Toetsenbord Dubbele Leestekens Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yottz

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem met mijn toetsenbord en het doet zich nu al een hele tijd voor en nu doet hij het helemaal niet meer goed, want als ik op bijvoorbeeld de toets van enkele aanhalingsteken druk krijg ik '' (dus 2 x enkele aanhalingstekens aan elkaar) en bij dubbel "" (dus 2x2) Eerst kon ik via alt-shift dat nog switchen naar de correcte taal maar nu kon dat opeens niet meer.

Ik heb nu al duizend dingen geprobeerd en ook mijn taalinstellingen aangepast, en nu staat het op Nederlands - VS (internationaal) en dat is nu ook de enigste die ik mijn taalinstellingen lijst heb staan maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen en dat is bijzonder irritant terwijl het in principe wel zou moeten werken.

Dus heeft iemand een oplossing?

`Yottz

Hoi,

Ik weet niet of het bij jou werkt, maar wat je zou kunnen doen is het toetsenbord uit je hardwareoverzicht verwijderen.
Na een herstart wordt de hardware opnieuw gevonden en het stuurprogramma opnieuw geladen. En in dat laatste kan de oorzaak zitten.

Over het 'hoe' heb ik twee vragen:
- onder welke Windows-versie gebeurt het
- gaat het om een laptop of een pc

Ik heb windows xp home edition en het gaat om een pc, die ook inmiddels al wel een paar jaartjes oud is maar in principe doet hij het nog wel goed.

Maar ik geloof eigenlijk niet echt dat het aan het toetsenbord zelf ligt, ik had het ook met een ander toetsenbord geprobeerd (een Spaans Zboard toetsenbord) en toen had ik ook even de invoertaal op Spaans gezet. Dus toen deed ik shift+2 (dat is dubbele aanhalingstekens op een Spaans toetsenbord) en warempel, ik krijg weer [""] Ook na een paar keer herstarten probeer ik het in word firefox en msn maar nee, overal weer hetzelfde probleem.

Wat ik vermoed is dat mijn landinstellingen misschien zijn aangetast en dat ik misschien het systeem weer opnieuw moet installeren...

Edit: Ik heb het even getest, pc uit, stekker eruit en erin, pc aan, en het probleem is nog steeds niet weg. Dus ik ga mijn systeemfiles even repareren en dan laat ik na de wedstrijd NL-HG wel weten of het is opgelost of niet.

Edit2: Dat systeemupdate doet het even niet, maar ik heb nu mijn toetsenbord op Nederlands - Verenigde Staten ingesteld (dus niet internationaal) en nu geeft hij een ' en " wel normaal, maar zonder die delay voor accenttekens.

Kennelijk is er dus een fout in de toetsenbordinstellingen voor Verenigde Staten (internationaal), heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen wijzigen of updaten?

Laatst bewerkt:
"Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht."

Bump.

Ik heb hetzelfde probeem en nog geen oplossing

Ik las ergens dat het aan een update van adobe zou kunnen liggen, helaas stond er niet bij welk adobe programma. Heb dus Adobe reader en Adobe Acrobat verwijded. Helaas hielp dit niet.
Heb ook mijn toetsenbord uit de hardware configuratie gehaald en door PC af en opnieuw aan te zetten opnieuw geinstalleerd: helpt ook niets.
Kortom wie heeft de echte oplossing?

Ik las ergens dat het aan een update van adobe zou kunnen liggen, helaas stond er niet bij welk adobe programma. Heb dus Adobe reader en Adobe Acrobat verwijded. Helaas hielp dit niet.
Heb ook mijn toetsenbord uit de hardware configuratie gehaald en door PC af en opnieuw aan te zetten opnieuw geinstalleerd: helpt ook niets.
Kortom wie heeft de echte oplossing?

Ten einde raad heb ik een volkomen belachelijke oplossing voor Word gevonden:
In Word heb ik in Autocorrectie (klik in Word linksboven op het Windowssymbool, en dan onderin dat scherm op "opties voor Word") de automatische correctie tijdens typen ingevoerd: vervang "" door ". En idem ~~ door ~, etc. Natuurlijk gaat het dan in andere programma''s nog fout, waaronder internet. Zie de dubbele '' hiervoor.

Quasi-Oplossing

Ten einde raad heb ik een volkomen belachelijke oplossing voor Word gevonden:
In Word heb ik in Autocorrectie (klik in Word linksboven op het Windowssymbool, en dan onderin dat scherm op "opties voor Word") de automatische correctie tijdens typen ingevoerd: vervang "" door ". En idem ~~ door ~, etc. Natuurlijk gaat het dan in andere programma''s nog fout, waaronder internet. Zie de dubbele '' hiervoor.

Ik had ook adobe geinstalleerd, maar in principe zou dat toch geen problemen moeten opleveren maar een toetsenbord?

En ja dat is een goeie oplossing voor Word, maar ik heb iets beters gevonden in de tussentijd! Deze quasi-oplossing zou in principe zelfs nog beter zijn en ook handig voor degenen die niet dit probleem hebben:

Klik hier maar eens: http://img864.imageshack.us/img864/1281/p1010507xg.jpg

Je ziet het, een uitgeprinte alt-code tabel aan de muur. Ik heb nu het toetsenbord op NL- (VS) staan en in principe kan je dan ook bijna alle functies krijgen van VS Inter. Bij bijvoorbeeld ' en " verschijnen deze meteen, zonder dat je daarna de spatie moet indrukken om ze te zien te krijgen, dat is wel lekker voor het typen van Engelse teksten.

Maar wij hebben soms ook een e met puntjes erop nodig. Dan doe je simpelweg num-lock en typ je alt-137. En nee dat is niet lekker bij elk karakter, maar zo vaak heb je ze toch niet nodig en dan heb je die extra seconde er ook wel voor over.

Laatst bewerkt:
Op mijn laptop werken die oplossing helaas niet... Die alt-codes doen niks...?
Sorry ik snap er echt heel weinig van, ben echt een nitwit wat dit betreft :(

Om de Alt codes te gebruiken moet je eerst op de toets NUM Lock drukken.
Dus die toets indrukken en dan ALT ingedrukken en ingedrukt houden en dan op het cijferbord rechts van je toetsenbord de cijfers intoetsen (dus niet de cijfers boven je toetstenbord).
Ik ken Alt 0128 voor het Euroteken van buiten: €

Vergeet niet na afloop die NUM Lock toets weer uit te zetten anders krijg je alle mogelijke gekke dingen.

***OPLOSSING***

Nadat mijn mail gehackt was heb ik besloten om eens een complete systeemscan te doen. En met verbijstering stond ik te kijken hoe de scanner maar liefst 33 (!!!) virussen opspoorde. Toen zette ik hem net weer even terug op VS-Inter om te kijken of hij het deed en ja hoor, ë, ç, é, ê, ä, alles doet het weer.

Ik weet niet exact welke, maar in ieder geval is de oorzaak dus een VIRUS!

Waarschuwing

Hoi,

Mag ik je/jullie dan nog een hint geven?
Niet zelden is de oorzaak van 'dubbele' toetsaanslagen, of 'tikjes' die je steeds hoort - zeker wanneer je hebt ontdekt dat het om virussen gaat - ook, dat er via malware je toetsaanslagen zijn 'gevolgd' door één of zelfs meerdere hackers.
Ik raad je/jullie dan ook aan om je wachtwoorden bij diverse instanties waar je moet inloggen (telebanking, E-mailadresssen, werkgever, instanties waar je geabonneerd bent ... etc) per direct te wijzigen. Het is bij dit soort malware juist de bedoeling om deze gegevens te achterhalen.

Goed idee ja,

Toen ik vrijdag terugkwam van vakantie waren mijn gmail account en mijn steam account gehackt, na wat gedoe heb ik ze weer terug maar opvallend genoeg waren msn, xfire en bank allemaal intact. Op 1 of andere manier had hij dus mijn gmail wachtwoord ontfutseld. Helaas was die hetzelfde als mijn steam account en uit verwijderde berichten bleek dat hij een query moest uitvoeren bij steam om de account naam te krijgen. Dat hij me heeft gekeylogd ofzo lijkt me dan ook onwaarschijnlijk, zeker omdat ik mijn firewall ook op scherp heb staan (althans, dat hoop ik) en regelmatig even met Commview de verbindingen controleer. Zijn IP (die ik via gmail ook even had ontfutseld) kwam ik eigenlijk niet in die lijst tegen.

In ieder geval hoop ik dan dat mijn pc nu in orde is, want ik heb hem nou al best lang en ik zal er nog zeker 2 jaar mee moeten doen voor ik een nieuwe zou kunnen aanschaffen.

Dubbele leestekens - de oplossing!

Het is Malware! Microsofte Security Essentials lost het NIET OP!!!!
Download Malwarebytes op http://www.malwarebytes.org/
De GRATIS versie doet het goed.
Probleem is hiermee opgelost!

Als dit niet helpt kan je nog SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/ gebruiken.

Bij mkij was het probleem na screenen en schonen met Malwarebytes opgelost!

:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan