Multimedia PC 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

fernando7

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo,

Ik wil graag een pc bouwen die goed geschikt is om te game en video te bewerken.
Het liefst zou ik games als crysis, gta4, cod black ops enzovoorts optimaal willen spelen. (ook voor de komende 2 jaar)
Ook gebruik ik regelmatig programmas als Adobe CS5, 3D Max en Reason 5 voor beeld en muziek bewerking.
Hieronder staan de gevraagd specs, ik ben benieuwd:D

Budget - 1000 euro (het liefst iets minder:p)
Doel - Gamen, Video bewerken, muziek bewerken enz. (eigenlijk alles)
Hoe belangrijk is de stilte - de stilte is enigszins belangrijk, dit vanwege het opnemen van muziek/zang. (hoeft niet geruisloos, zou wel leuk zijn:thumb:)
Assemblage - Dit ben in van plan zelf te doen, of is dit heel moeilijk?:confused:

Opties: - 6 USB-poorten (USB 3??), als het mogelijk is draadloos internet, het liefst een ssd schijf voor m'n OS
Besturingssysteem - Windows 7 Ultimate 64x, heb ik al
Andere software - is allemaal al geregeld
Randapparatuur - k heb nog een toetsenbord en monitor nodig, maar deze zitten niet bij dit budget;)

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
hallo,

bedankt voor het samen stellen ;)

ik heb nog wel een paar opmerkingen/vragen.
1. Er word weleens tegen me gezegd dat ik GEEN MSI moet neme.. is dit dan wel goed?:confused:
2. Kan ik er ook een kleinere SSD inzette, want 80 gb is héél groot voor een OS van ± 20 GB.
3. Is het verschil tussen een I5 of een I7 groot? (meer aan te raden)
4. Waarom heb je voor 4 GB werkgeheugen gekozen??

Grtz

voor jouw gebruiks eisen denk ik dat een inter core i7 processor ideaal is zeker de nieuwe generatie. Maar dat zal je budget wel beïnvloeden. Eigenlijk is een inter core i5 ook goed alleen een i7 is toch iets beter.
Waarschijnlijk heeft die voor 4 gb werkgeheugen gekozen omdat je echt niet meer nodig hebt bij een i5.

Laatst bewerkt:
Waarom geen MSI ? Ik zou dat wel eens willen weten, het is namelijk gewoon een goed merk. Hier is absoluut niets mis mee.
En ja, een kleinere SSD kan, 40 GB is ook mogelijk. Maar gezien de hoeveelheid programma's die er bij komt en de omvang hiervan, vermoed ik dat je 40 GB al snel vol is.

En het verschil tussen een i5 en i7 ga je niet echt merken. De opvolger van deze processor, de i7 2600K is 100 MHz hoger geklokt en heeft 8 MB L3 cache in plaats van 6 MB bij deze processor.
Natuurlijk, het maakt het sneller, maar dan hebben we het over enkele procenten, geen tientallen.

En 4gb werkgeheugen is standaard en voorlopig nog meer dan genoeg. Tevens blijft het upgradebaar, dus mochten we over 2 jaar opeens minimaal 8 GB nodig hebben kun je er nog bij plaatsen.

Laatst bewerkt:
voor jouw gebruiks eisen denk ik dat een inter core i7 processor ideaal is zeker de nieuwe generatie. Maar dat zal je budget wel beïnvloeden. Eigenlijk is een inter core i5 ook goed alleen een i7 is toch iets beter.

Met alle respect, maar wat wil je hier nou mee zeggen?
De i7 is beter, maar de i5 is ook goed, maar de i7 is nog beter maar hij kan ook een i5 nemen want dat is ook goed? Beetje vaagjes...

Natuurlijk, de i7 2600 en 2600K zijn goede processors, maar enkele tientjes duurder en nauwelijks leverbaar. Tevens biedt het bijzonder weinig meerwaarde, aangezien er een i5 2500K in zit, met een vrije multiplier dus lekker makkelijk overclocken. Zo haal je toch al snel i7 prestaties uit een i5 processor, mits je koeling goed genoeg is.

Edit, om te reageren op jouw edit:
Sinds wanneer heeft de hoeveelheid werkgeheugen die je nodig hebt ook maar iets te maken met de processor?
Dat heeft gewoon te maken met simpele logica: programma's vragen werkgeheugen, en hoe zwaarder ze zijn, hoe meer ze nodig hebben. Voorlopig is 4 GB genoeg, maar je kunt ook 8 GB nemen als je wilt. De pc wordt er alleen echt niet sneller van, en je gaat flink over budget heen. Dus dan moet je gaan bezuinigen op onderdelen die wel direct invloed hebben op je prestaties, alleen dan in negatieve zin.

Laatst bewerkt:
Hier een aangepaste versie van het systeem hierboven.
Met de volgende aanpassingen

-Asus mobo, goed en erg betrouwbaar
-I7 2600 ipv de 15, is wel degelijk sneller in renderen en videobewerkingen tov. de i5
-6GB geheugen ivm zwaardere aplicaties. (misschien is 8GB ook een optie)
-De HD6870 ipv de 5950, speelt alles maxed goed af en is een stuk goedkoper.
Hij is wel iets langzamer maarja hooguit een paar fps. niet merkbaar.
-Een OCZ Vertex SSD 50 GB puur voor windows / meest gebruikte games / apps.
Minder opslag, maar stuk sneller, zeker betreft wegschrijven van data.
-Mugen 2 CPU koeler, 1 van de beste luchtkoelers op de markt
-Cooler master behuizing, bekent om de goede airflow

Kom je goedkoper uit: 940,-

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[364091]=1&product[280465]=1&product[88545]=1

Edit : Een erg aangepaste versie :P

Ook goed, weinig op aan te merken :)
Ik had de videokaart gebaseerd op zijn wens de komende jaren alles op maximaal te kunnen blijven spelen, maar dat zal met de 6870 ook wel lukken.
Is die 2600K alleen niet een beetje overkill ?

Over die SSD.. Ik las laatst wel een probleem over de OCZ Vertex 2 ssd's: http://tweakers.net/nieuws/72462/oczs-vertex-2-ssds-met-25nm-geheugen-presteren-slechter.html
Volgens mij is deze ook op een 25nm proces geproduceerd, en dan zou deze dus ook in aanmerking moeten komen voor de volgende problemen: traagheid, minder ruimte, kortere levensduur.

Dan laat je de vertex vallen en pakt een agility
http://azerty.nl/8-1990-278058/ocz-agility-2-series-vast-st.html#

tientje duurder en de zelfde lees / schrijf snelheid. :D (L 285MB / S 275MB)

De cpu is de normale i7 2600 niet de K versie.
k versie is niet op voorraad bij azerty. tevens zijn die ook duurder.
Ben je niet van plan te gaan overklokken, dan is de normale 2600 perfect.
Zeker als je voor de komende jaren vooruit wilt.

Edit.
Die videokaart kan er wel mee door.
ALs je nu bv nog de 8800GT kaart pakt (al enkele jaren oud) Dan speel je de huidige spellen nog steeds goed af.
Aangezien de 6870 vele malen sneller is, zit dat wel snor

Edit 2:
Hier gelijk een aangepaste versie:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[88545]=1&product[278058]=1&product[234412]=2

Andere SSD en alsnog 8GB geheugen ipv het 6GB setje. Toch de betere keus ivm videobewerken ect.
975,-

Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit,
Is het mogelijk om nog extra video en werkgeheugen
Toe te voegen als ik dat (volgend jaar bijv. ) zou willen doen??

Grtz

Videogeheugen niet, deze zit op de grafische kaart zelf, hier valt niets aan te veranderen.

Werkgeheugen kun je nog uitbreiden.
Let alleen op dat je 4 sloten hebt, die op dit moment allemaal gevult zijn (2 setjes van 2x2GB) Maar met 8GB kun je nog enkele jaren mee vooruit.

Of je moet nu 2 balkjes van 4GB pakken. Dan kun je er later gewoon bij prikken

Is het ook niet mogelijk om er een extra videokaart In te hangen??

Je kunt er wel een tweede inhangen (x16 / x4 mode)
Maar daar wordt het geheugen niet groter van :P

SLi / crosfire neemt het geheugen aan van de kaart met het minste geheugen.

bv crosfire met 2 kaarten (1GB en 1GB) dan is het videogeheugen 1GB
bij crosfire met 2 kaarten (512MB en 1GB) dan is het videogeheugen 512MB

Het wordt dus NIET bij elkaar opgetelt.

is er ook geen mogelijkheid om dit te omzeilen??
zo niet dan is dat natuurlijk jammer:P

dat is dan jammer,
dan heb ik mijn uiteindelijke systeem wel gevonden ;)
bedankt allemaal, mijn vraag is beantwoord:D

groetjes en bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan