• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter opslaan met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor.de.kruijf

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Berichten
233
ik ben op zoek naar een methode om middels vba filter instellingen op te slaan.
dus niet het resultaat van het filter maar het filter zelf.
ik heb bv in diverse kolommen via autofilter meerdere selecties gemaakt en wil die na uit- en weer inschakelen van autofilter op simpele wijze exact zo terug krijgen.
Deze selecties zijn willekeurig dus in vba de filters benoemen is niet de oplossing.
kan iemand mij opweg helpen?
 
hoe heb je het dan voor ogen

Hoe heb je het dan voor ogen.
ik selecteer data middels de filters in diverse kolommen en maak vervolgens wijzigingen.
Om de resultaten van de wijzigingen te zien moet ik het filter uit zetten. Vervolgens wil ik weer snel terug kunnen naar de gekozen data middels het filter, maar dit is niet steeds hetzelfde. Vandaar zoek ik dus een methode waarmee de stand van het filter terug te krijgen is.
Als ik de filters in vba benoem zijn deze steeds hetzelfde en daar heb ik niets aan.
Het betreft een groot werkblad met zeer veel data en kan kan ik helaas niet meesturen.

mvg Cor
 
Ik heb iets in elkaar geknutselt.
Misschien is dit iets voor je.

Type iets in de groene cellen, daarna spelen met de knoppen.
 

Bijlagen

  • Cor de Kruijf.xls
    41 KB · Weergaven: 178
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan