Powerpoint Video URL Werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joepiooo

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een PowerPoint presentatie waar ik video's in wil tonen. Ik laad de video's extern via een url in Windows Media Player in PowerPoint. Nu moet je een pad op geven waar de video's staan. Deze heb ik in de map "Mijn Video's" gezet. Nu wordt de video op verschillende computers gebruikt en is de gebruiker dus elke keer anders.

Ik heb het pad nu als volgt :

C:\Documents and Setting\%USERNAME%\Mijn Documenten\Mijn Video's\mijnfilm.wmv

Nu zou hij de film moeten laden maar er gebeurd echter helemaal niks. Als ik dit pad in mijn adresbalk typ gaat hij er wel heen en neem hij de gebruiker die op dat moment is ingelogd. Wanneer ik het pad aanpas in:

C:\Documents and Setting\gebruikersnaam\Mijn Documenten\Mijn Video's\mijnfilm.wmv

Speelt hij de video wel af. Hoe kan dit en wie kan mij helpen dit op te lossen?

Alvast bedankt

Groetjes

Joep
 
Is het niet handiger om dat filmpje op de netwerkschijf te zetten waar iedereen bij kan ?
 
Hey,

Bedankt voor de snelle reactie maar dit is echter geen optie. De video's komen op verschillende laptops en deze worden meegenomen naar klanten voor een presentatie. Op internet zetten heeft ook geen zin want de netwerken van de meeste klanten zijn erg afgeschermd. Maar zoals ik het hierboven beschreef zou het toch gewoon moeten werken? Of doe ik iets fout?
 
Dan kan dat inderdaad niet, ik weet niet hoe powerpoint omgaat met %username%, persoonlijk zou ik de presentatie en het filmpje in dezelfde map zetten en het pad wijzigen in .\filmpje.avi (ik weet niet 100% zeker of .\ werkt hoor, maar dit betekent dat het filmpje in dezelfde map staat als de presentatie, ongeacht hoe de map heet), het proberen waard ..
 
Ja dit was ook hoe we het eerst gedaan hebben. Maar klant is koning en die wilde het ineens op de manier die ik net beschreef maar krijg het voor alsnog niet aan de gang...

Bedankt voor je advies!
 
Oh dat is vervelend, het is veel meer werk om het zo te doen (en meer ruimte voor evt fouten).
Heb je het al eens geprobeerd door het tussen quotes te zetten: "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Mijn Documenten\Mijn Video's\mijnfilm.wmv"

Edit: Er zat een typefout, Setting moet Settings zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het proberen waard... maar als hij zo wel werkt zonder quotes:

C:\Documents and Setting\gebruikersnaam\Mijn Documenten\Mijn Video's\mijnfilm.wmv

Zou hij met %USERNAME% ook moeten werken... maar ik ga het straks toch eventjes proberen.

Bedankt
 
Klopt, die link is ook gewoon goed, het verschil is wel dat je dit pad gebruikt in Windows Verkenner (denk ik) en daar hoef je niet perse te quoten, als je die link bijvoorbeeld invult bij start - uitvoeren dan zul je zien dat het daar ook niet werkt omdat hij blijft hangen op de eerste spatie (Kan C:\Documents niet vinden) .. misschien dat PP daar op dezelfde manier mee omgaat (?).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan