Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 14 van 14

Onderwerp: Hackers zijn de oorzaak dat PSN offline is

Giga Senior
    Verenigingslid
    profpc's avatar
    Afstand tot server
    ±161 km
    Vraag is opgelost

Hackers zijn de oorzaak dat PSN offline is

Wat velen al vermoedden, wordt vandaag bevestigd door Sony: de problemen die het PSN de laatste dagen ondervindt zijn wel degelijk te wijten aan een 'aanval van buitenaf'. Hackers, dus.

Lees hier verder.
    Ben je blij met de service die Helpmij.nl verstrekt?
    Doe een donatie of word lid, klik hier voor de opties.
    Is je vraag opgelost? Klik dan op 'Zet status opgelost' in je vraag.

meer informatie ook hier te vinden:

http://blog.eu.playstation.com/

Giga Senior jjw's avatar
    Toch jammer dat dit er allemaal bij hoort tegenwoordig. Ik snap die mensen doen het voor hun plezier, die mensen hebben misschien een doel, het zoeken van de gaten en lekken van een PS netwerk. Maar het is wel jammer dat ze waarschijnlijk niet door hebben hoeveel mensen ze er mee pakken en hoeveel frustratie het oplevert.

Heel jammer.
    Het sleutelwoord voor dit jaar, Proberen
    Er is geen uitdaging te groot, samen helpen we mekaar.
    En mocht je vraag zijn opgelost, klik op "status opgelost" zo hebben meer mensen hulp van jouw topic

Grtjs jjw

tsja helemaal mee eens jjw, ergste is nog dat er mensen zijn die het dan voor die hackers opnemen en ddos aanvallen gaan uitvoeren waardoor sony de zaak maar schikt... ken zat van die 'Anonoymous' gastjes, die dit erg leuk vinden omdat ze dan ergens bij horen, of zich dan ook een beetje hacker voelen, maar dat is dan waarschijnlijk ook de enige reden....

in de tussentijd vangt mijn ps3 stof

Senior Member BluetoothUSB's avatar
    Afstand tot server
    ±91 km
    Ik snap het niet..
    wat willen ze nu?
    Wraak? Waarom?
    Er moet toh een pakkende reden voor zijn?
    Naja ik maak me niet druk, wel jammer dat ik geen NFS meer kan spelen..
    Maja, **** happens,, heb overgens ook nog ergens gehoord dat mensen er depressief van zijn geworden..
    Dat is ook niet echt gezond.
    Maarja ***** dus... Hoop dat het snel weer terug bij af is!

Giga Senior jjw's avatar
    Nou er valt ook weinig te snappen aan dit soort groepen, de reden.... Ik zelf denk wel eens dat er betaalde groepen achter zitten, gestuurd door een instantie. Soms weet je het niet. En waarom Sony das al helemaal een niet begrijpende vraag, het netwerk van Sony is al gratis dus nuttig...nee. Wraak is het niet, het is gewoon het idee dat je een netwerk kan kraken wat dit soort mensen een enorme kick geeft. Ik zelf begrijp daar weinig van.
    Het is jammer voor de mensen die gebruik maken van het netwerk, het is nog meer jammer voor de medewerkers van Sony die nu met man en macht het proberen te verhelpen, het heeft al velen centjes gekost om het op te zetten en nu kost het nog velen centjes meer om het weer dicht te timmeren.

Ik hoop dat Sony snel een oplossing heeft gevonden.

Grtjs jjw
    En mocht je vraag zijn opgelost, klik op "status opgelost" zo hebben meer mensen hulp van jouw topic

Grtjs jjw

de 'hack' begon in eerste instantie omdat de hacker geohot (die een crack had geschreven waarmee je weer een ander OS op je ps3 kon installeren) opgepakt was/vervolgd zou worden. hier waren de 'hackers' het niet mee eens en begonnen de boel aan te vallen, nadat de zaak door sony geschikt werd (dus niet meer werd doorgezet) stopten ook de aanvallen, maar die zijn dus weer begonnen. echter zegt de groep die begon met het platgooien van psn dat zij er niet achter zitten en wordt er zelfs gesuggereerd dat het een slinkse truc van sony is om het psn even goed te kunnen onderhouden en wat mensen op te zetten tegen de hackersgroep.

dat mensen hier depressief van worden is natuurlijk bagger, maarja, je kan altijd naar buiten met dit weer

-'hack' en 'hackers' tussen aanhalingstekens omdat we ddos kneuzen niet moeten laten denken dat ze daadwerkelijk kunnen hacken.-

Senior Member BluetoothUSB's avatar
    Afstand tot server
    ±91 km
    Erg jammer.
    Hoop dat sony het inderdaad snel weer terugzet.
    Vriendjespolitiek :S
    Bah!

Giga Senior jjw's avatar
    Nou idd, soms heb ik ook wel eens het idee dat de fabrikant er zelf achter zit, om wat voor commerciële reden dan ook. Natuurlijk is dit niet de meest vriendelijke manier maar soms kunnen ze niet anders. Ik werk zelf ook voor een groot concern waarbij ik wel van mening ben dat transparantie het mooiste is maar niet alles kan zomaar verteld worden aan onze klanten zonder dat dat gevolgen heeft dus daar moet je helaas dan met een sluwe manier om heen. Dit allemaal omdat deze wereld helaas alleen maar gebaseerd is op geld, winst en centjes.....

Grtjs jjw

Grtjs jjw

ik heb wat geruchten gehoord over de eind tijd van dit probleem, er word gezegd dat het nog tot 5 mei offline is, terwijl ik ergens anders heb gehoord dat het morgen al klaar is. van PlatStation zelf hoorde ik dat het allemaal niet waar is.

Maar weet iemand of PlayStation zelf het netwerk offline hebben gezet of "annonymous"?

Supermoderator
    Verenigingslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Sony heeft zelf alles offline gezet, zie ook deze topic en de links erin;
    http://www.helpmij.nl/forum/showthre...ut-code-op-ps3
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

sony heeft het zelf offline gehaald nadat er aanvallen werden uitgevoerd, anonymous meldt zelf dit niet gedaan te hebben, maar we kennen anonymous; groepje 14 jarige kneuzen die ongeregeld willekeurige doelwitten 'aanvalt' met ddos aanvallen (omdat dat het enige is wat ze kunnen). oftewel het kan best gedaan zijn door een groepje anonymous, zonder dat de rest van de groep dat uberhaupt weet.

Sony moet wel een beetje opschieten, hoe langer het duurt, hoe meer klanten XboX krijgt en hoe minder Sony krijgt.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen