op basis van keuzelijst een filter toepassen op combobox lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

andycorp

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
ik wil graag middels het kiezen van een waarde uit een lijst (10 waardes) zorgen dat de lijst met namen in een ander veld(combobox) gefilterd wordt voor de eerder gekozen waarde.
iemand suggesties?

Zoek eens op Keuzelijsten in dit forum; ongeveer elke week (jij trapt 'm voor deze week af ;) ) komt deze vraag wel terug. In het vermelde voorbeeld worden allerlei varianten uitgelegd.

keuzelijst

Michel, ik kom er niet uit.
zie bijgevoegde databse.
zoals gezegd, ik wil graag obv FTE.practice in het veld "Employee" alleen de employees zien en kunnen kiezen die bij de desbetreffende practice horen.

alvast dank voor je hulp

Bekijk bijlage Database2.zip

Kijk ondertussen eens naar bijgaand voorbeeld. Daar zitten verschillende opties in. Dan kijk ik wel even naar je db.

Bijlagen

Je hebt een voorbeeldje gepost zonder gegevens; dat maakt het testen uiteraard wel heel erg lastig. Kun je niet wat data posten? Mijn secretaresse staakt vandaag namelijk ;)

Ik heb 't op de meest simpele manier opgelost, maar 't werkt zo wel prima. Als je niet teveel extra activiteiten achter de keuzelijsten wilt hangen, dan kun je hier wel even mee vooruit...

Bijlagen

michel,

krijg de database niet geopend. geeft aan "onherkenbaar databse formaat"

suggesties? ik gebruik Access 2007

Ik heb 'm bewerkt in 2010.... Dat wil inderdaad nog wel eens problemen geven als je naar beneden terugkijkt. Jammer genoeg heb ik mezelf gisteren weer op een virusje getracteerd (ik ziek, pc ook ziek) dus ik mag weer opnieuw gaan installeren :( Als dat is gelukt zal ik kijken of ik 'm kan terugzetten naar een 2003 db, dan moet je hem wel in kunnen lezen lijkt mij. Overigens zou je er a.d.h.v. mijn voorbeeldbestandje wel uit moeten kunnen komen, want het is redelijk rechttoe-rechtaan.... Als je zelf een voorbeeldje in 2003 format post, kan ik 'm zometeen wel even maken.

wil ik wel doen maar ik heb alleen 2007. dat is de versie die je hebt.

Je kunt een db opslaan in een oudere versie; dat werkt ook in 2007. Als je jouw db dus opslaat in 2003 format, kan ik er zo nog wel naar kijken.

Zal er straks een blik op werpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan