lan poorten kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo,

Ik heb hier een router van versatel staan, met wlan werkt alles prima, de eerste lan poort werkt ook, maar de andere lan poorten (2,3,4) werken niet. Zelfde kabel, zelfde: laptop, computer of XBOX, andere lan poort.

Iemand toevallig enig vermoeden waar het probleem kan liggen?
Ik kan me herinneren dat ze in het verleden wel succesvol gewerkt hebben...

Groet,
Niels

Hoi,

Vermoedelijk bedoel je een modem/router die 'destijds' door of via Versatel is geleverd .... ??? Want Versatel is geen 'routerfabrikant'.
Het is de vraag of je hem wel voor een juist doel - opnieuw - wilt gaan gebruiken.
Eén van de eerste dingen is in zo'n situatie in elk geval dat je hem reset.
Je steekt de stekker van het ding in het stopcontact en verder helemaal niets! Dus geen kabelverbindingen naar andere apparaten.
Aan de achterkant zit een klein gaatje, waar vaak 'Reset' bij staat of een rood cirkeltje omheen afgebeeld is. En daar druk je zo'n 15 seconden een puntig voorwerp in, bijvoobeeld een paperclip (soms zijn die gaatjes zo klein dat zelfs een ballpoint nog te dik is ... !).
Het apparaat start nu opnieuw op en is weer teruggezet naar de oorspronkelijke 'fabrieksinstellingen'.
Als die drie LAN-poortjes het dan nog niet doen is de kans inderdaad groot dat hij 'naar de knoppen' is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan