• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scherm zit "vast"in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvdlinden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
3
Ik kan het scherm van Excel wel groter / kleiner maken, maar het werkblad blijft hetzelfde formaat behouden. Slepen werkt ook niet en we hebben gekeken onder beeld of we zelf iets kunnen wijzigen.

Het werkbladformaat is niet te wijzigen; heeft iemand anders nog oplossingen waar wij nog niet aan gedacht hebben?

P.S. ik had een bijlage schermprint in wordt toe willen voegen, maar dat bestand was groter dan 100kb. Zodra ik er achter ben hoe ik het bestand kleiner kan krijgen dan 100kb kan ik het toevoegen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Hangt er code achter?
Draai anders deze macro even:

Code:
Sub maximaliseren()
With ActiveWindow
    .WindowState = xlNormal
    .Top = 1
    .Left = 1
    .Height = Application.UsableHeight
    .Width = Application.UsableWidth
End With
End sub

Succes, Cobbe
 
Bedankt voor je reactie Cobbe.

Ik heb de macro uitgevoerd maar er veranderd niets aan het scherm.

Hoe kan ik zien of er een code achter hangt?

Aanvullend: Als er meerdere Excel bestanden zijn ge-opend kan het "vaststaande" scherm ook niet worden afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Via Alt-F11 kom je toch in de VBE, daar zie je toch of er code meeloopt.
Waar heb je anders de door mij geposte code geplaatst?
Als je die code daar in een module zet en via F8 regel per regel doorloopt moet je toch zien of een en ander werkt.

Cobbe
 
Wellicht is je "freeze panes" over een te groot gebied. In 2003 bij Window -> unfreeze pane.
Bij 2007 en in het nederlands weet ik het zo snel niet, iets van venster vastzetten of zo

Ron
 
P.S. ik had een bijlage schermprint in wordt toe willen voegen, maar dat bestand was groter dan 100kb. Zodra ik er achter ben hoe ik het bestand kleiner kan krijgen dan 100kb kan ik het toevoegen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Die schermprint kun je Rarren of Zippen en dan lukt het wel om te posten.

Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar gisteren ook op geantwoord in een ander forum.
'T is voor iets van te krijgen je moet bijna altijd bij een vraag gaan kijken in de andere fora om te zien of iemand al een oplossing heeft.
Zelf doe je daar onbewust aan mee omdat je niet altijd doorhebt dat het de dezelfde vraagsteller is.

Cobbe

Trouwens jullie hoeven niet meer te zoeken op het probleem, de OP heeft een wachtwoord op de beveiliging gezet en weet niet meer waar.

http://www.worksheet.nl/forumexcel/vragen/67740-deel-sheet-maar-zichtbaar-en-net-aan-te-passen.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het verboden om op meerdere fora je vraag te stellen ofzo?
 
Neen dat is niet verboden en zou het ook niet mogen worden.!
Maar het is maar een kleine moeite om dat bij uw vraag te vermelden zodat de helper dat weet, bij een complexer probleem zit je toch al een tijdje te garen op zo'n oplossing.
Als je die dan eindelijk hebt wordt dat gewoon genegeerd omdat op een ander forum iemand reeds de oplossing aangaf of voorstelde.
Ik kan me voorstellen dat dat op zijn minst doet vloeken.
Dus daarom!!!!!

Cobbe
 
Allemaal bedankt voor jullie reachties en aan Cobbe, sorry... ik heb had het andere forum niet gevonden.

Omdat de maker van het bestand meerdere weken afwezig is, hebben we teruggezocht naar dou meest recente versie, waarin het scherm nog niet was geblokkeerd en die weer omgezet naar de huidige situatie.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
 
@Gobbe ook afkortingen van vervloekingen worden niet geaccepteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan