windows 7 driver voor Sony DCR-TRV16e?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Weet iemand hoe ik aan het stuurprogramma van de sony DCR-TRV16e kan komen?
Via apparaatbeheer het onbekende apparaat laten zoeken naar het stuurprogramma werkt niet, de originele driver CD is voor 2000/XP en werkt helaas niet onders windows 7.

HELP.....:confused:
 
Tja, deze vraag komt zo'n beetje elke week langs, dus aan jou ligt het niet. Ik vind het een tekortkoming van Sony. Het staat wel in hun informatie, maar geheel 'juridisch verantwoord'; Je moet weten waar het over gaat. http://www.sony.lv/product/sdh-minidv/dcr-trv16e#pageType=Overview

Deze camera werkt niet via USB! Alleen als je 'm als webcam wilt gebruiken. De opnames op het bandje krijg je niet met USB op je computer..

Het is een DV camera, die werkt met Firewire. Dat is een heel ander protocol, een andere aansluiting en een andere kabel. Er is ook geen driver voor nodig. Sony noemt Firewire 'i.Link', een ander naam is 'IEEE1394a' of 'DV'

Wat je wel nodig hebt is een Firewire aansluiting op je computer. Als je een 'Tower PC' hebt (een PC kast), dan is daar vaak nog plek voor een zgn. 'Firewire kaartje'. Die kun je op het moederbord steken in een vrij 'PCI slot'. Als je een laptop hebt met een Expresscard-slot, kun je daarvoor een 'Firewire-adapter' kopen.

Voor die kaartjes moet eenmalig een driver worden geinstalleerd. Daarna kun je gewoon je camera inprikken, want Firewire is Plug & Play. Maar..

Video van een Firewire camera (ook wel DV genoemd) kun je niet gewoon in Windows binnenhalen. De camera wordt ook niet herkend in 'Deze computer'.
De enige manier is via video-bewerkings-software. Bijvoorbeeld Magix Video deluxe, Pinnacle Studio, of het gratis, al op je PC aanwezige Windows Movie Maker. Als je daarin voor 'Vastleggen' of Capture kiest, wordt de video overgezet naar je harde schijf, en kun je het geheel knippen en plakken tot een echte Film..

Het kan zijn dat je al wel een Firewire aansluiting hebt. Die lijkt op USB, maar is dus heel wat anders. Zie de plaatjes:

images


images


De firewire PCI kaart en de Firewire ExpressCard zijn te koop bij elke computer zaak, of hier:

http://www.onlinekabelshop.nl//webs... Wire&Productgroep=FireWire PC Kaart&_lang=nl


Uit de gebruiksaanwijzing van je camera:

unleddvsony.gif




Uploaded with ImageShack.us


Ik ga hier maar eens een Helpmij handleiding van maken, dan kunnen anderen daar naar linken.. Zo'n beetje alle videocamera's vanaf 4 jaar oud, alle Sony's die beginnen met 'TRV..' en veel Sanyo, JVC en Panasonic camera's werken met Firewire. De nieuwe HD camera's Niet, die werken gewoon via USB.
 
USB werkt wel op Windows XP

Met de USB drivers van Sony kun je echter deze camera wel via USB gebruiken op Windows XP. Daarmee bedoel ik dus ook de opnames die op tape staan.

Deze functie kun je via het camera menu inschakelen. (scroll maar door de verschillende functies heen, dan kom je het vanzelf tegen).

Ik heb deze camera zelf ook, vandaar. :)

Download: http://www.sony-asia.com/support/download/1656/product/dcr-trv16e
(link is gekopieerd van Ronaldino)
 
Laatst bewerkt:
Tja, deze vraag komt zo'n beetje elke week langs, dus aan jou ligt het niet. Ik vind het een tekortkoming van Sony. ...................
........
Ik ga hier maar eens een Helpmij handleiding van maken, dan kunnen anderen daar naar linken.. Zo'n beetje alle videocamera's vanaf 4 jaar oud, alle Sony's die beginnen met 'TRV..' en veel Sanyo, JVC en Panasonic camera's werken met Firewire. De nieuwe HD camera's Niet, die werken gewoon via USB.

Bedankt voor de geweldige uitleg!! :thumb::thumb::thumb:

Groetjes,
 
Zo maar een idee, want ik zit met hetzelfde probleem van wel/niet PCI-firewire kaart aanwezig.
Kunnen wij hem niet laten afspelen op de tv en dan op dvd-recorder/-speler opnemen?
Andere vraag, zo'n PCI-firewire kaart is die moederbordtype gebonden v.w.b. te gebruiken type e.d.?
 
Bedank voor de opmerking van de Firewire kabel.
Had er nog een liggen. Aangesloten. Windows MovieMaker opgestart en de film naar de PC geschreven. Werkt subliem.:D
via de USB kreeg ik deze camera inderdaad niet aan de praat met windows 7. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan