Algemeen vraagje betreffende Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marritb

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste allemaal,

Ik ben een beginner betreffende Access, maar door verschillende onderwerpen hier ben ik al een aardig eindje gekomen.

Maar nu heb ik een vraag: Ik zie iedereen het hier over VBA codes (denk ik) hebben. Alleen waar kun je deze invoeren en hoe werkt het dan? Er zitten namelijk wel zaken tussen die ik zou kunnen gebruiken, maar geen idee hoe.

En ik had nog een vraag:
Ik heb inmiddels een tabel gemaakt met informatie, maar bij formulieren geeft deze alleen het eerste record weer?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze helemaal in het formulier worden opgenomen?

Alvast bedankt.

Groeten Marrit

Eerste vraag: VBA code wordt (ik hou het nog even simpel) op twee plaatsen gebruikt: in aparte Modules, en bij Formulieren (en rapporten). Code die je op een formulier maakt, bijvoorbeeld door bij een knop of een keuzelijst via <Eigenschappen>, <Gebeurtenissen> een actie te maken, werkt alleen op dat formulier. Wil je een procedure maken die overal te gebruiken is, bijvoorbeeld een functie die een prijs, een betaaldatum o.i.d. uitrekent, dan maak je die in een Module. Dan kun je die functie overal gebruiken, soms ook in queries bijvoorbeeld. Vind je een voorbeeldcode die je kunt gebruiken, dan zul je die dus ofwel in een module moeten plaatsen, ofwel op een formulier.

De tweede vraag is simpel (hoop ik). Een formulier is ofwel een enkelvoudig formulier, en dan laat het één record tegelijk zien, ofwel een doorlopend formulier. In het laatste geval zie je de records onder elkaar, alsof je in een tabel kijkt. Gebruik je de wizard om een formulier te maken, dan kun je die opties ook als eerste kiezen, omdat de layout van de twee nogal verschillend is. Een doorlopend formulier kun je enkelvoudig maken en vice versa, maar ze zien er dan allebei niet uit...

hallo Octafish,

Bedankt voor je reactie (ook betreffende mijn andere topic)