Game Pc - 600-700euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kennethjeu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Hallo,

Ik zou graag mijn eerste gaming PC kopen en heb al aardig wat research gedaan. Toch vind ik het zo moeilijk bij het starten van het samenstellen van alle verschillende onderdelen. Toch zou ik graag de intel Core i5-2500 gebruiken. Alleen weet ik niet welke kast, moederbord etc ik hier het best bij combineer zonder over mijn budget te gaan. Ik heb ook geen nood aan keyboard/muis of besturingssysteem. Het assembleren kan ik zelf ook niet. Kunnen jullie me helpen? Ik weet niet waar te beginnen! :o

Groetjes,

Hallo welkom op helpmij!
ik neem aan dat je dit bericht al hebt gehoort over intel en de nieuwe chipsets van sandy bridge zo niet lees het dan nog even door klikerdeklik
In maart kun je de goed werkende moederborden verwachten

okey dit is wat ik voor je heb 700 euro is wel het minimum voor Intel sandy bridge setups
klik

je bent beter uit als je voor AM3 gaat samen met een Phenom x4 965 of 970 dan heb je meer geld voor een videokaart

Laatst bewerkt:
Mooie PC, al zeg ik het zelf wat je ervan gemaakt hebt.

dat weet ik maar betekent nog steeds dat je moet wachten
14 feb hebben de fabrikanten de nieuwe chipsets maar dan moeten ze nog ingebouwd worden + dat mensen in de rij staan voor deze beestjes
denk dat je wel ff kan gaan wachten voor die mobo's

opzich hoef je ook niet te wachten.
Neem een moederbord met SATA600 poorten (zoals in 'm'n systeem)
En vraag azerty of ze de hardeschijf en DVd in de SATA600 poorten willen steken.
(De witte sata poorten op je moederbord)

Dan heb en krijg je geen problemen. Problemen doen zich alleen voor op de SATA300 poorten.

Super dat jullie zo snel reageren! Had ik niet verwacht.

@mukkel: je systeem ziet er echt goed uit. Heb enkel nog een vraagje over de grafische kaart. Na een beetje zoekwerk heb ik gezien dat je voor een 30tal euro wel een (denk ik) veel betere kaart hebt. De zowel de Clock Speed als de snelheid van de geheugenklok zijn een stuk hoger bij de Sapphire VAPOR-X HD 6870. Is het de moeite om deze 30 euro meer te spenderen of is het verschil te klein? Bij de laatste heb je ook de Sapphire RADEON HD 6870 TOXIC, zelfde kaart maar al overclocked door de makers zelf (weer 2 hogere waarden). De getalletjes vliegen me rond de oren :D :o

Laatst bewerkt:
HD6870 is de verbeterde versie van de HD5850 het zijn allebij top kaarten ik heb zelf de HD5850 speel alles op HIGH
keuze is aan jou

de 6870 is idd verbeter, maar kwa prestaties ongeveer gelijk / iets beter als de 5850.
(Amper merkbaar op bv een resolutie 1680x1050 / 1920*1080

Je budget was 600 - 700 euro.
Ik heb 700 als uiterste gepakt, wilt je een 6870, dan moet je deze grens echter overschrijden.

Deze keuze is aan jou.

ps.
Je moet alleen de core / memory speed ect 1:1 vergelijken als de kaart hetzelfde is.
niet uit verschillende series / types.
Is leuk al die getalletjes, maar je moet kijken wat het in de praktijk doet.

je link is defect...

en die ram heb je niet nodig als je niet gaat overclocken
de pc gaat standaard op PC3-10600 draaien

Laatst bewerkt:
Heh ja idd, mijn link is defect, vervelend.

Ik heb nu even geen zin om weer een nieuwe te maken :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan