Hoe maak je een soort van social network site???

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxradio

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Berichten
72
Ik wil een site maken waar mensen een account kunnen maken en daar gelijk mee kunnen inloggen. Een soort hyves of facebook dus.
Hoe moet dat??
 
Ik zou beginnen met het leren van HTML, CSS, PHP, MySQL en Javascript. Daarna een paar maanden uittrekken om een kern op te zetten van je project en tegen de tijd dat je klaar bent om te beginnen met live gaan flink investeren in hardware.

Daarnaast moet je goed nadenken over waarom mensen jouw netwerk zouden gebruiken en niet gewoon een van de al bestaande.
 
Idd het is niet zo dat je ff een social network site uit de grond stampt! Laat staan dat het dan nog succes heeft ;-).

@Frats: waarom investeren in hardware?
 
waarom investeren in hardware?
Nou, ik weet niet of je je beseft hoeveel data er omgaat bij dit soort projecten. Ik doe zelf niet aan Facebook oid, maar er zijn honderdduizenden mensen die dit dagelijks gebruiken. Elke keer een bericht posten, je naam updaten, een foto uploaden: gigantische hoeveelheden aan storage en bandbreedte zijn nodig.

ofwel: Dit soort dingen host je niet eventjes vanaf thuis.
 
Ook kun je het met een CMS doen heb ik ergens gelezen je installeert het en je configureert het met je database. Heb je ook niet zoveel kennis van die talen nodig
 
Ook kun je het met een CMS doen heb ik ergens gelezen je installeert het en je configureert het met je database. Heb je ook niet zoveel kennis van die talen nodig

een CMS om een social network mee te maken + weinig kennis van 'die' talen nodig. Ik denk dat je het fout gelezen hebt ze ;). Je hebt wel degelijk kennis van 'die' talen nodig om een CMS om te bouwen tot een social network! Imo kan je beter een goed framework gebruiken ipv een CMS..

@that guy: Dat is een feit.. Maar je moet eens nadenken over hoelang het wel niet duurt om aan 100.000 bezoekers per/dag te zitten!
 
nee, je hoeft het niet om te bouwen ze zijn kant en klaar alleen instellen met database wat je met installatie kunt doen. Je word door alles makkelijk heengeleid en ik heb het ook een keer gebruikt opzig wel leuk maar of je nou echt bezoekers krijgt dat is een andere zorg. effe tussenhaakjes ik heb geen HTML code gezien op het admin paneel.
 
Ik bedoel iniedergeval een gebruikersnaam en wachtwoord inlogpagina. Niet per se een social network.
 
Dan kan ik drupal aanraden! Het is in het begin wel even zoeken, maar dat went snel!
 
gedaan met wall.fm, ziet er wel netjes uit. alleen jammer van de reclame
Denk alleen niet dat je echt veel bezoekers gaat krijgen en hoe je er rekening mee dat je zoveel UNIEKE bezoekers moet hebben?(anders word dat domein verwijderd)
 
Je moet 30 unieke bezoekers per 90 dagen hebben om een .tk domein te kunnen behouden.
Met de meeste sites lukt dit wel, zelfs als je gemiddeld maar 2 bezoekers per dag krijgt.
2x90= immers 180 (dan voldoe je er ruim aan).
Je voldoet alleen niet aan de eis als je gemiddeld minder dan 0,33334 bezoekers per dag krijgt.
Bijna iedere serieuze website haalt dat wel.

Verder nog even dit op nieuwe social media sites: als je website naar een .nl domein gaat in de verloop van tijd en echt populair gaat worden moet je verplicht Algemene Voorwaarden hebben.
Ook moet je een Privacy-statement hebben, je moet voldoen aan de Wettelijke Bescherming van Persoonsgegevens.

Dit alles is verplicht omdat je een site hebt met gebruikers die account maken en gegevens van zichzelf posten.
Dit is bij een blog niet zo en dan hoeft het ook niet (wettelijk gezien).
Maar bij een sociaal netwerk dus wel, anders is de site illegaal.
Nou zal het bij jou niet hard lopen maar als je echt meer dan 1.000 bezoekers per dag gaat krijgen (zoals het probeersel Blytes.nl van Tim van Elsloo) kan de overheid ook een kijkje gaan nemen.
 
Maar er mag hèlemaal niks In Nederland ,zelfs muziek uitzenden niet. Dus daar ga ik geen rekening mee houden.
 
Wil je even posten hoe je dat hebt gedaan?
Dan hebben andere mensen er ook iets aan :D
Want ik wil namelijk ook zoiets maken! :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan