Dot.tk hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

royke1976

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Hallo,

Ik heb via www.dot.tk een doorverbinding naar mijn site gemaakt. Deze site is gemaakt met www.webnode.com.

Echter in zowel Firefox als IE krijg ik de site niet te zien op mijn scherm.
Internet explorer geeft nog wel de melding:
Deze inhoud kan niet worden weergegeven in een frame

Ter bescherming van de informatie die u op deze website invoert, staat de uitgever niet toe dat deze inhoud wordt weergegeven in een frame.

Mogelijke acties:
Deze inhoud in een nieuw venster openen

Als ik dan de site ook daadwerkelijk open in nieuw venster, dan opent de site wel! Graag zou ik willen dat de site zowel in firefox als in IE meteen opent!

Wat doe ik fout of welke instellingen kloppen niet?
Graag suggesties, want de site zou eigenlijk zsm online moeten staan!

Alvast bedankt!

Gr, Royke1976

Hoi Royke1976,
Ai, ik ben bang dat dit niet zomaar gaat lukken ... :confused:

Een dot.tk account bestaat uit een domeinnaam die altijd via een frame wordt doorgeschakeld naar een webruimte ergens anders. In de adresbalk blijft dan altijd je dot.tk domeinnaam staan.

De mededeling van Internet Explorer zal kloppen: webnode.com (de "uitgever") zal niet toegestaan hebben dat een jouwsitenaam.webnode.com website binnen een frame vertoond wordt.

Nu zeggen ze bij webnode.com op de homepage weliswaar "You can even use your own domain", ... MAAR ...
... als je voor de Personal Websites op de info-pagina www.webnode.com/features-personal-websites/ kijkt, staat daar bij:
Own domain
The website can run under your own domain. You can assign your existing domain or buy a new one directly from Webnode.
... in de vinkjes-tabel te lezen, dat dit niet geldt voor de gratis versie.
  • Alleen als je een pakket van $35.4 USD/year of meer aanschaft (met 300 MB webruimte), kan je doorverbonden worden: dan halen ze kennelijk de blokkade er af. *)
  • Voor de gratis versies van een "Business website" en een "E-commerce website" geldt hetzelfde: eerst betalen! :(
Het "Create your own website for free" is dus een lokkertje om klanten binnen te halen. Zodra je iets meer wilt, mag je gaan betalen...

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Maar voor < € 30,- heb je een jaar lang een eigen webruimte van zo'n 250 MB plus een eigen .nl domeinnaam (zonder doorverbinden), plus tal van opties als php, databases, statistieken, foto-album, joomla voorgeïnstalleerd, enz. enz.

Hallo csshunter,

Dank je voor de moeite! Is het evt nog op een andere manier op te lossen?

Kan ik bijvoorbeeld deze gratis site bij een andere webhoster onder brengen of uploaden? Ik zag net op www.hostnet.nl een aanbieding om de naam www.weerterscholentoernooi.nl te registreren voor €1,95 pj. Of kan dit dan alleen bij www.webnode.com?

Ik vind de opmaak en layout wel in orde zo en de site moer redelijk vlot in de lucht zijn!

Het gaat om de volgende site www.weerterscholentoernooi.tk of www.weerterscholentoernooi.webnode.com

Alvast bedankt alweer!

Beste royke1976,

Hosting:
Even voor de goede orde: je hebt geen gratis site, maar een gratis hosting.
En een gratis hosting heeft altijd nadelen.
Soms door een beperkt aanbod in mogelijkheden, soms door verplichte reclame en soms door slechte 'schakel'-mogelijkheden. Dat laatste heb je nu in de praktijk ondervonden.

Nog een nadeel: de site die je nu hebt gebouwd, maakt gebruik van een 'template' (styling) die wordt aangeboden door webnode.com.
Je kunt niet zomaar de bestaande site overzetten naar een andere webhost. Tenminste niet met de nu gebruikte vormgeving.

Als je overstapt naar een andere webhost, zul je overnieuw moeten beginnen.

Domeinnaam:
Als het de bedoeling is dat het Weerter Scholen Toernooi elk jaar wordt gehouden, zou ik zeker overgaan op een eigen domeinnaam en op een eigen hostingpakket.

Een domeinnaam die eindigt op .nl is echt niet zo heel duur; ongeveer 10 a 12 euro per jaar. Je hebt dan een eigen domein en kunt je gang gaan.

Een domeinnaam alleen is niet alles. Optimaal is een eigen webhostings-pakket bij een goede provider. Daarvoor varieren de prijzen van 12 euro per jaar tot ongeveer 30 euro per maand.
Valkuil: de goedkopere pakketten bieden uiteraard veel minder dan de duurdere pakketten.
Het probleem is dat je bij een goedkoop pakket waarschijnlijk veel technisch werk zelf moet doen (bijv. installeren van een cms); bij een duurder pakket wordt veel kant-en-klaar aangeboden en kun je als relatieve (?) newbee veel sneller aan het werk.

Kosten
Je hebt ergens geschreven dat je een non-profit-organisatie bent.
Maar een sport-toernooi voor scholen kost altijd veel geld. De vraag is even wie dat betaald en in welke vorm.

Wie betaald de sport-accomodaties?
Wie betaald de prijzen?
Wie betaald de website?

Ik bedoel: als de sporthal graties ter beschikking wordt gesteld door de gemeente
en een plaatselijke ondernemer sponsort de prijzen, dan is er vast ook wel iemand die de kosten van de domeinnaam en de webhosting voor zijn rekening wil nemen.

Hoi Roy,
Hé, bij mij op Firefox 3.5.14, Opera 9.64 en op IE7 doet is het wel, op IE8 krijg ik de boodschap "mag niet, in nieuw venster?" zoals je aangaf, en op Chrome en Safari krijg ik puur een witte pagina...
Het is dus niet alleen browser-afhankelijk of de site doorkomt, maar ook nog eens browserversie-afhankelijk! :eek:

Ik heb net een serie browsershots van verschillende browsers aangevraagd:
Het resultaat (de eerste 6 zijn op een Linux-machine, de rest is Windows) is niet overweldigend: veel te veel witte pagina's, en de laatste browser-versies vallen buiten de prijzen! :confused:

De blokkade die webnode.com opwerpt, is duidelijk nogal effectief! Waarschijnlijk doen ze het met een .htacces-bestand, want in de javascripts zag ik zo gauw niets dat het doet.

Kan ik bijvoorbeeld deze gratis site bij een andere webhoster onder brengen of uploaden? Ik zag net op www.hostnet.nl een aanbieding om de naam www.weerterscholentoernooi.nl te registreren voor €1,95 pj. Of kan dit dan alleen bij www.webnode.com?
Bij een andere domeinnaam zonder webruimte (zoals bij hostnet) gaat hetzelfde spelen: dan wordt er waarschijnlijk weer een doorlink in een frame gemaakt die webnode niet toestaat. Dat helpt dus niet.

De hele webnode-site overzetten naar een andere host gaat niet, zoals tecsman al zei.

Wat er wel nog kan (op korte termijn!), als je je niet wilt overleveren aan de $$ (en eventuele wachttijd) van webnode, is:
  1. Proberen een domeinnamenboer te vinden (= bellen met service-desks, staat waarschijnlijk niet op de sites) die de domeinnaam op .nl niet binnen een frame doorlinkt naar je webnode-site, maar een rechtstreekse redirect naar de webnode-site kan maken.
  2. Als dat niet lukt, een hele goedkope webhost zoeken die een domeinnaam + webruimte aanbiedt, en op die webruimte zelf 1 pagina zetten die die redirect uitvoert.
Zo'n redirect is heel eenvoudig met een "refresh" opdracht te maken in de <head> van je pagina:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
	<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://weerterscholentoernooi.webnode.com/" />
	<title>Redirect</title>
</head>
<body>
</body>
</html>
Die verder lege pagina zet je dan als index.html in je .nl webruimte.
Test van redirect/refresh-pagina op developerscorner (pagina met exact bovenstaande code):
Dat gaat dus zo snel, dat je niet eens ziet dat je langs developerscorner.nl bent gekomen. :d
Desgewenst kan je ook een pagina maken die wat langer in beeld blijft, door de refresh-tijd te verlengen:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

(edit)
Herstel! Als je tijdens het klikken op de eerste link je ogen op de adresbalk hebt gericht ("blind klikken"), dan zie je in een fractie van een sec. nog even developerscorner voorbijkomen. Maar wat het precies was, kom je niet achter, want de terug-knop werkt niet bij dit ding. ;)
(/edit)

Laatst bewerkt:
Hoi Tecsman en csshunter,

Wederom bedankt voor jullie professionele hulp en moeite om te antwoorden!

Eerlijk gezegd vond ik de site er al redelijk netjes uitzien :rolleyes: en was ik tevreden over de mogelijkheden en onderwerpen.
Maar als ik hoor dat de site in verschillende browsers niet goed weergegeven wordt, dan is het misschien niet verstandig om zo verder te gaan.

Omdat ik een leek ben op het gebied van sites maken, vond ik het juist wel handig om niet met HTML te hoeven werken bij webnode.com Aan jullie antwoorden zie ik dat jullie hier veel en veel meer verstand van hebben.

De site hebben we jaarlijks nodig (medio mei) om er dan wedstrijdschema's etc etc op te plaatsen.

Ik weet dat er hier geen reclame gemaakt mag worden, maar dan formuleer ik het maar even anders. Over welke hostingpakket- en domeinnamenaanbieders zijn er hier veel mensen erg tevreden? (liefst zo weinig mogelijk kosten)

Wanneer ik over zou stappen op een eigendomeinnaam met hostingpakket heb ik dan ook een "site-ontwerpprogramma" nodig? Zo ja welke werkt erg prettig en ZONDER html? (ik geloof dat een kennis van me Web Builder gebruikt dit zou een WYSIWYG programmaatje zijn)
Het liefst zou ik niet een heel nieuwe website gaan ontwerpen! Dus kopieer en plak zou al fijn zijn.

Moet ik dan ook via een ftp programmaatje de site online plaatsen?

Misschien hebben jullie na het lezen al meteen het advies voor me om het uit te besteden? Zo ja, laat maar gerust horen en mogelijk ook waar!

Gr, Royke1976

Laatst bewerkt:
Hoi Royke1976,
Maar als ik hoor dat de site in verschillende browsers niet goed weergegeven wordt, dan is het misschien niet verstandig om zo verder te gaan.
Hola Gladiola!
Dit geldt wel voor de omweg via .tk, maar niet voor de site weerterscholentoernooi.webnode.com zelf. Voor zover ik kan overzien werkt die het gewoon wel goed in alle browsers.
  • Zolang je weerterscholentoernooi.webnode.com als webadres verspreidt, gaat het dus goed.
  • De omweg via .tk of iets anders zou ik dus maar vergeten.
  • (ik zag dat toernooi.webnode.com ook nog beschikbaar is, dat is niet zo'n mond vol aan tikwerk)
Alleen als je met een andere domeinnaam wilt gaan werken, mislukt het.

Een totale switch naar een andere host is een heel ander verhaal.
Wanneer ik over zou stappen op een eigendomeinnaam met hostingpakket heb ik dan ook een "site-ontwerpprogramma" nodig? Zo ja welke werkt erg prettig en ZONDER html? (ik geloof dat een kennis van me Web Builder gebruikt dit zou een WYSIWYG programmaatje zijn)
Ik heb ook even een webknoop-site de lucht in geschoten (csshunter.webnode.com), en het is niet een site met alleen aan elkaar gelinkte webpagina's. In feite is het een heel CMS (Content Management System) dat achter de schermen werkt. En dat maakt het ook zo makkelijk om iets te veranderen of toe te voegen.
  • Als je een CMS gebruikt, zit daar een ingebouwde web-editor in (dat is de Word-achtige icoontjes-balk als je een pagina of tekst edit, zoals die ook in webnode zit). En een beheer-functie, waarmee je bv. makkelijk nieuwe pagina's/rubrieken, enz. kan aanmaken.
  • Bij webnode kan je desgewenst in de html ingrijpen, zag ik; en er is ook een mogelijkheid om het stylesheet zelf aan te passen. Daar zitten dus best nog mogelijkheden in als je het anders wilt dan wat nu prefab is opgeleverd.
  • WebBuilder? Brr, dingen die zo heten zijn meestal zogenaamde WYSIWYG-editors die erg slechte en vastgeroeste pagina's opleveren, die je ook niet 1-2-3 goed kunt krijgen. Zou ik niet aan beginnen (voor een paar geneeskrachtige kruiden: zie hier).
  • Gratis CMS'sen zijn bijvoorbeeld Joomla en Wordpress (download, of, vergelijkbaar met webnode: bij wordpress op de site). De download-versie kan je rechtstreeks op je eigen site zetten. En sommige providers hebben die ook al voorgeïnstalleerd klaar staan in hun pakket (anders moet je ze er zelf op installeren, meestal een heel riedeltje aan mappen/bestanden/instellingen).

Het liefst zou ik niet een heel nieuwe website gaan ontwerpen! Dus kopieer en plak zou al fijn zijn.
Bij Wordpress en Joomla zijn ook vele templates in omloop; dat van webnode zal niet passen. Het ontwerp van de site zal dus overnieuw moeten... en daarna kan je de teksten kopiëren en inplakken.
Hetzelfde geldt ook voor "eigen bouw" (zonder CMS), met een programma als KompoZer (een betere, tevens gratis, webeditor). Daarvoor is wel enige html/css kennis nodig.

Moet ik dan ook via een ftp programmaatje de site online plaatsen?
Nee, als je met een CMS werkt, hoeft dat niet; daar werk je via de browser online in het CMS. - En de meeste webeditors voor thuisgebruik (KompoZer, de lang niet gratis Dreamweaver, enz. enz.) hebben een ingebouwde FTP voor het uploaden. Maar het kan ook met een los FTP-programma. Zelf werk ik altijd met FileZilla Client, dan zie je precies wat je doet.

Over welke hostingpakket- en domeinnamenaanbieders zijn er hier veel mensen erg tevreden? (liefst zo weinig mogelijk kosten)
Met flexwebhosting.nl heb ik nog nooit ergens last van gehad. Ze hebben daar een mini-pakket met 250 MB schijfruimte voor € 12,-/jr (ex btw) en een .nl domeinnaamregistratie voor € 8,-/jr (ex btw). Dus dan ben je voor € 23,80/jr klaar als je geen dolle dingen doet (zoals er video's van het toernooi op zetten; maar die kan je ook bij YouTube parkeren). - En daar zit Joomla en Wordpress bij + nog tal van opties.
  • Als zoiets neemt, heb je binnen 2 werkdagen je .nl domeinnaam en je webruimte te pakken. Dan kan je er voor dit jaar meteen zo'n redirect (zie hierboven) op zetten, en heb je een jaar de tijd om te verzinnen of je de webnode-site wilt (laten) ombouwen tot je eigen site op je eigen domeinnaam.
  • De eenmalige operatie van ombouwen/herbouwen op een eigen site kan je inderdaad uitbesteden; als het nieuwe model er eenmaal is, kan je dat dan zelf vullen en bijhouden.
Zo, weer wat om over na te denken? ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,

Weer bedankt voor je hulp!

We hebben besloten om het voorlopig nog even bij www.weerterscholentoernooi.webnode.com te houden!

Verder had ik vorige week een mail gestuurd naar dot.tk en kreeg onderstaande reactie vandaag:

Dear Sir/Madam

Webnode have stopped allowing URL forwarding in frames. You may wish to ask them if they allow you to use their nameservers/DNS for the domain.

We are looking into a fix for this.

Dot TK Support

Ik weet niet of het nut heeft om contact op te nemen met webnode.com.....

We hebben besloten om het voorlopig nog even bij www.weerterscholentoernooi.webnode.com te houden!
Héél verstandig! :)

... mail gestuurd naar dot.tk ...
Heel attent dat ze (a) je mailtje beantwoord hebben, (b) een suggestie aan de hand doen, en (c) zelf naar een fix aan het zoeken zijn.
Bij het laatste heb ik echter het gevoel dat ze dit niet zullen fixen als webnode niet wil meewerken... terwijl het niet in het (financieel) belang van webnode is om mee te werken.

Ik weet niet of het nut heeft om contact op te nemen met webnode.com.....
Tja, ik voorzie als antwoord: "Maar natuurlijk, alleen graag $$", want de webnode-club straalt uit dat ze een gratis site als binnenkomertje aanbieden, om als je aan ze verslaafd bent geraakt (met de nodige moeite iets moois hebt gemaakt, wat niet geëxporteerd kan worden) bij alle verdere benodigdheden de kassa laten rinkelen.

't Valse daarvan vind ik dat ze op deze manier misbruik maken van mensen die als starters in het webbouwen niet over de know-how kunnen beschikken om hun truc te doorzien.
:evil:

Succes verder!
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan