Inhoud map verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HandyMan

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
170
Hallo allemaal,

Mijn opa is niet zo heel handig met computers en nu wilt hij steeds zijn download map legen, alleen wat ik hem ook uitleg, hij snapt het gewoon niet.

Toen dacht of het misschien mogelijk was om een of ander DOS iets te schrijven waarmee de inhoud van een map wordt verwijderd.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Raymond
 
Helaas..... je zult hem toch moeten uitleggen de methode om deze map te legen. Een dos handeling gaat het niet worden. Er is namelijk nu eenmaal geen dos meer aanwezig, in zoverre er is wel een CMD terminal onder windows en daarin kun je nog een aantal dos commando's geven maar een simpel programma schrijven zal lastig worden.

Misschien is er iets op Google te vinden, een zoek term zoals "een map legen met 1 knop" zal vast iets op leveren. Een progje wat dan opstart en deze handeling doet voor je opa.

grtjs jjw
 
Hoi,
met een script file gaat dit wel, kijk ff hier voor hoe je dat doet. Wel het juiste path neerschrijven!
Succes.
 
Ja, dit heeft geholpen! Dank jullie wel! :D

Met vriendelijke groeten,

Raymond
 
Het 'del' commando kent ook gewoon parameters die gebruikt kunnen worden:

Code:
del /q /s /f c:\jouw_directory\*.*
(forceert ook de verwijdering van read-only bestanden)

Omdat je wellicht ook enkele bestanden uitpakt in de desbetreffende folder wil je wellicht ook alle sub-folders verwijderen. Een simpele oplossing hiervoor zou zijn:

Code:
rd /q /s c:\jouw_directory
md c:\jouw_directory

(een variant die enkel alle bestanden en subfolders verwijdert is ook mogelijk, maar dit is de eenvoudigste manier)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan