Win 7 start niet op / zwart scherm met muis cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
468
Ik ben met een MSI laptop bezig waarop Windows 7 geeïnstalleerd is.
Deze laptop starte plotseling niet meer op maar blijft in een zwart scherm hangen waarop alleen de muiscursor te zien is.
Ik heb een poging gewaagd om systeemherstel te doen maar deze backup bestanden schijnt Windows dus nooit opgeslagen te hebben.
Ik heb toen geprobeert om op te starten via de Windows 7 cd, welke hij in eerste instantie pakte en op een gegeven moment vroeg of ik Windows 7 wilde installeren. Ik heb toen repair gekozen, maar kreeg de melding dat de aangetroffen fout niet te herstellen was en dat de laptop gerepareerd diende te worden.
Ik heb toen een poging gewaagd om op te starten met de Hiren's BootCD 13.0 e dan de keuze Mini Windows XP om zo de bestanden te benaderen. Ook hierin bleef het systeem bij het opstarten hangen. Laptop reageert overigens telkens érg traag.
Heeft iemand een idee hoe ik deze laptop weer operationeel kan krijgen ??
Met welk programma kan ik nog toegang krijgen tot de bestanden zodat ik deze gegevens op een USB veilig kan stellen ??
Vreemd is overigems ook dat als het zwarte scherm verschijnt met de muis cursor, dat het lampje van de harddisk contineu blijft branden .....

Wie weet de oplossing voor dit probleem ??

Alvast ontzettend bedankt voor jullie tips / adviezen !!!!!

Grtz. Mark
 
Hoi,
als je al niet met HirensBootCd kunt opstarten dan denk ik dat je een serieus hardwareprobleem hebt. Dit kan vanalles zijn, geheugen, schijf of anderszins. Dus zou ik hem eens openmaken en proberen te achterhalen waar het probleem zit. Hoe oud is de pc?
Succes.
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toen een poging gewaagd om op te starten met de Hiren's BootCD 13.0 e dan de keuze Mini Windows XP om zo de bestanden te benaderen.

Je hebt toch wel in BIOS de bootvolgorde op CD/DVD eerst gezet? Zoniet dan DOEN en alsnog Hirens draaien. Als je HD kapot is, zou je je toch nog met een live CD als Hirens moeten kunnen opstarten en als dat niet zo is, hoor ik dat graag van de techneuten.
Maar misschien is het geheugen kaduk? Kun je daar bij komen om daar wat aan te sjorren?

Behalve Hirens ook nog Ubuntu proberen om je bestanden te redden, die werkt op Linux basis en dat benadert bestanden anders dan Windows. Zie
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Ubuntu heeft een fraaie interface; hier kun je achteraf USB-schijven of -stickies inprikken, ook mijn oude stickies worden herkend. Voor meer info over Ubuntu zie
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/477785-hardeschijf-leegmaken?p=3061649
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ordt-herkend-maar-kan-niet-openen-*desperate*
 
Ik dacht ook eerst aan het geheugen, maar Hirens draait toch volledig van cd en is toch niet afhankelijk v.h. aanwezige RAM realiseerde ik me achteraf (vandaar aangepast), of zie ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Nee dat zie je goed Mik, Hirens draait volledig van cd, er word wel een aanspraak gedaan op het geheugen maar als deze defect zou zijn zou de laptop dit al melden bij het aan zetten in de vorm van een piep toon en meestal ook met een melding in het scherm. Dit laatst is niet altijd het geval.

Ik vind de Ubuntu manier wel een goede van Minal, dit kun je proberen.
Dan is er nog een laatste red middel mits je een flopy drive hebt in de laptop?
Hopelijk wel.

grtjs jjw
 
Allereerst ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties !!!
Ik wil eerst even iets verduidelijken want ik begrijp dat ik dit mogelijk niet goed heb verwoord in mijn bericht.
Ik gaf in mijn bericht aan dat de laptop bleef hangen tijdens het opstarten van de Hiren's bootCD maar dat is deels zo.
Het opstarten met de Hiren's bootCD gaat prima, en ik krijg ook het keuzemenu in beeld. Maar ik wilde daarna uit het keuzemenu de mini XP op proberen te starten. Tijdens het opstarten van mini XP blijft ie een tijd hangen, en daarna start ie deze applicatie h��l langzaam op. Ook als mini XP helemaal is opgestart, reageert de laptop heel traag op de daarna te volgen instructies. Ik wilde nl. via verkenner de bestanden benaderen van Mijn Documents zodat ik deze kon back-uppen. Dit kreeg ik dus niet voor elkaar want daarna liep ie �cht helemaal vast en verdween de zandloper ook niet meer.
Ik dacht ook eerst aan het geheugen, maar die test heb ik wel op kunnen starten en daar loopt ie zonder probleem doorheen.
Wat ik wel vreemd vind is dat hij in Windows XP mini bij Deze Computer aangeeft dat er 2,98Gb RAM geheugen in zit. Ik vind dit wel eer vreemde waarde maar kan natuurlijk wel. Kan op internet niets terug vinden hoeveel geheugen deze laptop standaard behoort te hebben. Maar dan nog zou ie met 3Gb moeiteloos op moeten kunnen starten.
Ik denk dat ik eerst maar eens met Ubuntu aan de slag ga om de bestanden te redden en dan verder kijken om 'm weer aan de praat te krijgen.
O ja.. de gegevens op de harddisk heb ik wel met het programma Acronis Disk Director 11 Home kunnen zien, maar kon deze niet back-uppen omdat de USB stick niet zichtbaar was als opslagbron.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp, en ik houd jullie op de hoogte.
Meer tips en adviezen zijn uiteraard altijd welkom !!

Mvrgr. Mark
 
Ik heb via Ubuntu de laptop weten op te starten en heb grotendeels de bestanden welke bewaard moesten blijven kunnen redden, maar zag tijdens dit proces dat de laptop veel moeite had de gegevens van de HD af te krijgen. De harddisk haperde dan ook veel en liep regelmatig vast waardoor ik de kopieeractie een aantal malen heb moeten herhalen.
Een defecte harddisk dus. Heb de eigenaar van de laptop vertelde me zojuist dat de laptop de laatste tijd érg traag was en ook regelmatig vast liep en opnieuw opgestart moest worden.

De laptop is van het merk MSI en is nu 1,5 jaar oud. Geen idee hoe lang MSI garantie geeft maar harrddisks hebben volgens mij toch wel meer als 1 jaar garantie. (heb zelf wel eens een nieuwe HD gekregen toen ie 3 jaar oud was)
Heeft iemand hier overigens ook ervaring mee ??

Mvrgr. Mark
 
Als je het zo verteld dan sluit ik me aan bij Mik, ik denk dat je HD niet meer is wat het moet zijn. 1,5 jaar, ik weet niet of er nog garantie aanwezig is, dat weet je zelf beter.
Misschien kun je daar nog aanspraak op doen.

grtjs jjw
 
Ik ben er denk ik wel uit want na het verwijderen van de partitie en de harddisk weer opnieuw gepartitioneerd te hebben kreeg ik met installeren telkens de partitie van de harddisk telkens een blauw errorscherm en blijft het harddisklampje hangen. Na controle op internet blijkt dat de garantietermijn bij MSI 2 jaar is. Ik ga 'm dus maar ter reparatie bij MSI aanbieden. Bedankt voor jullie hulp !!!

Grtz. Mark
 
Das mooi dat er nog garantie is, ik hoop dat dat allemaal goed komt voor je.
Sterkte, fijn dat je je gegevens er in ieder geval af hebt kunnen halen.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan