Lokaal 'wifi' via pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

janklaasdiederi

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
55
Hoe kan ik vanuit m'n pc, die internet verbinding heeft, in m'n kamer een wifi signaal uitzenden voor bijvoorbeeld een laptop of iphone?

Welke hard/software heb ik daarvoor nodig?

Bedankt!
 
Hoi,

Door een router tussen de computer en het toegangspunt voor internet te plaatsen.
Welke provider heb je?
 
Kan dat ook een wifi range extender zijn? die heb ik sowieso liggen...
Ik heb internet via de TUdelft... weet niet of zij als provider fungeren?
 
Buh ... internet via TUDelft .... ?
Heb je het nu over internet op je werk of bij je thuis?
Een range-extender hangt af van merk/type. Soms worden ook routers of accesspoints daarvoor gebruikt.
Een router is - simpel gezegd - een apparaat dat twee netwerken met elkaar verbindt (in dit geval het WWW en het LAN- en/of WAN-netwerk thuis) en daar dient een range-extender niet voor.
 
Ik heb het over internet bij mij thuis,
het accespoint is de belkin Range extender/ accessspoint (model F5D7130)
Ik heb ook nog een oude sweex adsl router (4P switch-A), maar daar zit geen draadloos op oid
 
Voor mij is het nog steeds niet duidelijk hoe je internet in huis krijgt: via de telefoonkabel, via de televisiekabel .... etc.
En verder: je hebt toch een 'leverancier' voor dat internetsignaal ..... ?
Of dat nu KPN is, of UPC, of Ziggo, of Tele2 .... want het lijkt me sterk dat de TU zélf als provider optreedt ....
Wat zit er 'aan de andere kant' van de kabel die in je pc zit ..... wat voor kastje: wat voor merk en type.
Ik heb de indruk dat je niet veel van modems en routers weet .... of je houdt je van de domme, klopt dat?

Die Belkin kan je niet gebruiken, tenzij je (in de meterkast mij part) 'aan-de-andere-kant-van-de-kabel-die-in-je-computer-zit' een modem hebt zitten, je kunt dan ook in je computer een draadloze netwerkkaart plaatsen waarmee beide (zowel laptop als pc) draadloos via die Belkin werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een LAN aansluiting in de muur waar ik mn UTP kabel in steek.
Dat zal wel de verwarring zijn..
andere info e.d. zal ik anders even bij de flat-beheerder moeten vragen als ie terug is.
 
Hoi,

En vraag hem dan ook of je tegelijk met pc en laptop van die aansluiting gebruik kan maken middels die Belkin.
Blijft natuurlijk de noodzaak om ook in de computer een draadloze netwerkkaart te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan