Rood kruis achter mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcmariska

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
8
Hallo mensen,

ik ben verhuist en daardoor wilde ik vandaag via mn laptop verbinding maken met een ander netwerk. Dit netwerk bleek niet draadloos te zijn maar er zat een cd bij om het juist wel draadloos te maken. Het modem is een KPN Experia box, ik heb gehoord dat hier al meer problemen mee zijn geweest.

De CD installeren werkte opzich wel, totdat hij bij het punt kwam om verbinding te maken met het netwerk. Dit lukte dus niet. Hij gaf aan dat de netwerk instellingen niet overeenkwamen. Tot mijn spijt zag ik later bij mijn toegankelijke netwerken dat er een rood kruis achter mijn netwerk stond, ipv een plaatje met hoe groot de verbinding is.

Weet iemand hier raad mee? Ik ben zelf wel thuis in de computerwereld, maar ik heb echt nog nooit een rood kruis achter mijn netwerkverbinding gezien.

Ik heb zelf nog een goede vriend van me laten komen, die heel erg thuis is in de computerwereld, maar zijn advies was om er een router tussen te zetten. Alleen toen ik net nog even aan de slag ging omdat ik mijn geduld niet kon houden, kwam ik er dus achter dat de netwerk instellingen niet goed zouden zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mariska
 
Hi,
de laatste keer dat ik bij iemand een experia herinstalleerde moest er een code ingetikt worden (WPA-key?) die op een sticker op het modem zat. Als je die procedure goed hebt kunnen uitvoeren blijf ik verder het antwoord schuldig. Helaas
 
Nou ik heb zelf de optie totaal niet om de code in te voeren. Als ik op het netwerk klik, dan geeft ie aan van 'De instellingen die op uw computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereiste van het netwerk'.
 
is het modem draadloos zicht in het overzicht van de draadloze netwerkverbindingen? Zie je de SSID? Je geeft niet aan welk OS je gebruikt, maar in de eigenschappen van je netwerklocaties moet je jouw modem terug kunnen vinden en kunnen aangeven wat de WPA-key is, t.w. het stickertjesnummer (als het dezelfde uitvoering is als wat ik geinstalleerd heb bij de buurvrouw)

TOEVOEGING: Dit netwerk bleek niet draadloos te zijn maar er zat een cd bij om het juist wel draadloos te maken. (Je bedoelt vast niet dat je met de CD de kabel kan doorsnijden, maar wat je wel bedoelt met deze opmerking ???????????????
 
Laatst bewerkt:
Hoihoi,

ja ik zie het SSID wel staan, maar daarachter staat een rood kruis.
En ik heb inderdaad niet aangegeven wat mijn OS is, maar ik weet ook niet wat dat betekend? De WPA key staat inderdaad op de achterkant van het modem.

En over de toevoeging, toen de bewoners van dit huis het modem hebben geïnstalleerd, hadden ze de optie om 'bedraad' of 'draadloos' aan te vinken. Hierbij hebben ze bedraad aangevinkt. Er zat een CD bij van de KPN om het modem nu ook draadloos te maken.
Volgens mij is dit draadloos maken ook gelukt, omdat bij het modem de 'Wireless' groen is.

Het rare is dat ik via mijn mobiel, waar wifi op zit, wel gewoon via het modem op internet kan dmv de WPA-key invoeren. Dus ik denk dat het aan mijn laptop ligt.

Iemand verdere ideeën?
 
Hoi,
OS betekent Operating System: meestal WINDOWS (welke versie), maar kan ook LINUX e.d. zijn
Ik denk toch dat je in je netwerkverbindingen op zoek moet naar de draadloze verbindingen en in de eigenschappen van jouw modem de encryptie en de WPA-key moet invoeren.
 
Hey

ik had hetzelfde wat je even kunt doen is:

Netwerkcentrum>Draadloze netwerken beheren>Eigenschappen>Beveiliging

Dan zie je het versleutelingstype

Ga vervolgens naar www.portforward.com stukje naar beneden scrollen en dan zie je je external IP typ die in in je browser en je komt in je moden.

Ga terug naar www.portforward.com en selecteer jou modem.

Kijk vervolgens even of de versleutelingstype in je modem overeenkomt met die van je laptop

Succes! :)
 
Hallo!
ik heb zelf sinds kort windows 7 als besturingssysteem, bedankt voor de uitleg.

En ik heb de stappen gevolgd van je reactie, alleen als ik mijn IP adres in mijn browserbalk intyp, dan krijg ik de melding van Google Chrome dat ie geen verbinding kan maken?
Ik typ gewoon het adres 77.167.115.43 in, en krijg dus die melding.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Hey :)

probeer het anders even in mozzila of IE

als dit niet lukt meld het even
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan