windows 2000 installeren via netwerk boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieselross

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
30
ik probeer op een oude notebook waarvan externe cd-station niet meer werkt windows 2000 erop te zetten (omdat xp veel te zwaar is).
aangezien ik niet via cd kan booten en de notebook te oud is voor usb-boot zal ik netwerk boot moeten gebruiken.
hoe kan ik dit doen?

alvast bedankt
 
Complete inhoud van je 2000 cd/dvd naar je netwerkmachine copïeren.
Met je laptop connecten naar de bewuste netwerkmap, uitklappen en je setup op deze manier.
 
hoe moet ik die netwerkmachine opzetten op een windows xp desktop?
en hoe kan ik connecten?
heb je hier een speciale netwerkkabel voor nodig?
 
Ik begrijp je je niet bekend met een netwerk.
Maar omdat jij schrijft over een netwerk, was ik in de veronderstelling dat je een netwerkje had.
Geen probleem, copïeer de hele inhoud van je 2000 cd/dvd naar een usb stick of externe HDD en probeer het vandaar uit.
 
ik heb alleen een thuisnetwerkje met voor een printer.
en met een stickje of externe schijf zal het niet gaan omdat de laptop uit 2001 komt en geen usb-boot ondersteunt.
het zal dus toch via een netwerk-boot moeten maar de vraag is hoe?
 
wat hubs en switches zijn weet ik wel.
gaat netwerk boot via een shared folder op het netwerk?
op die sites kan ik niets zinnigs vinden over network boot.
 
De meest simpele oplossing, schaf je een router aan en beschouw die als server.
Mappen delen op je host ( desktop ).
De modemkabel in de wan poort van je router en 1 maal utp kabel naar je laptop en een naar je desktop.
Vanaf je desktop je router naar behoefte instellen. Wellicht moet je op allebei dezelfde gebruikersaccounts maken (minste problemen).
Et vôila een werkend netwerk.
Als je er niet uitkomt, lezen we het.
Hoe heb je trouwens de printer in je netwerk hangen, dan moet dat met je laptop ook mogelijk zijn.
 
momenteel heb ik een 4-poorts thomson speedtouch 546 modem met daaraan
een desktop en een linksys wrt54g en in derde poort een plug voor internet via het stopcontact (waaraan boven een 8-poorts hub zit en twee desktops).
als ik de laptop gebruik plug ik die gewoon aan de achterkant van het modem.

het printer via thuisnetwerk heb ik voor elkaar gekregen door alle computers in dezelfde werkgroep te plaatsen en dan de wizard thuisnetwerk uitvoeren waarin ik heb geselecteerd dat ik de printer deel en bestanden niet.
 
Prik een utp kabel in je linksys, naar je laptop.
Ook daar natuurlijk dezelfde netwerknaam aangeven en je laptop hangt ook in het netwerk.
Bestanden delen (host) en het zou moeten lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan