Windows XP --> Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel92

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Berichten
61
goede avond,,

Ik had een vraagje

ik heb van de week windows 7 home premium 64 bit gekocht.
Nu ben ik er achter gekomen dat mijn pc de 32 bit versie van xp gebruikt.

Ik heb hem vandaag helemaal geformateerd en wilde toen windows 7 erop gooien maar kreeg de melding dat hij de 64 bit niet aankon of iets dergelijks.

nu heb ik een vraag stel ik instaleer de 32 bit van windows 7 kan ik daarna de 64 bit er overheen schrijven of moet ik daarvoor nog andere stappen ondernemen ??

ik hoor het graag zo snel mogelijk van jullie.
 
Gaat niet werken, je kan een 64BIT Windows 7 niet over een 32BIT "Upgraden".
 
wat is dan de beste manier om windows 7 op mijn pc te krijgen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zinvol om eerst eens te vermelden welke processor je hebt. Is dat nog een oude (Pentium 4 en lager) dan kun je daar geen 64-bits besturingssysteem op draaien.

Tijs.
 
Zorgen voor de juiste hardware, die 64BIT ondersteund.
 
Zinvol om eerst eens te vermelden welke processor je hebt. Is dat nog een oude (Pentium 4 en lager) dan kun je daar geen 64-bits besturingssysteem op draaien.

Tijs.

Mijn systeem:

Intel Pentium (R) 4 CPU 3.00GHz
Kloksnelheid 3.00GHz 1,00 GB

Windows XP home edition
Versie 2002
Service pack 3
 
Dat is je antwoord: Met jouw processor is geen 64-bits besturingssysteem te draaien.
Dus óf 32-bits versie van W7 kopen óf andere hardware kopen die wél 64-bits ondersteund.

Edit: mijn tip: Koop nieuwe hardware, want je hebt ook maar 1 GB intern geheugen, wat wel erg mager is, ook voor W7.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is mij inmiddels gelukt op windows 7 de 32 bit versie erop te krijgen alleen nu krijg ik het volgende probleem:

na het instaleren van windows 7 kent hij geen dvd/cd stations meer alleen de A schrijf de diskette station.

hebben hier meer mensen last van gehad ??

en wat is hier aan te doen ? want de schrijf draaien van windows lukt ook niet omdat hij hem niet vind.
 
Eerst maar eens in Apparaatbeheer kijken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Staan ze daar vermeld, dan kan het zijn dat in Schijfbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc) die cd/dvd spelers nog een schijfletter moeten krijgen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
in de lijst van het apparaatbeheer staat helaas niks tussen ook het stukje van dvd spelers niet.

het enige wat ik vind zijn de diskettestations voor de rest niks.
 
Dan de volgende tool downloaden, opslaan, rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren": deze

Levert dat na een herstart niets op, dan weet ik niet wat er misgaat.

Tijs.
 
helaas ook dit tooltje helpt niet.

heb de oplossing al gevonden:

Format C en window xp instaleren dan ben ik van alle gezeik af.

dan maar wachten totdat er geld is voor een nieuwe pc met windows 7 er al standaard op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan