• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor een hele kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChiaraFavaron

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.

Is het mogelijk om een formule als =vert.zoeken voor een hele kolom te laten gelden of moet deze steeds worden doorgevoerd als er rijen bij komen?

Groetjes, Chiara.

Is het mogelijk om een formule als =vert.zoeken voor een hele kolom te laten gelden of moet deze steeds worden doorgevoerd als er rijen bij komen?
Chiara,

Waarom zou je? Als een kolom niet is gevuld, is er toch niets te zoeken? Daar komt bij dat het vullen van een hele pagina kan leiden tot een vertraagde werking van je blad. Je kunt immers naar behoefte een formule makkelijk naar beneden kopiëren.

Chiara,

Waarom zou je? Als een kolom niet is gevuld, is er toch niets te zoeken? Daar komt bij dat het vullen van een hele pagina kan leiden tot een vertraagde werking van je blad. Je kunt immers naar behoefte een formule makkelijk naar beneden kopiëren.

Op blad 1 wordt in een van de kolommen door verticaal zoeken gegevens van blad 2 gehaald. Omdat er op blad 1 steeds gegevens bij komen, zou het handig zijn dat die formule voor verticaal zoeken automatisch meegaat met een nieuwe regel.

Simpel als ik denk, zou ik dan gewoon alvast de hele kolom met de formule vullen in plaats van elke keer omlaag slepen.

Groetjes, Chiara

Maak er een 'lijst' van.

Menu Data → Lijst → lijst maken.

In het bestandje op blad2 de leerlingen en de klas waarin ze zitten.

Op blad1 in kolom C de namen en kolom E de klas. Graag zou ik zien dat als ik in kolom C een naam invoer, er in kolom E vanzelf de klas verschijnt. Dit lukt me wel met =vert.zoeken, maar ik zou het fijn vinden als ik niet elke keer die kolom E hoef door te voeren. Er komen steeds regels bij, omdat er een soort logboek wordt bijgehouden van incidenten met de leerlingen.

Ik ben ook al zover dat ik een validatielijst heb kunnen maken van de leerlingen. Daarvoor heb ik mezelf even op mijn schouder geklopt, want dat duurde een halve dag. :-(

Misschien dat het zo duidelijker is wat ik bedoel. :o

Groetjes, Chiara.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
eh, ik ben bijna helemaal kaal hoor. :o

Ik moest even zoeken (ze hebben het één en ander veranderd in 2007 t.o.v. 2003).
Menu Invoegen → Tabel → 'bevat kopteksten'.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
eh, ik ben bijna helemaal kaal hoor. :o

Ik moest even zoeken (ze hebben het één en ander veranderd in 2007 t.o.v. 2003).
Menu Invoegen → Tabel → 'bevat kopteksten'.

Heeft iemand je al eens gezegd dat je helemaal geweldig bent? :)

Nog een kort dingetje: als na invoer de inhoud van kolom C wordt verwijderd, staat er #N/B

Klopt dat? Of kan ik dat gewoon deleten?

Groetjes, Chiara

Heeft iemand je al eens gezegd dat je helemaal geweldig bent? :)
Groetjes, Chiara

Jawel hoor, dank je. ;)
verander de formule in:
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(C2;Blad2!$A$2:$B$7;2;0));"";VERT.ZOEKEN(C2;Blad2!$A$2:$B$7;2;0))
Je kan niet deleten.

Of je de vraag nog als opgelost wil zetten Chiara.
Bvd.

verander de formule in:
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(C2;Blad2!$A$2:$B$7;2;0));"";VERT.ZOEKEN(C2;Blad2!$A$2:$B$7;2;0))
Harry,

Nog korter:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C2;Blad2!$A$2:$B$7;2;0));"")
Of is dit alleen 2010?

Harry,

Nog korter:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C2;Blad2!$A$2:$B$7;2;0));"")
Of is dit alleen 2010?

Nee, ook voor 2007 Rob. :thumb:
(Ik werk te veel met versie 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan