Alle .Geschiedenis op mijn computer verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SSchermer

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Berichten
21
Goedemorgen,

Ik heb een probleempje, het gaat over de geschiedenis in internet explorer. Ik wil deze compleet verwijderen ik heb verschillende dingen geprobeerd waaronder coockies verwijderen, ccleaner en en programma om alle .DAT bestanden te verwijderen niets helpt het blijft terug komen. Wanneer ik dit addres weer in typ komt hij vervolgens weer in mn addres balk onder geschiedenis te staan. Ik wil hem zo graag weg hebben.

mijn vraag: Hoe verwijder ik alle geschiedenis op mijn computer ?
 
en via je explorer??

tools => internet opties => delete => alles selecteren en verwijderen.
 
Hoi,

Download ATF-cleaner en voer dat geregeld uit. Het programma'tje wordt niet resident geladen en je kan het (bijvoorbeeld) op het bureaublad zetten.
 
Vanveelen, programma'tje gebruikt en geinstalleerd helaas zonder resultaat als ik het in typ komt het er weer te staan.
 
probeer dan even in veilige modus dan met ccleaner of een ander progje verwijderen.
dat gaat bij mij in de meeste gevallen goed

succes
hasie
 
Ook geprobeerd werkt ook al niet :( , iemand nog suggesties?

Ehh ..... wát wordt er nou eigenlijk niet verwijderd .....
Of - met andere woorden - wat blijft er 'zichtbaar'.

Welke versie van IE gebruik je.
En weet je dat je via het menu Extra > Internetopties (tab Algemeen), de knop 'Instellingen' bij Browsergeschiedenis kunt klikken en daar diverse opties kunt aan- of af-vinken en waarden (m.n. Schijfruimte en Aantal dagen....) zo laag mogelijk kan zetten?

Onder Internetopties .... (tab Geavanceerd); knop 'Opnieuw instellen...' voordat je op de knop Opnieuw instellen in het vervolgscherm ook nog een vinkje kan zetten bij 'Persoonlijke instellingen verwijderen' ....

Links die in Favorieten zijn geplaatst niet uit de geschiedenis worden verwijderd wanneer je die opnieuw hebt aangeklikt .....
Wil je niet dat anderen kunnen zien waar je allemaal hebt 'rondgedoold' op het web, dan maak je andere Windows-accounts aan (als gebruikers en niet als eigenaar) en zorgt dat jou account is beveiligd met een wachtwoord.
En de meest ultieme oplossing: niemand komt met z'n handjes aan jou computer en je zet een wachtwoord in het BIOS .....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een foto, dit is nadat ik alles geprobeerd heb, en er zijn nog veel meer addressen die zo er in blijven staanNaamloos.jpg

Ja dat van dat internetopties was al bekend, ik wil gewoon die adressen weg hebben.
 
Probeer het eens zo:
1. Open internet explorer
2. Klik bij de adresbalk op het pijltje
3. Ga naar de eerste met je muis
4. Klik helemaal rechts op het kruisje
5. Doe dat bij alles in de lijst
 
helaas ook al geprobeeerd maar werkt ook niet, ik denk toch echt dat het iets dieper in mn harde schijf zit
 
U kunt als eerste proberen om de instellingen van Internet Explorer te herstellen naar standaard waarden.

Als u wilt weten hoe de instellingen hersteld kunnen worden, kunt u op de volgende link klikken: http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

Na het herstellen van de instellingen kunt u nogmaals de geschiedenis van Internet Explorer wissen middels de volgende stappen:

1. Sluit alle geopende instanties van Internet Explorer en alle browservensters.
2. Klik in het Configuratiescherm op Internet-opties.
3. Open het tabblad Algemeen en klik op Geschiedenis wissen.
4. Klik op Ja en klik op OK om het dialoogvenster Internet-opties te sluiten.

Als de adressen in de cache nog steeds worden vermeld in het vak Adres in Internet Explorer voert u de volgende stappen uit:

1. Sluit Internet Explorer af.
2. Verwijder alle waarden, behalve de standaardwaarde uit de volgende registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Opmerking Waarden in deze registersleutel worden vermeld als Url1, Url2, Url3, enzovoort. Als u slechts enkele waarden verwijdert en de overgebleven waarden niet in opeenvolgende numerieke volgorde staan, worden slechts enkele van de resterende vermeldingen in het vak Adres weergegeven. Om dit te voorkomen, verandert u de naam van de resterende waarden zodat ze in een oplopende numerieke volgorde komen te staan.
 
Volgens mij lijkt dit verdacht veel op het probleem dat ik al heb aangekaart (een paar vragen verder in de lijst onder :Hoe geschiedenis autoaanvullen in adresbalk IE8 wissen)
Helaas nog steeds geen oplossing aangedragen.
Wat je wel kunt doen is : de geschiedenislijst openen en dan 1 voor 1 verwijderen.
Onder windows7 heb je ook de mogelijkheid om de geschiedenis te verbergen, is dan niet zichtbaar , maar is er nog wel.
Een andere mogelijkheid is nog: internet "in private" open
 
Ga eens na EXTRA - INTERNETOPTIES - BROWSEGESCHIEDENIS - VERWIJDEREN - Vink dan het meeste aan wat je kwijt wilt en klik dan op verwijderen?
Mischien dat het helpt?
Of gebruik CCLEANER Is
 
Volg onderstaande stappen om de Automatisch aanvullen geschiedenis te wissen:

1.Klik in Internet Explorer op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

2.Klik op het tabblad Inhoud onder Automatisch aanvullen op Instellingen.

3.Selecteer alle opties

4.Klik op geschiedenis van automatisch aanvullen wissen

5.Herstart uw browser en controleer of het probleem is verholpen.
 
Laatst bewerkt:
oplossing werkt

Ik heb even een testje gedaan en deze oplossing lijkt te werken, geschiedenis was weg.
Daarna heb ik even weer wat geschiedenis opgebouwd om nog een test uit te proberen. Maar het vreemde is dat ik nu deze nieuwe geschiedenis helemaal niet meer zie. Die zou er nu toch weer moeten zijn. Ik begrijp het even niet meer. maar misschien heb ik ergens een instelling teveel aan of uitgeschakeld. :eek:
 
Ik heb toch geen instellingen verwijderd. Ik klik op 'geschiedenis automatisch aanvullen" , dan komt er een vervolgscherm waarin je de diverse optie kunt aanklikken en daarna kies je voor verwijderen. Dan vindt er volgens mij eenmalig verwijdering plaats.
Overigens was het zo dat (nieuwe)geschiedenislijst een dag nadien wel weer zichtbaar was , blijft mistig hoe dit nu precies werkt.

Ik wil toch graag weten hoe dit nu precies in elkaar steekt, daarom heb ik nu weer volgens jouw procedure die lijst verwijderd. Is inderdaad weer weg. Maar ook nu zie ik vervolgens niet de nieuw opgebouwde lijst.
In de image de schermpjes die ik aanklik image002.jpg
 
Nadat u de autoaanvullenlijst heeft gewist en alle opties weer opnieuw inschakelt zoals uw screenshot laat zien moet deze geschiedenis opnieuw opgebouwd worden.
Indien dit niet het geval is zit er een probleem in de geschiedenis of is er een schoonmaakprogramma actief/gebruikt (b.v. Ccleaner/register schoonmaakprogramma) die dit veroorzaakt.

Mogelijk lost een van deze probleemoplossers het probleem op:

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978
http://support.microsoft.com/mats/ie_performance_and_safety/nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan