totaal geen rechten meer op pc (rootkit?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik kan ineens niets meer veranderen aan Windows 7.
Als ik CMD intyp krijg ik wel het "DOS"-venster te zien, maar daarin wordt gemeld dat de opdrachtprompt door de systeembeheerder is uitgeschakeld. (zie bijlage) CMD.jpg

Ook kan ik niet meer in Register Editor (zie bijlage) regedit.jpg

Ik kan evenmin mijn accounttype wijzigen. Dat staat nu op standaardgebruiker. Als ik dat verander in Administrator dan wordt de knop "accounttype wijzigen" lichtgrijs en kan ik dan niet gebruiken. (zie bijlage) accounttype.jpg

Hoe kan dat zijn ontstaat?
En belangrijker:
Hoe kan ik dat veranderen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer als een ander account in te loggen:
Gebruikersnaam: Eigenaar
Wachtwoord: (leeglaten en op enter drukken)

Bij Sart > Afsluiten > Andere gebruiker staan twee gebruikers:
Wim (mijzelf) en
Administrator

Als ik Administrator start, dan heb ik dezelfde beperkingen.

Hoi,
lijkt erop dat je visite hebt gekregen van een virus, spy of malware, trojan horse o.i.d.. In ieder geval heb jijzelf geen controle meer over je eigen pc, dat heeft iemand anders.
Klik om te beginnen eens op de eerste link in mijn handtekening hier onderaan het bericht.
Download Mbam om te beginnen en sla het op onder een andere naam, whatever.
Update het programma en laat een full scan draaien als dat lukt.
Als je in de veilige modus ook al het probleem hebt heb ik er een hard hoofd in.
Download anders HirensBootCD evt. via een andere pc en brand het iso-bestand met de meegeleverde software. Zorg dat je pc opstart van cd (d.m.v. een functietoets of via het Bios) en start op van cd. Er zijn tig tools aan boord v.d. cd waaronder antivirussoftware. Je kunt je besturingssysteem (dat niet is opgestart) ook benaderen via die cd (mini XP). Zo kun je mss achterhalen of je het probleem kunt tackelen. Als je een rootkit te pakken hebt dan detecteert een virusscan die wss niet omdat die pas geactiveerd wordt als het OS opgestart wordt. Je kunt iig vanaf de cd een virusscan laten doen met de aanwezige tools. Lees de FAQ op de website, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Nog een mogelijkheid, download Gmer, een programma dat rootkits opspoort.

Laatst bewerkt:
Ik heb de door Mik Zjegger aanbevolen programma's gedraaid. Er zijn een aantal infecties gevonden. Die zijn verwijderd. Maar het probleem blijft, dus...

Ok hier nog een: tdsskiller (Eng).
N.B. Je moet er rekening mee houden dat dit een ernstige infectie is die je niet zomaar 1-2-3 wegkrijgt.
Het is dus een kwestie om stap voor stap de bekende procedures te volgen totdat we uiteindelijk bij de zwaardere middelen terechtkomen, zoals combofix b.v., maar dan als allerlaatste redmiddel voor b.v. een evt. noodzakelijke herinstall. :o ;)
Interessant artikel om eens ff te lezen.

Laatst bewerkt:
TDSSKiller vond niets op mijn systeem, dus....ik weet het niet meer.
Toch nieuwe installatie?

Ben bang van wel. Als je van je belangrijke bestanden een backup hebt gemaakt is dat de meest eenvoudige oplossing. We zouden nog ComboFix kunnen proberen, maar die keus laat ik aan jezelf over omdat dat ook weer een bepaald risico met zich meebrengt.

:):p:D::d:thumb::thumb::thumb:

Hallo Mik.
Wat een prachtige begeleiding door jou en wat een verrassend einde!:rolleyes:

Ik zei, dat tdsskiller niets gevonden had, tenminste dat werd vermeld. Ik werd wel geadviseerd om een herstart te doen. :o

Voor die herstart heb ik mijn laatste post hier gezet, en.........................
wonder boven wonder...............na de herstart draait alles als een tierelier.:thumb::thumb::thumb::d:D

Dus heeft tdskiller toch nog iets verwijderd waardoor mijn instellingen steeds weer werden aangepast!

Tsjonge, als HELPMIJ er niet was met zulke keien van hulpverleners, dan was het gebruik van PC's nog niet voor 1/4 zo leuk!:P

Hartstikke bedankt, Mik! :thumb:

Als je vrouwelijk was zou ik zeggen "JE BENT EEN ENGEL", nu zeg ik

"JE BENT EEN KANJER"!!!

Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is en succes verder! :thumb:
Zo zie je maar weer, nooit de hoop opgeven. Wat je is overkomen is nooit helemaal uit te sluiten, ondanks antivirussoftware e.d. Wel is het zaak uit te kijken met welke websites je bezoekt. Tip: Kijk onder de tab beveiliging in je browser of het SmartSreen-filter ingeschakeld is (als je IE 8 of hoger hebt).
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan