanpassen naar wat je zelf wilt :P

je vraagt voor iets anders, maar hier heb je misschien ook wel iets aan.

Code:
Maar de Som staat ik cel A100 of zo, en de invul cellen zitten tussen de cel a2 en a10,
de Som cel is dus niet zichtbaar og je moet continu op en neer scrollen.

zet de somformule in cel a1 en met titels blokkeren rij 1 blokkeren.

dan blijft de uitkomst altijd in het scherm staan.

@ Eric
Als je daar niet van opschrikt :p:p:p:p

Volgen is prima, jou probleem aan de orde stellen in iemand anders zijn topic is niet toegestaan. Graag een eigen vraag maken a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan