• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op basis van wat er in een cel staat wel of niet 30 min pauzen aftrekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Wie kan mij met het volgende wat op weg helpen.
Ben bezig met een excel file te maken om de uren van het personeel uit te rekenen.

In het tabblad uren In kolom a daar staat een afkorting in voor een onder verdeling te maken tussen de verschillende ploegen.(d,pt a,fl a, fl n)
Op dit tab blad moeten de namen op alfabeth staan per ploeg zoals in het vb bestand.
Hier worden heel regelmatig namen aan toe gevoegd en verwijderd.

De ploeg PT A daar zou geen pauze van 30 minuten mogen worden afgetrokken.
Enkel op vrijdag en op dagen voor een feestdag wel.
Dus als er in cel b1 een datum staat van een vrijdag dan moet er wel pauze worden gerekend bij de ploeg PT a.

En op dagen voor een feestdag zou er ook 30 min pauzen moeten worden afgetrokken.

Bij de andere ploegen allemaal wel 30 min pauzen eraf elke dag zoals het nu al is in het vb bestand.

Hoe kan ik dit het beste oplossen.

Bekijk bijlage werkuren2.xlsx

davylenders123,

Als je deze formule in F4 zet, heb je dan je 1 doel bereikt?
Code:
=ALS(A4="PT A";E4;ALS(EN(AANTALARG(C4:D4)=2;E4>$G$2);AFRONDEN.N.VEELVOUD(E4-$G$2;1/24/4);""))
Deze kun je dan doortrekken naar beneden.

davylenders123,

Als je deze formule in F4 zet, heb je dan je 1 doel bereikt?
Code:
=ALS(A4="PT A";E4;ALS(EN(AANTALARG(C4:D4)=2;E4>$G$2);AFRONDEN.N.VEELVOUD(E4-$G$2;1/24/4);""))
Deze kun je dan doortrekken naar beneden.

Bedankt voor je reactie :thumb:
Ja zo kan ik de rijen van de ploeg pt a aanpassen en dan doet hij het juist.

Maar het is eigenlijk de bedoeling dat hij het automatisch doet.
Als er in kolom a PT A staat zou hij eigenlijk op ma di wo en donderdag geen pauze mogen aftrekken maar op vrijdag wel 30 min pauze aftrekken.

En ik zou iets moeten hebben als ik op dagen voor een feetsdag ook 30 min pauze kan aftrekken bij de ploeg pt a.

Mischien iets in visual basic ?

davylenders123,
Mischien iets in visual basic ?
Daar ben ik geen kei in.

Je heb een grote kans als Warme bakkertje hier naar kijkt, het met VBA voor je oplost.

Laatst bewerkt:
Als er in kolom a PT A staat zou hij eigenlijk op ma di wo en donderdag geen pauze mogen aftrekken maar op vrijdag wel 30 min pauze aftrekken.

En ik zou iets moeten hebben als ik op dagen voor een feestdag ook 30 min pauze kan aftrekken bij de ploeg pt a.
  1. En wat moet er op de zaterdag en zondag gebeuren? Je voorbeeld is een zaterdag.
  2. Hiervoor moet je eerst een lijst met feestdagen bepalen.

Edit: Heb een en ander in het oorspronkelijke bestand ingevoegd en er een lijst met Belgische feestdagen in gehangen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  1. En wat moet er op de zaterdag en zondag gebeuren? Je voorbeeld is een zaterdag.

Edit: Heb een en ander in het oorspronkelijke bestand ingevoegd en er een lijst met Belgische feestdagen in gehangen.

Op zaterdag en zondag moet er eigenlijk niks gebeuren.
Had in vb bestand beter een andere dag genomen sorry daarvoor.:o

Bedankt dit is wat ik zocht.:thumb:
Maar heb nog 1 vraagje als er nu geen pauzen moet worden afgetrokken dan blijft de laaste kolom leeg.
Zou graag hebben dat er dan in de kolom van min pauze(laatste), komt te staan wat er in de kolom totaal staat.

vb
Bij totaal staat 4 uurs op een dinsdag dan zou bij min pauze ook 4 u moeten staan in plaats van een lege cel.
En op een vrijdag en dag voor feestdag 3:30 u dan.

Zou graag hebben dat er dan in de kolom van min pauze(laatste), komt te staan wat er in de kolom totaal staat.
Kleine wijziging:
Code:
=ALS(EN(AANTALARG(C4:D4)=2;E4>$G$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!A2:A17;1;0))));$A4="PT A");AFRONDEN.N.VEELVOUD(E4-$G$2;1/24/4);[B][COLOR="red"]E4[/COLOR][/B]);"")

Kleine wijziging:
Code:
=ALS(EN(AANTALARG(C4:D4)=2;E4>$G$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!A2:A17;1;0))));$A4="PT A");AFRONDEN.N.VEELVOUD(E4-$G$2;1/24/4);[B][COLOR="red"]E4[/COLOR][/B]);"")

1000 maal B E D A N K T .

Zo was het zoals ik in mijn gedachten had.
Top :thumb::thumb:

Heb een probleempje.

Heb dit bestandje thuis gemaakt in mijn ziekte verlof en daar gebruik ik excel 2007.
Dit was voor het werk en heb het nu op het netwerk van het werk gezet maar daar draait alleen maar excel 2003 op.

Nu werkt de formulen van de pauzen op vrijdag voor de pt ploeg niet meer en de dag voor een feestdag ook niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen? :o:(

Nu werkt de formulen van de pauzen op vrijdag voor de pt ploeg niet meer en de dag voor een feestdag ook niet meer.(
Wat werkt er niet meer? De formule is naadloos bruikbaar in 2003. Heb je opgeslagen in 2003? Kijk eens naar formule controleren om te zien waar het precies fout gaat.

Rudi,

Dank, ik wacht de reactie van TS even af.

Ja had gisteren ook al gevraag via een andere vraag van mij of ze daar een oplossng voor hadden omdat het niet meer werkt de codes van u.
Had beter de link hier bij gezet sorry daarvoor.:o

Ik weet niet wat rudi juist bedoeld met de code wat ik er van moet aanpassen.
Ben echt slecht met codes.:confused:

Ga deze vraag op opgelost zetten en ga voor het probleem een nieuwe vraag posten.
Zo blijft het wat overzichtlijk.

B E D A N K T aan iedereen die me geholpen heeft :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan