Automatische slideshow met herhaling

Status
Niet open voor verdere reacties.

blazzter

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Berichten
104
Goedendag,

Mijn vraag gaat over Powerpoint uit het pakket Office 2010.
Ik wil een vrij gecompliceerde diashow maken, waarbij ik tegen een probleem aan loop.
Ik ga het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen en ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!

Ik wil de volgende show maken: eerst een 'normale' dia. Welke naar de volgende dia gaat doormiddel van een muisklik of iets dergelijks. En vanaf hier komt het probleem.
Ik wil dan automatisch enkele dia's achter elkaar laten zien. Het probleem zit hem in het volgende: het automatisch naar de volgende dia gaan lukt, maar na de 'automatische dia's ' gaat hij gelijk naar de volgende 'normale' dia. Echter, ik zou graag willen dat hij dan weer naar het begin van de 'automatische dia's gaat' en deze weer opnieuw afspeelt. Net zolang tot ik zelf met een muisklik (in presentatie afspeelmodus) de volgende dia aanklik.

Het zou nog mooier zijn als hij automatisch naar de volgende dia gaat onafhankelijk van welke dia hij afspeelt. Maar ik verwacht dat dit niet kan.
Als hij gewoon de 'automatische dia's' blijft afspelen tot ik zelf de volgende 'normale' dia afspeel, in presentatie modus dus, is ook goed.

Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen en mij antwoord kunnen geven op de vraag.
Alvast bedankt!
 
Zet alle "normale" dia's die volgen op de "automatische" onzichtbaar.
Door de Shift toets ingedrukt te houden kunt u de normale miniatuurdia's tegelijkertijd selecteren. Klik op rechter muisknop > Dia verbergen
In de afspeelmodus of Diavoorstelling zullen dan de automatische zich telkens herhalen tot u het nummer intikt van de eerste verborgen (normale) dia.
U zet dus best uw eerste normale dia eveneens automatisch.

ScreenShot695.jpg

Groetjes,
Astra
 
Dank voor u antwoord.
Lijkt nog niet helemaal te werken, maar dat kan ook aan mijzelf liggen.
Ik heb namelijk gedaan zoals stond beschreven in het antwoord, echter stopt het daarna.
Ik zal het duidelijk proberen te maken met een voorbeeld:

Stel ik heb een slideshow met 4 dia's . Dia 1, 2, 3 en 4 resp.
Ik wil 1 en 2 automatisch hebben. Dus 3 en 4 zijn verborgen.
Dan speel ik vanaf het begin af. Dan speelt powerpoint 1 en 2 af, echter dan stopt hij.
Maar dan zou hij weer naar 1 moeten gaan. Is dit ook mogelijk?

En ik heb ook nog niet helemaal goed begrepen hoe ik dan weer bij de eerst volgende 'verborgen' slide kom, in het voorbeeld slide 3 (of 4). Ik heb verschillende toetsen geprobeerd, hij gaat helaas niet naar de volgende.

Alvast bedankt!
 
Hallo Blazzter

Ik was helemaal vergeten te vermelden dat je wel op ENTER moet drukken nadat je het nummer van de normale dia hebt gedrukt (dus in jouw geval op nummer 3 of 4) tijdens de voorstelling. Met mijn excuses.

Hieronder de link waar je een voorbeeld kunt downloaden.
De eerste 5 dia's herhalen telkens tot je dus op 6 drukt + Enter
Door op het cijfer 1 te drukken + Enter herstart de voorstelling vanaf Dia 1.
Misschien ook goed om weten is dat je kunt pauzeren door op W (wit scherm) of Z (zwart scherm) te drukken. Terug op die letter drukken en de voorstelling herstart vanaf de dia waar je gepauzeerd hebt.

Groetjes,
Astra


http://dl.dropbox.com/u/22192280/voorbeeldpresentatie .pptx
 
Beste Astra,

Dit is precies wat ik bedoel!
Bedankt hiervoor.
Echter heb ik nog 1 vraag: in de voorbeeldshow gaat hij van sheet 5 naar 1.
Hoe krijg ik dit in een 'nieuwe' show voor elkaar?


@ audreyschriks
Jou antwoord zou mijn vraag van hierboven wel eens kunnen beantwoorden.
Alleen, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt voor de moeite beide!
 
Beste Blazzter,

Om een "loop" te maken:
Diavoorstelling instellen > vinkje zetten naast "Herhalen tot op ESC wordt gedrukt".
De dia's die niet verborgen staan worden dan steeds herhaald tot je op een bepaald nummer drukt + Enter om de loop te verbreken. Wil je terug die loop, druk dan 1 + Enter.

Groetjes,
Astra
 
Top! Dit is inderdaad precies zoals hoe ik het wilde hebben.
Dank voor de (snelle) hulp.
Misschien nog 1 laatste vraag: kan ik ook op 1 of andere manier instellen dat er eerst een show komt zoals nu is beschreven: dus zeg 3 'automatische' dia's achter elkaar in een loop. Deze spelen af tot ik naar de 4e dia ga. Dan een aantal 'normale' dia's. En daarna weer een andere automatische loop van bijvoorbeeld 3 dia's?

Wederom bedankt!
 
Dat kan Blazzter.
In dat geval zal je 3 aparte presentaties moeten maken.
1. Presentatie met 1e loop + verborgen dia's
2. Presentatie met 2e loop + verborgen dia's of enkel maar dia's met 2e loop.
3. Een presentatie maken om 1. en 2. te linken
Deze 3 samen in een map zetten.
Omdat dit toch iets speciaals is zal ik je een stap-voor-stap handleiding opstellen voorzien met de nodige screenshots.

Tot vanavond
Astra
 
Hartstikke bedankt Astra!
Zeer duidelijke uitleg en het werkt erg goed.
Ik heb er gelijk een hoop bij geleerd van Powerpoint.
Bedankt voor de moeite!
 
Heel graag gedaan Blazzter ;)
En blij voor jou dat het gelukt is. Het geeft altijd zo'n fijn gevoel :)

Beste groetjes,
Astra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan