Computer loopt vast na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

0scar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
68
Heb een simpele acer computer ( 2 jaar oud ), deze start gewoon normaal op. Maar zodra het bureaublad tevoorschijn komt gaat t fout. Hij heeft +/- 10 minuten nodig voordat er eindelijk op gewerkt kan worden. Daarna zodra er meer als 3 programma's tegelijk open worden gezet loopt de boel weer vast, na 5 minuten wachten doet ie het dan weer even. Dit probleem heb ik pas 3 dagen.
Wat ik heb gedaan

- Schijfopruiming
- Defragmentatie
- Avast Virusscan
- SpyDoctor
- In windows defender alle opstart programma's uitgeschakeld die niet nodig zijn.

Wat kan ik nog meer doen?
 
Heb een simpele acer computer ( 2 jaar oud ), deze start gewoon normaal op. Maar zodra het bureaublad tevoorschijn komt gaat t fout. Hij heeft +/- 10 minuten nodig voordat er eindelijk op gewerkt kan worden. Daarna zodra er meer als 3 programma's tegelijk open worden gezet loopt de boel weer vast, na 5 minuten wachten doet ie het dan weer even. Dit probleem heb ik pas 3 dagen.
Wat ik heb gedaan

- Schijfopruiming
- Defragmentatie
- Avast Virusscan
- SpyDoctor
- In windows defender alle opstart programma's uitgeschakeld die niet nodig zijn.

Wat kan ik nog meer doen?

Beste 0scar,

Aller eerst raad ik u aan Windows Defender uit te zetten. Dit vertraagt de computer enorm.

Ten tweede, kijk eens wat er in uw msconfig staat.

[Start] -> [MSconfig] -> [Opstarten] -> Staan daar veel programma's bij het starten? Zo ja, meld het hier even mocht u niet weten welk programma uit zou kunnen.

Groet,
Mark.

PS.

Hoeveel geheugen (RAM) heeft uw computer? Windows 7 heeft minimaal 512 nodig (Niet aan te raden!!) maar zowiezo 1GB.
 
heb windows defender uitgezet, bleek het niet te zijn.
Ook alle opstartprogramma's staan uit met uitzondering van het besturingssysteem.
Alle virusscanners staan ook uit.

Gewoon maar alles opnieuw installeren?
 
heb windows defender uitgezet, bleek het niet te zijn.
Ook alle opstartprogramma's staan uit met uitzondering van het besturingssysteem.
Alle virusscanners staan ook uit.

Gewoon maar alles opnieuw installeren?

Het is ook handig om te weten hoeveel RAM geheugen u heeft. Als dit laag is, dan kan extra RAM aanschaffen soms de oplossing zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan