Dramatische verbinding op slechts ��n PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

WebGremlin

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
18
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik grote vraagtekens bij zet. Volgens mij moet dit helemaal niet kunnen, desalniettemin wordt het tegendeel mij bewezen. Namelijk:

De internet snelheid op één van mijn desktops is ronduit dramatisch. Waarals ik op mijn andere desktops en laptops rond de 11 tot 15 Mbps zit, zit deze desktop om en nabij de 0.50-0.60 Mbps (volgens speedtest.net).

Echter als ik deze desktop mee neem naar een ander fysiek adres (en tevens andere ISP), heb ik ook hierop uitstekende verbinding.

Ik heb alles geprobeerd. Draadloos, draadloos met Range Expander, PCI Adapter, USB adapter (Zowel G als N). Verschillende kanalen binnen het draadloos netwerk, verscheidene beveiligingsmethoden (WPA, PSK, en zelfs géén beveiliging).

Voorts: Bekabeld, internet over stroomnet, nieuw moederbord, herinstallatie van Windows, fabrieksreset van modem & router.

Uiteraard ook de standaard dingen zoals handmatige IP/DNS instellingen, Windows Prefetch leegmaken, en de ipconfig en netsh commando's in cmd.exe.

Hier is mijn situatie:

Ziggo > Motorola Modem > Linksys Wireless Router WRT54G2 (802.11g) > Linksys Wireless Range Expander WRE54G > Desktop met Linksys Wireless-G USB Adapter(WUSB54GC).

Ik draai Windows 7 64bit met ESET Smart Security, wat ik tevens op al mijn systemen draai.

Wat zou een mogelijkheid kunnen zijn wat mijn desktop behoed van een fatsoenlijke connectie? Zowel bedraad als draadloos is het dus om te huilen (desondanks ik 4 á 5 streepjes connectie heb).

Alle input is welkom.

Bedankt,

WebGremlin
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als dit onwaarschijnlijke verhaal klopt en je hebt inderdaad letterlijk uigevoerd wat je hierboven beschrijft, is er maar één reactie over de mogelijke oorzaak mogelijk: je ziet iets over het hoofd :p
 
Misschien ff je netwerk kaart van Duplex auto-negotiation halen..
vaak wil dit ook wel helpen

Groeten Mieremet
 
@vanveelen: Onwaarschijnlijk inderdaad! Vandaar mijn topic.

@Mieremet: Geprobeerd, had 'm van Automatisch op 10 Mb Full Duplex gezet. Na het toepassen van deze wijziging was het alsnog even traag, en leek het wel alsof hij af en toe helemaal niet wilde verbinden. Toen ik andere instelling wilde proberen ter test, was het tabblad 'Geavanceerd' plots verdwenen en kon ik geen eens meer terug naar de oude instellingen...

Na een herinstallatie van Windows (was toch nodig) heb ik nu op internet via stroomnet rond de 2 á 3 Mbps. Echter is er geen verschil in draadloos (en daar gaat toch mijn voorkeur naar uit).
 
Naja als opeens tabbladen gaan verdwijnen in windows lijkt het mij dat
je netwerk kaart niet helemaal oke meer is...

andere proberen dan maar ???



Groete Mieremet
 
Dat is het vreemde, ik heb dus reeds mijn moederbord vervangen (met geïntegreerde netwerkkaart).
 
Je zou de router kunnen updaten kwa firmware want die wrt54g
Zijn ook niet zo jong meer

Groete Mieremet
 
Upgraden was wel een goeie, ik had inderdaad nog oudere firmware. Beter dan wat het was, maar met minimaal verschil:

Draadloos:


Bedraad:


Draadloos op mijn laptop (die naast mijn PC staat):
 
Misschie toch een instelling in de router, heb je ook alandere router geprobeerd???
Raar probleem ja ik zal nog ff denken misschien kom ik nog ergens mee..
Je kan overigens je router wirless ff van de mixed mode afhalen misschienhelpt dat

Groete Mieremet
 
Mixed mode of niet maakt geen verschil. Hier een andere router heb ik niet geprobeerd. Wat ik wel heb gedaan is mijn desktop meenemen naar een ander adres, waar deze prima werkt.

Bedankt voor je input.
 
Nou, ik heb mijn Ziggo pakket ge-upgraded en ik krijg ook een nieuwe modem. Hopelijk helpt dat, het probleem is nl. nog niet verholpen. Zal het laten weten.
 
Ziggo is rond. Ik heb een nieuwe 300N Ubee modemrouter. Mijn laptop haalt 53Mbps als ik op de begaande grond ben (en dat terwijl ik een 40Mb abonnement heb :D), en 40Mbps op de eerste verdieping. Mijn desktop haalt nu 7-9Mbps.

Relatief gezien dus nog steeds zwaar K. Maar een hele vooruitgang met wat het was!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan