wat is de sneltoets om het toetsenbord te wijzigen van NL naar EN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
beste allemaal

Ik kan het antwoord onder google nergens vinden omdat er te veel andere hits naar boven komen als ik naar sneltoetsen zoek. Misschien kan iemand me via deze weg helpen: ik heb normaal gesproken mijn toetsenbord op EN staan (in de takenbalk rechtsonder kan ik dat eenvoudig wijzigen met de muis).

Soms staat dit "ineens" op NL en dan krijg ik ineens andere tekens. Ik kan dan best per ongeluk een of andere toets (of combinatie) ingedrukt hebben, maar ik heb geen flauw idee hoe of wat. Mijn zoon meende "iets met shift" maar wist het ook niet.

Ik heb momenteel vista (vandaar dat ik de vraag hier stel), maar dit gebeurde me ook regelmatig toen ik onder XP werkte.
Is er een sneltoets om de toetsenbordinstelling eenvoudig terug te zetten van NL naar EN (ik kan natuurlijk ook de muis gebruiken maar ik doe het liever met een sneltoets) en met welke sneltoets gaat het eigenlijk steeds verkeerd (ofwel wat moet ik zien te voorkomen?)

alvast met dank, Anjo
 
Waarom haal je de niet-gebruikte NL niet gewoon weg?
Dat kan, als je rechts klikt op de EN of NL icon, en dan instellingen kiest.
Op dat moment moet je toetsenbord op EN staan en geselecteerd op Engels Verenigde staten (International.)
Dan kan de NL weg, en houdt je maar 1 over.
Omschakelen zal dan niet meer gaan.
 
helaas, ctr-shift doet bij niets. Niet heen en ook niet terug. Ik zal het NL toetsenbord verwijderen. Daar had ik nog niet aan gedacht.

bedankt!

groetjes, Anjo

en nog een aanvulling: bij die instellingen kan ik een tabblad geavanceerde toetsinstellingen kiezen en daar staat bij sneltoetsen dat de combinatie voor heen en weer schakelen linkerALT-shift is. Er staat bij de andere talen geen combinatie ingevoerd. Ik heb 'm geproveerd en inderdaad schakelt hij heen en weer bijd e genoemde toetsenbordcombinatie.

Ik heb nu dus twee oplossingen. bedankt voor de snelle hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan