Outlook blijft verzenden, postvak uit is leeg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyberWarrior

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
22
Het volgende probleem doet zich hier voor,

Outlook blijft bericht 1 van 1 verzenden terwijl er niets in postvak uit staat!
Hier krijg ik foutcode:

Bij taak pop.ziggo.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

De instellingen kloppen volgens de ziggo pagina.
Heb outlook ook al gerepareerd met de office cd.

Wat ik zelf heel erg vreemd vind is dat outlook meldt dat er 1 van 1 berichten wordt verzonden maar er helemaal niets in postvak uit staat :shocked:

Wellicht heeft iemand een oplossing voor mij.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Makkelijke oplossing: Ga in Outlook Express naar Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> knop Archiefmap
Selecteer het hele pad dat daar staat vermeld met de muis (let op: het loopt altijd voorbij de rechterkantlijn, sleep dus het hele pad) en doe Ctrl-C.
Het pad staat dan op het klembord.
Start -> Uitvoeren -> Ctrl-V (van plakken) -> druk op Ok. Je zou dan in de map moeten zitten met de Outlook Express mailbestanden.
Sluit dan Outlook Express helemaal af
Ga terug naar de geopende map, en hernoem Postvak UIT[.dbx]
Laat het Verkenner-venster nog even openstaan, en open Outlook Express. Er wordt dan een nieuw Postvak UIT[.dbx] bestand gemaakt die helemaal leeg/schoon is.

Als de oplossing werkt, dan kun je het Verkenner venster weer afsluiten.

Succes,

Tijs.
 
Het tabblad Onderhoud en de knop Archiefmap zijn niet aanwezig.

Het gaat hier om Outlook 2003 en niet om Outlook express !!
 
2 mogelijke acties, dan:
a. Zoek op de harde schijf naar scanpst.exe
Staat (voor de NL-versie van Office2003) normaal gesproken in
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043
Repareer je Outlook.pst bestand net zo lang / net zo vaak totdat alle fouten eruit zijn.
Outlook.pst vind je (in XP) in de map
C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Wellicht is dat meteen de oplossing van je probleem.
b. Andere mogelijkheid (alleen in uiterste situatie gebruiken) is het maken van een nieuwe .pst bestand, waar je alle mail behalve Postvak Uit naar kopieert.
Dat nieuwe .pst bestand afsluiten in Outlook, daarna Outlook afsluiten, naar de map gaan van 1 en daar Outlook.pst hernoemen en het nieuw gemaakte .pst bestand hernoemen naar Outlook.pst
Daarna weer Outlook opstarten.
Bestand -> Nieuw -> Outlook gegevensbestand -> Bestand met persoonlijke mappen van Outlook (.pst) -> [Geef het een naam].
Sleep alle mailmappen met Ctrl-toets erbij vastgehouden naar dat nieuwe gegevensbestand (zal genoemd "Persoonlijk Mappen" te zien zijn in Outlook, zodra je het nieuwe .pst bestand hebt aangemaakt). Natuurlijk niet de map Postvak Uit kopiëren, maar 'los' aanmaken in het nieuwe .pst bestand.
c. Wéér een stapje verder is outlook afsluiten, een kopie maken van Outlook.pst, een nieuw .pst bestand maken, in Outlook de mailmappen van dat kopiebestand van Outlook.pst importeren in dat nieuwe .pst bestand, .pst bestand sluiten, Outlook sluiten, Outlook.pst hernoemen en het kopiebestand Outlook.pst gaan noemen. Dan weer Outlook starten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oké tot zover is het weer gelukt :thumb:
Bedankt voor de reacties!

Nu heb ik nog een vraag nl, waarom kan ik geen mail verzenden met outlook als mijn pc op een ander adres draait.

Krijg constant de melding:
Bij taak pop.ziggo.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

De instellingen staan goed volgens de ziggo site. :confused:
Ik kan wel mail ontvangen via het zelfde account!
 
Laatst bewerkt:
Dat is 'normaal': Je kunt niet naar de mailserver van Ziggo over de standaard poort 25 (=poort voor het afleveren van mail) als je pc zich niet op het Ziggo netwerk bevindt.

Wat je kunt doen (en dan zou het, als het goed is, wereldwijd moeten werken) is de poort van de server voor uitgaande mail veranderen naar poort 587 en aanzetten bij de uitgaande mailinstellingen dat:
a. Aanmelden verplicht is om af te leveren.
b. Er een beveiligde verbinding nodig is.

Test dat even uit.

Ik was nog benieuwd welke van de optie a, b of c je gebruikt heb in mijn vorige posting om je originele probleem op te lossen. Vermeld dat ook nog even.

Tijs.
 
Sorry, vergeten te vermelden maar het probleem is op gelost met scanpst.exe :)

Ga nu het volgende probleem aanpakken, je hoort nog van mij :thumb:
 
Als ik de accountinstellingen test in outlook maakt ie wel verbinding met de smtp server maar geeft dan de volgende melding:

Test-e-mailbericht verzenden: Het testbericht kan niet worden verzonden. Controleer het veld E-mailadres.

En dat veld is correct ingevuld.
 
Afzender adres wel goed ingevuld? Moet natuurlijk een @ziggo.nl (of @home.nl) e-mail adres zijn. Je kunt geen mail afleveren met een afzendadres die afwijkt van @ziggo.nl (of @home.nl)

En natuurlijk checken of je wel hebt aangezet: Aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.

Succes,

Tijs.
 
En natuurlijk checken of je wel hebt aangezet: Aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.
En je gebruikersnaam en wachtwoord invullen :eek:

Opgelost dus!! bedankt :thumb:
 
Mooi dat het allemaal opgelost is.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan