mac verbinden met thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
273
hey allemaal,

Ik ga ervan uit dat dit al vaak genoeg is gevraagd. Maar ik wil mijn macbook verbinden met de thuisgroep van Windows 7.

Nu heb ik tientallen website gelezen over hoe je kan verbinden met de pc maar dat wil ik niet.

die is wat ik heb:
- Op mijn pc thuis gebruik ik geen wachtwoord en staat de gast account helemaal uitgeschakeld.
- als ik verbinding wil maken met de pc dan vraagt die om een wachtwoord wat ik niet heb.
- Op de thuisgroep heb ik een wachtwoord wat ervoor zorgt dat ik in het Windows netwerk gewoon kan verbinden via de thuisgroep.

kan een macbook geen verbinding maken met de thuisgroep zelf? Ik wil namelijk geen wachtwoord op mijn pc thuis hebben.

Ik was aan het denken als het niet mogelijk is om een account te maken voor delen maar dan zou ik bij het welkom scherm ook moeten kiezen voor een account en dat is juist wat ik wil voorkomen.

ik kan de computer wel gewoon zien op de macbook.

iemand die een idee heeft?
 
Je zegt op de "thuisgroep" wel een wachtwoord te hebben, dan is het dus logisch dat de Mac vraagt om dit paswoord, je hebt inmiddels deze beveiligd met een wachtwoord.
Dat haal ik uit je tekst op.
Als je de thuisgroep nu gewoon eens helemaal open zet zonder wachtwoord?

grtjs jjw
 
maar wat moet ik dan gebruiken om in te loggen? de gegevens van thuisgroep werken niet omdat die niet verbind met de thuisgroep maar direct met de pc.
 
Ik begrijp je probleem niet helemaal, wat bedoel jij precies met "de thuisgroep"?

Je zou kunnen proberen jouw gebruikersnaam en wachtwoord die je zelf ooit hebt ingesteld op de Mac, misschien dat er in de beveiliging staat aangeven dat je altijd toestemming moet geven aan de Mac om verbinding te maken met vreemde netwerken. Dat weet ik natuurlijk niet.

grtjs jjw
 
een windows computer kan gebruik maken van een thuisgroep waar computers hun shared folders staan onder een sharegroep thuisgroep. Dit houd in dat ik op windows accounts geen wachtwoord nodig heb om de shares te kunnen gebruiken omdat de thuisgroep zijn eigen rechten krijgt op de shares. Bij een mac kun je jezelf niet toevoegen aan een thuisgroep omdat dit onder windows valt.

Mijn vraag is of het mogelijk is toch de thuisgroep te gebruiken voor de pc te benaderen of dat de enige manier om dit te doen via een directe verbinding is naar de pc (smb://ip/share).
en als het alleen mogelijk is door een directe verbinding te maken naar een pc, of de mogelijkheid bestaat dat ik dit kan realiseren zonder een wachtwoord op mijn pc account te zetten.

sorry als het vaag overkomt, is niet eenvoudig om het goed uit te leggen.
 
Het komt niet vaag over hoor, het probleem aan mijn kant is meer dat en waarschijnlijk gebruik jij dat ook ik geen Win 7 freak ben. Als ik Windows gebruik zweer ik bij XP maar hou het toch liever bij mijn Mac. Eerlijk gezegd weet ik dus zo even geen antwoord op je vraag. Ik kan gewoon de shared mappen van de XP machine zien namelijk, en dit zonder in te loggen of passwords op te geven.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan