Macro map openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat wil je precies?

Om een map te openen heb je VBA nodig. Een functie kun je vervolgens nog wel in een macro aanroepen, maar een knop is uiteraard een stuk handiger. Ook al is het geen optie ;)

Maar met een functie die ik met een macro aanroep kan het dus wel? kan het bijv. ook niet met een module die ik via de macro aanroep? anyway hoe hoe hoe hoe :D

Functies staan in modules..... Dus dat gebeurt vanzelf. In dit voorbeeldje zie je hoe het werkt. De functies kun je ook wel in een macro aanroepen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Alleen met 1000 stokslagen maak ik vrijwillig een macro ;)

Bijlagen

Totaal geen idee wat ik hiermee moet doen :confused: Vast iets met die selectfolder functie :d

Laatst bewerkt:
Dag ut wel....
Als je de niet weet hoe je de code moet gebruiken, dan stel ik voor dat je een eigen voorbeeldje maakt, waar ik 'm in kan zetten.

Hmm laten we het op een andere manier proberen.

Ik heb een schakelbord met een aantal niveaus. Alleen!! op het hoogste niveau/menu (hoe je het ook wilt noemen) moet optie "x" komen. Als je hierop klikt zou ik graag een bepaalde windows directory willen openen. Natuurlijk kan ik een formuliertje maken (en die linken aan dit schakelbord item) met daarop een button die naar de directory linkt maar dat is weer een klik extra ;) . Kan de button ook niet in het ontwerp van het schakelbord zetten want dan wordt deze weergegeven op elk niveau (toch?) en dat is niet de bedoeling. En het schakelbord maken op een aantal formulieren is ook geen optie ;)

Ik ben graag vrolijk, en hou mij dus uit principe niet bezig met het Schakelbord..... Al kun je volgens mij wel knoppen maken die je aan een niveau kan vasthangen. Deze komt dan toch niet op de onderliggende niveaus te staan?

Niet dat ik weet, als ik een button op het schakelbord ontwerp maak is deze gewoon op elk niveau zichtbaar.

Je kan bij schakelbord ook kiezen voor de opdracht "Programmacode uitvoeren" en dan een functie opgeven. Dus als jij de code voor me hebt want ik weet echt niet wat ik uit dat voorbeeld moet gebruiken :d:d:d

Als jij dan even een voorbeeldje met je schakelbord aanlevert.... Want zoals ik al zei: ik heb een gruwelijke hekel aan het kreng, en ben dus helemaal niet bedreven in het maken ervan...

huh? das toch helemaal niet belangrijk? ik zoek alleen de vba code om een windows directory te openen en je kan toch zelf wel bij schakelbordbeheer een onderdeel aanmaken en als actie programmacode uitvoeren kiezen :shocked:

Opgelost :)

Dit in een module pleuren:

Public Function fGoToHyperLink()
Application.FollowHyperlink "C:\Windows"
End Function

Dan bij schakelbord item kiezen voor "Programmacode uitvoeren" en functie: fGoToHyperlink

Dohhhhhhhhhhhhhh zo easy eigenlijk :P

@Octafish, niet altijd zo moeilijk doen je hoeft niet alles alleen op te lossen ;) Er zijn vaak meerdere mogelijkheden, accepteer die ook. Ik heb vaak het idee dat als het niet op jouw manier gaat je dan moeilijk/gefrustreerd gaat doen en het lijkt dan alsof je niet meer wilt helpen.

Laatst bewerkt:
Je hebt de vraag niet helemaal jofel gesteld, en dan ga je al gauw in moeilijkere oplossingen denken.... Wat je nu hebt is op zich prima, als dat is wat je zoekt. Maar hiermee open je altijd de Windows map. Je zult er een reden voor hebben, lijkte me. Mijn voorbeeldje is wat universeler, en kun je ook gebruiken om iets te doen met de bestanden uit de geselecteerde map. En die had ik al liggen, dus is het voor mij niet zo moeilijk om dat te posten. Voor jou is het dan: take it or leave it....
De reden dat ik om een schakelbord formulier vroeg is omdat ik daar zelf dus niks mee doe. Als iemand een goed ontwerp heeft gemaakt, leer ik daar ook weer wat van. Heeft dus niks te maken met moeilijk willen doen...

Er zijn vaak meerdere mogelijkheden, accepteer die ook. Ik heb vaak het idee dat als het niet op jouw manier gaat je dan moeilijk/gefrustreerd gaat doen en het lijkt dan alsof je niet meer wilt helpen.
En die is gewoon onder de gordel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan