• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurpatroon Draaigrafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Ik heb een draaigrafiek met op de x as een aantal projectnamen. In mijn data kunnen deze projecten 2 verschillende statussen hebben: OPEN en CLOSED. Als het project CLOSED is wil ik een groene weergave in de grafiek, bij een OPEN project een rode weergave in de grafiek.

Telkens ik mijn draaigarfiek vernieuw springen de kleuren terug naar een soort default instelling.

Kan ik ergens een kleurpatroon instellen gekoppeld aan de OPEN en CLOSED status ?

Ik gebruik excel 2007.

Thx
Cold

met de macro-recorder de veranderingen opnemen, daarna bij het vernieuwen van je draaitabel die macro opnieuw laten afspelen.

Kan dit niet op één of andere andere manier buiten een macro ?
Een macro zou een (nood)oplossing kunnen zijn.

een draaigrafiek of zich is al een onhandig ding, dat zich moeilijk aan het handje laat leiden.

I know :-). Vandaar mijn vraag hier.
Mss heeft iemand hier een andere oplossing voor dit probleem ?

Thx
Cold

Ik weet niet precies hoe je tabel en grafiek er uitziet.
Maar hier een mogelijke oplossing (niet uit een draaitabel) van een grafiek waarbij de kleur afhankelijk is van de uitslag.

Misschien is het in te passen in jou model.

Bijlagen

Knap werk !
Met welke functie(s) ben je tot dit resultaat gekomen ?

Van 1 reeks heb ik 2 reeksen gemaakt.

In kolom 'open' staan alle getallen die groter zijn dan het getal in C3 en worden weer gegeven in het groen.
De getallen die kleiner zijn worden weer gegeven als NB().
NB() wordt niet getoond in een grafiek.

Kolom 'closed' de getallen kleiner dan C3 en rood gekleurd.
De getallen die groter zijn worden weer gegeven als NB().

Als je de 2 kolommen nu in 1 grafiek zet met 100 % overlapped krijg je dit resultaat.

Wil er iemand een poging doen om bovenstaand probleem met de draaigrafiek op te lossen ?

Thx

* of je voegt een kolom aan je gegevens toe, aangezien je in 2007 werkt, is dat niet zo problematisch, daarvoor gebruik je tabellen en in die kolom maak je dan het kenmerk "open" of "closed" en vanaf daar werk je met je draaitabel, maar dan nog weet ik niet zeker of je die eigen kleuren kan behouden, misschien moet je ergens iets wegvinken of zo
* of je maakt een gewone draaitabel en de gegevens daaruit kopieer je via VBA naar een andere tabel en daarna maak je op de klassieke manier daar je gewenste grafiek van.

Als je een voorbeeldbestandje stuurt, dan kan je een gerichtere uitleg krijgen.

Zie bestand in bijlage.

Blijkbaar veranderd de kleur van OPEN en CLOSED bij dit bestand niet als ik de draaitabel vernieuw ... Bij mijn andere pc veranderen de kleuren van de reeksen wel.

Iemand een idee waar je dit kan instellen ?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan