Formatteren niet meer mogelijk....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hoi,

Mijn broer had allemaal rotzooi op de C-schijf van zijn pc staan en hij was traag, dus ik dacht dat een schone installatie van XP de beste oplossing zou zijn...
Dus ik start de installatie van XP, maar hij laat me niet kiezen op welke schijf ik hem wil installeren (hij heeft er 2) en hij installeert Windows meteen op de E-schijf. Ook kon ik niet kiezen of ik de harde schijf eerst wilde formatteren.
Nu staat er dus op allebei de schijven een versie van Windows XP, maar ik kan geen van beide schijven meer formatteren. Ik denk zelf dat dit komt omdat op beide schijven een Windows staat.
Hoe kan ik dit oplossen??

Download http://www.hirensbootcd.org/download/ en maak een bootable (iso) CD (lees op de paginas van Hirensbootcd hoe dat gaat.)
Daarna de PC opstarten met deze hirens bootCD. Dat start de CD met een XP-versie vanaf de CD. 1 van de tools van deze bootcd is het formateren van de HD. Formateer beide HD's met en herstart nu met de XP installatie CD.

Denk dat dit komt omdat er niet opgestart is VANAF de cd.
Oftewel:in bios de opstart volgorde aanpassen.

De bovenstaande reactie van srpchulp is ook een mogelijkheid.

Ook is van belang of een van de schijven een SATA schijf is. Indien ja, dan moet eerst in de XP CD de SATA controller-driver worden geïntegreerd voordat (de partities op) de SATA harde schijf gezien wordt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan