touchpad uitzetten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maya1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
4
Ik heb een Asus laptop K70IJ. Ik heb last van een verspringende cursor. Om er zeker van te zijn dat het aan mij ligt (dwz dat ik het touchpad per ongeluk aanraak tijdens typen) wil ik met Fn toets het touchpad uitzetten. Hiervoor is een knop onder F9. Er staat een touchpad afbeelding met een streep er door heen. Echter deze knop doet niks!! Wie kan mij helpen? Kan ik hem misschien op een andere manier uitzetten?
 
Hoi,

Inderdaad een heel vervelend probleem, vooral als je 'tienvingertypt' ....
In de regel werkt dat uitschakelen alleen als je een externe muis hebt aangesloten (wat ik iedereen overigens altijd aanraadt).
... of je software voor de touchpad is niet up-to-date natuurlijk, maar die kan je downloaden bij Asus
 
@vanveelen

Ik heb de software gedownload ETDCTRL heet het.. maar als ik dat open, gebeurt er niks..
Die knop Fn en F9 werkte eerst wel (dus ook zonder externe muis). externe muis is niet zo handig op de bank ;)

@Fransien

Is dat niet heel onhandig als je hem af en toe aan en uit wilt zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wat je een keer kan doen is de Touchpad uit apparaatbeheer verwijderen en de laptop opnieuw opstarten.
Windows 'ziet' de touchpad dan weer en start het stuueprogramma opnieuw.
Die tip van Fransien zal in de praktijk inderdaad niet werken.
 
Nou daar ben ik nog een keer. Bedankt voor je tips tot zover.
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer maar daar staat alleen keyboard device filter, verder niks over touchpad. Moet ik die dan verwijderen???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Staat onder muis en andere aanwijsapparaten.
Waarschijnlijk iets van Elantech Touchpad
 
Laatst bewerkt:
Lukt de touchpad uitzetten ook niet bij configuratiescherm, muis instellingen? Ik kan daar het touchpad uit en aanzetten
 
@vanveelen

Nee daar staat niks behalve muis voor standaard PS/2-poort. Heb die hele lijst bekeken maar staat er niet tussen. Lijkt wel of het weg is. Als ik mijn andere Fn toetsen gebruik heb ik ook een ander schermpje (wat tevoorschijn komt als je bijv het geluid aan/uit zet), een andere vormgeving zeg maar. Zou het van mijn computer af zijn ofzo? Pff.. tis wat...

EDIT
Nou ik heb dat elantech even op google opgezocht en een driver gedownload. En nu doet de knop het in elk geval wel weer. Krijg geen afbeelding in beeld maar dat maakt niet uit. Bedankt voor je hulp!!! Ga ik nu eens kijken of daarmee het probleem is opgelost!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

@maya1978;Welkom op Helpmij:thumb:

Verzoek aan je.Zou je gebruik willen maken van de knop:Reageer op vraag.Nu pak je steeds de quoteknop.Dit is niet nodig.Als je op Vanveelen wilt reageren kan dat ook dmv @Vanveelen.
Ook quote je jezelf.Ik heb berichten aangepast en samengevoegd.

Succes met je vraag
 
Touchpad uitschakelen Asus

Ik heb dit probleem ook gehead bij mijn Asus K70AB. De FN toets reageerde ook niet en heb het volgende gedaan:

Asus website en dan downloads. Voer je labtoptype in en alle drivers die je kunt downloaden komen op je scherm Kies Touchpad, ( Elanatech) en het besturingssysteem, in mijn geval Win 7 64 bit. Download de driver en installeer deze. Nadat je het systeem opnieuw hebt opgestart ga je naar configuratie - harware- muis.
Je ziet een nieuw tabblad Elanatech en daar kun je de touchpad uitschakelen. Ik heb gekozen voor de optie uitschakelen zolang er een USBmuis is aangesloten.
De touchpad werkt niet meer. Mocht je kiezen voor de optie "uitschakelen" en je drukt enkele keren op de toetsen van het touchpad, schakelt deze zich weer in.

Succes,

Peter
 
Peter,

Deze reactie was overebodig als je goed gelezen hebt ....
TS heeft dit inmiddels zelf al gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan