Partities wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Hallo,

In mijn laptop (Acer Aspire 9410Z met origineel Vista) zit één harde schijf van van 80Gb.
Deze is verdeeld in twee partities (C enD). Nu heb ik in D ruimte over en wil die overhevelen naar C. Ik kan bv 10 Gb van de D afhalen (in computerbeheer). Deze 10 Gb is dan een niet toegewezen partitie. Als ik op C klik kan ik die niet vergroten. Probeer ik het echter bij D dan kan ik wel vergroten en die 10 Gb weer toevoegen aan D....

Wie helpt mij op weg...? Anders is een optie om C en D samen te voegen tot één (C).

Dennis

Je moet eerst de vrije ruimte verschuiven zodat die grenst aan de C schijf. Of dat in computerbeheer gaat weet ik niet zeker maar er zijn wel progjes te downloaden die dat kunnen.

En dat lukt hem dus schijnbaar niet en met mijn progje is het in een paar tellen voorelkaar.
gaat niet linksom dan maar rechtsom..als men er maar komt.

Hier de screen. Progje downloaden gelukt...

GroteFoto-O7YC8LOA.jpg

Laatst bewerkt:
En dat lukt hem dus schijnbaar niet en met mijn progje is het in een paar tellen voorelkaar.
gaat niet linksom dan maar rechtsom..als men er maar komt.

Dat is een feit, als de vrije ruimte niet aan de partitie "grenst" dan moet je blijkbaar wel zo'n tooltje hebben, beetje beperkt is het wel via schijfbeheer.

Open het progje.
klik de D aan..en in linker venster komt een regel move resize..klik die aan.
Er komt een pop up van je D.(met rechts een grijs gebied).
Ga met je muis op de rechter vertikale lijn van D staan...muisklik inhouden en maak schuifbeweging naar rechts.D wordt groter.
Ga nu op linker vertikale lijn staan van D en maak schuif beweging naar rechts.D wordt weer kleiner.Maak hem zo klein als de ruimte die je wilt toevoegen aan C
klik op OK
Klik nu de C aan....move resize...er komt een pop up van C met rechts een grijs gebied.
Muis op rechter vertikale lijn en schuif naar rechts(vult grijs op)
klik op ok en dan linksonder voor apply.

Laat progje nu zijn werk doen!!

Laatst bewerkt:
ok...laat pc/laptop verder met rust als die bezig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan