Delingspunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van 'thuis' onvindbaar is

Deze melding krijg ik als ik mijn externe schijf wil bekijken.
De map is zichtbaar maar de inhoud dus niet.

extern is benaderbaar via Windows.
Macbook pro wil dit dus niet zien.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen

Om eventuele NTFS problemen op te lossen op de Mac volg je DEZE handleiding, dan ben je er in ieder geval van verzekert dat je Mac nu ook NTFS kan lezen en schrijven vanuit de Finder.

Grtjs jjw

@john het zijn bestaande gevulde schijven.
Dus formatteren is niet aan de orde, daarbij om terug te gaan naar fat32 is niet logisch.
Dan kan ik de bestanden van 4 Gb en meer wel wegdoen.

@jjw, ik heb paragon maar zie daar maar 1 harddisk in.
Heb jij ervaring met dit stukje software?
Macfuse ken ik nog niet maar ga ik bestuderen.

Ik zag op de XP machine ook de ntfs schijven niet, daarbij kan MacOSX standaard niet* met NTFS overweg, * wil zeggen, hij zou het wel moeten kunnen lezen maar je kunt er niets op bewerken. Hij mount de eventuele HD of cd/dvd. Maar ik had het zelfde als jouw, ik heb MacFuse op aanraden van www.appletips.nl geïnstalleerd en sinds dien geen problemen meer met NTFS schijven. Een veilig stukje software voor MacOSX waar ik veel plezier van heb tot nu toe. Ik zeg er eerlijk bij, heb geen ervaring met Win7 en heb het vermoeden dan jij dat wel draait, misschien dat daar wel een kink in de kabel zit.

Grtjs

Nee ik heb op die schijven geen windows 7 staan.
Het zijn allemaal data schijven.
Op mijn andere laptop heb ik wel windows 7 staan maar die wil ik niet zien.
het gaat echt om data schijven die ik in min mac wil zien en kunnen bewerken maar ik ga je voorstel bekijken en proberen.

Beste Puppie,

Ik bedoelde meer, staan de externe HD's als NAS in het netwerk of staan ze gedeeld aan een pc in het netwerk en draait er dan op die pc Win7. Ik bedoel daarmee de manier van bestanden delen via Win7 daar weet ik helaas niets van, mijn kennis houd op bij XP en Vista.
Als ze als NAS staan dan werkt mijn truc zo en zo, dat zeg ik, ik had het zelfde probleem en met deze truc perfect opgelost.

Ik hoor graag of het lukt.

Grtjs Jarno jjw

de schijven zijn op een switch aangesloten die weer aan mijn router hangt.
Helaas macfuse en het 3g programma hebben niet het gewenste resultaat.
ik zie de schijven maar kan er niet bij.

Ander probeerseltje, als je de knop "CMD" en "K" in drukt in je finder, krijg je een "verbind met server" pop up, als je hier nu eens invult "smb://ip adres nas" dan zou hij moeten verbinden met de schijf en mits de schijf niet voorzien is van een paswoord ook mounten op je desktop en in de finder.

grtjs jjw

dat lukt allemaal.
maar als ik dan op een map klik kom ik niet verder.
de map opent niet.

Puppie, en die actie van niet openen is ondanks MacFuse mee draaiend? Of had je dat er alweer afgehaald?

Ander vraagje, onder de hulp programma's staat een applicatie genaamd "schijfhulpprogramma" open deze is en kijk eens of de HD's hier tussen staan? In feite moet het programma ook de HD's in het netwerk zien namelijk.

Ik heb je ook een prive bericht gestuurd.

Grtjs jjw

Puppie, wil je misschien het merk en type eens vertellen van de NAS, er zijn sommige modellen die niet over weg kunnen met het zogenoemde Bonjour protocol waarmee MacOSX werkt voor netwerk deling. Al lijkt het mij sterk maar je zult net zien dat die van jouw daar niet geschikt voor zijn.

En wat je nog zou kunnen proberen mits je dit al niet had is de Macbook een vast ip adres te geven buiten de dhcp pool om. Sommige NAS hd's willen dat ook graag.

We proberen alles uit te sluiten.

Grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Na veel pruts - en zoek werk blijkt dat de harddisk het bonjour protocol niet begrijpt.

JJW heeft op afstand ook nog in mijn macbook pro gekeken en helaas. :confused:
Maar iedereen bedankt voor het meedenken en meehelpen.:thumb:

*edit*

Mochten er mensen zijn die dit probleem ook onder vinden, er is een oplossing doormiddel van een ftp setup of eventuele WebDAV functie.
Dan kun je altijd mij een bericht zenden.

Grtjsd jjw

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan