Zyxel N4100 hotspot gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.
linux servertje (pII is al voldoende) met deze functionaliteit

Heb je een voorbeeld? Ik ben namelijk geinteresseerd :thumb:

Dus: Als dezelfde gast de volgende keer komt mag hij niet meer inloggen met de eerder verkregen code. Je hebt wel vergelijkbare oplossingen met windows, maar het is maar houtje touwtje.... Je gebruikt dan een PC als gateway. Zonerider is zo'n voolbeeld.

Laatst bewerkt:
Heb je een voorbeeld?...

- Ik denk dan aan een machine met 3 PCI sloten en 265MB geheugen. En zou voornamelijk letten op stroom verbruik van alle onderdelen (je hebt hem toch 24u/dag aan)
- 2 Netwerkkaarten en een Wireless N netwerkkaart (1 naar WAN/Router isp, 1 naar Lan switch voor eventueel bekabelde apparaten en de wifi voor je draadloos) evt inplaats van de n netwerkkaar kun je ook een wifi accesspoint kunnen plaatsen die radius authenticatie aan kan

Linux distributie evt zonder grafische interface (Debian zou mijn voorkeur zijn)

Hotspot pakket erop maar he als we toch gaan zelfbouwen :)

- IPTables voor firewalling en afscherming van de verschillende delen van je netwerk
- Bind voor eventuele lokale dns afhandeling
- Freeradius voor authenticatie van clients tijdelijk/permanent afhankelijk van hoe je hem gaat inrichten, soort van daloradius als web based gui

kom je denk ik al een heel eind

Laatst bewerkt:
Mooie oplossing, maar dan moet ik al een oude pc voor hem kopen en sterk access point, extra netwerkkaart. Dat vind ik nou nog steeds houtje touwtje. Ze zien me al aankomen.

Het hoeft geen oude pc te zijn ;) je kunt elke pc vanaf een PII gebruiken,
waarom niet een klein kastje met een atom processortje erin en een goede wifi-n kaart
erin

en je gaat hem dan natuurlijk nog mooier inrichten dat je bijvoorbeeld vpn op kan zetten van buiten naar binnen (thuiswerken? ;))
- security camera beelden opslaan?
etc etc etc

voor die bijna 1000 euro kun je best een leuk setje kopen.

Laatst bewerkt:
Hey, ik snap je wel hoor. Ik ben zelf ook een ontzettende knutselaar, maar ik moet voor dat hotel gewoon een straight forward oplossing hebben en als geld niet zo'n rol speelt.... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan