Inschrijfformulier niet verzonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricky14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
461
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met mijn site en nu heb ik aan de hand van voorbeelden een inschrijfformulier gemaakt. Dat ziet er zo uit.

Voornaam:

Achternaam:

Adres:

Postcode:

Woonplaats:

Telefoonnummer

E-mailadres:

Verzenden (is een button)

Als ik nu op verzenden klik opent hij wel mijn mail en stuurt hij het naar het goede e-mailadres maar in de e-mail staat geen bijlage of tekst, gewoon een lege mail!

Weet iemand hoe het komt dat hij geen informatie mee stuurt?

Dit is de code:
HTML:
<form method="post" action="mailto:rick.schreur@hotmail.com">
<table class="MsoNormalTable" border="0" cellpadding="0" width="848" style="width: 636.0pt">
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">Voornaam:</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="voornaam"></span></td>
	</tr>
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">Achternaam:</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="achternaam"></span></td>
	</tr>
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">Adres:</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="adres"></span></td>
	</tr>
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">Postcode:</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="postcode"></span></td>
	</tr>
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">Woonplaats:</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="woonplaats"></span></td>
	</tr>
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">Telefoonnummer </span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="Telefoonnummer"></span></td>
	</tr>
	<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt">E-mailadres:</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		<input TYPE="text" NAME="emailadres"></span></td>
	</tr>
</table>
<table class="MsoNormalTable" border="0" cellpadding="0" width="848" style="width: 636.0pt">
		<tr>
		<td style="padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif">
		&nbsp;</span></td>
		<td width="722" style="width:541.5pt;padding:.75pt .75pt .75pt .75pt">
		<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
  normal">
		<span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; color: #333366">
		&nbsp;<textarea ROWS="2" COLS="50" NAME="Overige Informatie">Wilt U iets anders weten/hebben, zet het dan hier.</textarea>
		</span></td>
	</tr>
</table>
<br>
<input type="submit" value="Verzenden">
</form>
*
*
 
Hi,
Ik zie nergens de invoervelden van het formulier... wel velden die leeg blijven in een tabel.
Kijk hier eens hoe het gedaan wordt...
 
Ik heb nu dit:
HTML:
<form name="nieuwe aanvraag" action="" method="post">
		
		<fieldset>
		
		<legend><i>Aanvraagformulier</i></legend>
		
		<label for="aanhef">Aanhef:</label><select name="aanhef" type="select-one" id="aanhef">
		<option>Dhr.</option>
		<option>Mevr.</option>
		</select>
		<label for="voornaam">Voornaam:</label>
		<input type="text" name="voornaam" id="voornaam" />		
		<label for="achternaam">Achternaam:</label>
		<input type="text" name="achternaam" id="achternaam" />		
		<label for="adres">Adres:</label>
		<input type="text" name="adres" id="adres" />		
		<label for="postcode">Postcode:</label>
		<input type="text" name="postcode" id="postcode" />		
		<label for="woonplaats">Woonplaats:</label>
		<input type="text" name="woonplaats" id="woonplaats" />		
		<label for="telefoonnummer">Telefoonnummer:</label>
		<input type="text" name="voornaam" id="voornaam" />
		<br>
&nbsp;<p align="left"><input class="button" type="submit" name="submit" value="Verzenden"/><input class="button" type="reset" name="reset" value="Beginwaarden"/></p> 			
		</label></legend>
		</fieldset></form></font></div>

Nu wil ik dus alleen nog dat hij verzendt als ik op verzenden klik en ik wil nog dat hij een melding geeft als een bepaald vak niet is ingevuld.

Alvast bedankt,
 
Dat lijkt er meer op! Als je het getest hebt zul je gemerkt hebben dat het nu wel werkt denk ik.

Invoer van velden testen op validiteit doe je door er een voorwaardelijke invoer van te maken met testcondities ("Invoer=n, als n tussen a en b dan ok anders doe Invoer opnieuw", dat soort dingen).
 
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt, het hele programma met code is engels, invoer zou dan input zijn. Het is dus niet mogelijk om in de code in het nederlands te schrijven. Ik weet dat jij dat al wist maar ik snap niet hoe je het anders bedoelt...

Nog bedankt voor je reactie, het mailen werkt nu wel!
 
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt, het hele programma met code is engels, invoer zou dan input zijn. Het is dus niet mogelijk om in de code in het nederlands te schrijven. Ik weet dat jij dat al wist maar ik snap niet hoe je het anders bedoelt..

Het ligt er aan hoe je de code voor de webpage opbouwt;
(x)html code voor de opbouw, css voor de opmaak en je zou java(script) kunnen gebruiken voor de validatie. Andere talen zijn daar ook mogelijk, en daarom gaf ik een hint met een algemene opzet ( als...dan.. ). En ja de praktijk is inderdaad vooral in het engels! :)

Je kunt eens zoeken naar websites met complete voorgebakken code (google is je vriend!), die je met sleur en pleur in je eigen (bovenstaande) code kunt plakken..
Er is genoeg te vinden, waarom het wiel opnieuw uitvinden nietwaar? :thumb:
 
het werkt nu bijna allemaal, alleen er is nog een probleem. In Chrome wordt het formulier wel gewoon met de mail meegestuurd alkeen met internet explorer zendt hij helemaal niks mee, gewoon een lege mail???
Weet iemand hoe dit kan?
alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan