Dubbelklik opent de office bestanden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hallo,

Op een laptop van een collega kan ik geen office documenten meer openen door er op te dubbelklikken. Het programma opent wel (excel, word, ...) maar het bestand niet. Wanneer ik dan in het programma voor openen kies en dan het bestand selecteer, opent dit wel. Hij werkt met office 2007.

Alvast bedankt

PS: ik heb deze vraag ook in de office sectie geplaatst
 
Hoi,

Klik eens met de rechtermuisknop op (bijvoorbeeld) een Wordbestand (.DOC) en kies voor 'Openen met...'
Kijk nu of Word bij de te gebruiken programma's staat en controleer of er een vinkje staat bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'
Het kán te maken hebben met de 'nieuwe' bestandsextensie vanaf Word 2007: .DOCX in plaats van .DOC, of .XLSX in plaats van .XLS voor Excel
 
Hoikes,

Bedankt voor de reactie, maar dit heb ik al nagezien en dit blijkt allemaal in orde te zijn. Ik denk dat er waarschijnlijk iets in het register zal misgelopen zijn dus wacht nog op enkele experts. Had dit ook met office XP en daarom dat we er office 2007 op gezet hebben maar blijkbaar zonder resultaat. Toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan