• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in excel voor afschrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertoW10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
14
Ik heb een afschrijvingsstaat met een aantal cellen:

D2: periode
G: Afschrijving per maand
H: Afschrijving periode
J: Cumulatieve afschrijving t/m 2010
K: Begin balans 2011
L: Cumulatieve afschrijving 2011
M: Eindbalans

Dan heb ik de volgende formules gebruikt H: =ALS(G9>M9;0;G9)
L: =ALS(G9*$D$2>K9;K9;G9*$D$2)

Ik heb nu het probleem dat ik bij H die ik op 0 wil hebben als M 0 is. Dat hij nog 1 periode moet weergeven.
Bijvoorbeeld in periode 10 moet er nog 56,90 afgeschreven worden maar omdat hij dan al op de eindbalans op 0 staat geeft hij ook 0 weer bij de afschrijving periode. Is dit te voorkomen dat hij dus in periode 10 nog 1x 56,90 weergeeft en dan in periode 11 alsnog op 0 gaat?

Ik hoop niet dat het een te moeilijk verhaal is geworden, ben haast bang van wel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Roberto,

Als de eindbalans op 0 staat valt er niets meer af te schrijven. Het is inderdaad een lastig verhaal.
Zou je een voorbeeld bestandje kunnen plaatsen ? Dat maakt de vraag over het algemeen een stuk duidelijker.
 
Ik hoop dat het nu duidelijker word. Het is de bedoeling dat alleen de periode veranderd hoeft te worden en dat de rest meteen doorberekend kan worden. En dit dan voor meerdere posten.
 

Bijlagen

  • proef.xls
    20,5 KB · Weergaven: 270
Roberto

Zo iets ?
 

Bijlagen

  • Gl proef.xls
    21 KB · Weergaven: 381
Maar dan wil ik dat er in Cel I10 een 0 word weergegeven in periode 11 en resterende periode inplaats van -14.33. Is dat mogelijk?
 
Dan brengt deze misschien soelaas:
Code:
=MAX(ALS($D$2*H10<L10;H10;L10-($D$2-1)*H10);0)

Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan